Is deze combi geschikt voor op de ijssel (bij zwolle)

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maarten197
    Allround prutser

• 21-01-2009
    • 98
    • assen

Is deze combi geschikt voor op de ijssel (bij zwolle)

Wil aankomend jaar op Barbeel gaan vissen!!
    Ik heb een heavy feeder van ultimate 390 tot 120 gram werp gewicht. Dit is een vrij strakke hengel alleen de top is soepeler. Heb hier een karper molen op zitten van spro zonder baitrunner, hierop van spro een 16/00 gevlochten lijn. Aleen ik ben er nog niet over uit wat voor een voorslag ik er op moet doen dikte nylon etc. Lijkt me dat als je een korfje van 100 gr en zwiepert geeft er heel wat kilo vrij kunnen komen. Is er iemand die handige tips voor me heeft over het barbeel vissen op de ijssel nabij zwolle. Alles is welkom.
    Alvast bedankt, gr Maarten
    Als jullie me missen, ben ik vissen:
  • rovertje
    Maas & Waaler

• 18-06-2008
    • 293
    • 2e Krib

Hallo.

Kijk eens op de site van barbeel vissen!!
    Hier staat veel informatie voor je op.

Reageer

• Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

Dat is een prima combi. Je hebt niet echt een speciale barbeelhengel nodig een lichte karperstok of een stevige feeder volstaat. Bij de ijsselbrug worden barbelen gevangen, maar als ik jou was, zou ik meer stroomopwaarts gaan richting Wijhe, Veessen Olst. Zoe de buitenbochten of andere plekken waar het hard stroomt. Veel maden door het voer bevalt me altijd goed wanneer ik op barbeel vis.
      Carpe Diem

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

De IJssel bij Zwolle kent heel scherpe randen op een talud, mosselbanken, al diverse keren meegemaakt dat de voorslag kapot ging.
        Het was dan wel met karpervissen maar ook de winde en zeker barbeel kan daar behoorlijk veel schade aan je lijn aanrichten.

Het enige wat bij mij hielp was een voorslag van Kriston Quick Silver helaas erg duur omdat je de voorslag op volledige lengte moet gebruiken. De vis schiet namelijk heel snel over het talud de diepte in.
        Andere soorten - goedkoper - gingen kapot duys zoek het wel in die klasse.
        Nu weet ik niet of een barbeel hetzelfde doet maar dat zul je dan hier wel horen ik ken het water alleen van karpervissen.
        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• maarten197
          Allround prutser

• 21-01-2009
          • 98
          • assen

Heej toppers, dat zijn nog eens snelle en bruikbare reacties. Ben ik niet gewend van forums.
          Nog een vraagje? hoe gooi ik me lijn uit recht voor uit, tegen de stroming in of m et de stroming mee? En hoever moet ik hem ingooien en waar precies, gaarne aantal tips waar ik op moet letten.
          vriendelijke groet
          Maarten
          Als jullie me missen, ben ik vissen:

Reageer

Working...