Tri-Cast Legend 4000 fabrieks uitvoering, of toch niet

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • dona
    Newbie
    • 07-03-2006
    • 26
    • naaldwijk

Tri-Cast Legend 4000 fabrieks uitvoering, of toch niet

Naar aanleiding van een ander topic ben ik in mijn jacht op een nieuwe feeder bij een tri-cast legend 4000 uitgekomen.
    probleem: In winkel hier in de buurt kost hij 395 euro en aanbieding bij ton teming 240 euro (fabrieksuitvoering).
    Man uit winkel hier in de buurt zegt dat zijn hengel speciaal is afgebouwd met fuij molen houder en met speciale Seymo ogen. Weet iemand of de fabrieksuitvoering die temming heeft (veel) minder is?

alvast bedankt voor jullie reacties/adviezen
  • joosten001
    Banned
    • 29-01-2006
    • 17
    • Aurich - Ostfriesland

Hallo,

ik mag iets to de Tri-Cast Fedders van Ton Temming en Fabriksbouw schrijven.
    Helaas niet in het best nederland taal, maar ik denk je kan het lezen en begrijpen.

Ik vis met de handbouw Feeders van Temming (2 x 4000 en 2 x 5000) de feeders hebb ik 2003 / 2004 gekocht.
    In de jaaren hebb ik in total met 3 toppen broek, maar iedere keer niet bij het gooien. Dat gebeurt met vuil op de vorschlagknoop bij het binnendraaien van de korv.

In mijn oogen is de groote verschill van Fabrik tot Temming, de diameter van de oogen. Oogen van de Fabrikhengel hebben een kleine diameter, dat ist lasting voor het vissen met een voorschlag.
    Verder is de greep voor het verre werk van een Fabrikhengel niet best (te kort), ik denk de verschill tot een Temming is zo 15 cm meer.
    Nou, een handbouw Feeder kost veel Geld, maar je hebbt in mijn oogen meer plezier an.

Reageer

• Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

Het afbouwen van de tri-cast heeft voordelen, maar ook nadelen. Ik heb verhalen gehoord over vocht onder de lak van de TT feeders en de prijs is natuurlijk erg hoog. De kans is ook aanwezig dat de hengels niet door TT zelf worden afgebouwd maar dat het wordt uitbesteed aan een andere hengelbouwer, je betaalt dus dik voor de naam. Ik zou gewoon voor een fabriekshengel gaan.
      Carpe Diem

Reageer

• danny69
        Feedervisser
        • 16-03-2005
        • 227
        • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

Hoi,
        Ik heb zelf al zeker 8 jaar een 4000. Vanaf ze op de markt kwamen zo'n beetje. Het nadeel was vroeger de zwakke toppen. Maar als ik het goed bekijk was breuk vaak mijn eigen schuld: Lijn rond de top zonder ik er erg in had etc..
        Over de hengel zelf geen klachten. Het enige nadeel is dat de lak begint los te laten van de blank.
        Dit verschijnsel vertoond m'n 3500 van 2 jaar oud ook al.....

Ik vis ook met 3500's en een 3000. Daarmee nooit problemen. De orginele toppen blijven goed leven.

Moest ik kiezen, zou ik zeker gewoon voor een fabrieks gaan. Vermits je iets extra's wilt uitgeven om de hengel naar je eigen smaak en wens te laten bouwen. Okee, dan. Dat is je eigen keuze natuurlijk.

Grtz. Danny
        Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

Reageer

• marinuszaal
          Newbie

• 01-02-2009
          • 6
          • maarssen

hoi
          ik vis ook met een tt hengel en heb nog nooit gezeur met lak of iets gehad
          volgens mij is ton de beroerdste niet als er wel gezijk is (vocht onder de lak of i.d )
          ik zou dus gaan voor de tt hengel
          iets grotere ogen vind ik toch iets beter dan de fabriekshengel

groeten

marinus

Reageer

• shfeeder
            no vaste stok no cry

• 03-09-2008
            • 378
            • alphen aan den rijn

ik heb de legend4000/5ooo al zeker 6 jaar en laten bouwen bij tt.en heb er geen klachten over ook nog nooit gebroken toppen.en nooit lak problemem denk ook dat tt er extra grote ogen opzet ik.het voordeel van de handgemaakte hengels zijn dat je de kleur kunt en dergelijke kunt bepalen,ook al wil de dat de hengel roze is.verder heb ik ook speciale pantzer lak er oplaten doen,mischien dat ik daarom nooit problemen met vocht en lak heb gehad

Reageer

Working...