Iemand ervaring met de nieuwe Peter vd Williks?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

Iemand ervaring met de nieuwe Peter vd Williks?

De 3e generatie vd Williks schijnt nog wat beter te zijn en dat terwijl de prijs een stuk lager is, omdat hij nu direct vanuit de fabriek levert. Nadeel is dan wel dat je ze bijna nergens kunt bekijken, maar wie heeft deze hengel(s) al in zijn handen gehad of al mee gevist?
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

het lijkt mij wel dat ze bij hem zelf besteld kunnen worden
    en ze kunnen bij john kooij bekijken
    als je ze zo bij hem kan bestellen zijn die dan veel goed koper dan bij een winkel of hebben die de zelfde prijzen
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• feedervisser
      Met enige kennis...

• 27-03-2008
      • 389
      • merelbeke

hoi

bedoel je de rode blank,als het de die zijn,ik heb er twee gehad en ik ben blij dat ze verkocht zijn,ze zijn te mooi om ermee te vissen,en de lak springt eraf ,neen voor mij geen willik's meer

gr marnix

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

Ik bedoelde niet de Shakespeare K2-serie met de rode blank, maar de 3e generatie. De nieuwe serie is te zien op zijn site: www.petervdwillik.nl

Reageer

• feedervisser
          Met enige kennis...

• 27-03-2008
          • 389
          • merelbeke

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
          Ik bedoelde niet de Shakespeare K2-serie met de rode blank, maar de 3e generatie. De nieuwe serie is te zien op zijn site: www.petervdwillik.nl
          sorry preston-freak dat wist ik niet,ik hoop alleen dat ze beter gelakt zijn dan die k2-serie

gr

Reageer

• danny69
            Feedervisser
            • 16-03-2005
            • 227
            • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

Hoi,
            Ik dacht dat ik alleen was waarbij de lak eraf komt.... Ik wil zeggen: dat er makkelijk beschadiging van de lak optreedt na stoten. Er zijn dus nog mensen waarbij het "rode jasje"loslaat!

Grtz. Danny
            Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Als ik zo de foto's op de site zie dan lijkt de nieuwe serie mat afgelakt te zijn en daarmee zou dat probleem grotendeels opgelost zijn. De voorgaande serie was met zijn rode blank en hoogglans lak misschien inderdaad wel te mooi om mee te vissen.
              De lange pensluitingen, fuji-molenhouder en-ogen zijn ook weer hoogwaardig, de metalen versterkings bussen zijn mooi etc, dus daar zit ik niet over in want dat zal allemaal wel goed zal zijn, maar waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de tips. Hier krijg je er 4 bij waarvan er enkele van holcarbon zijn en is de diameter van de ogen groot genoeg? Verder ben ik benieuwd naar de werpeigenschappen.

Als het goed is zijn de hengels op de Visma te zien, waar ik vast wel uitleg kan krijgen, maar er gaat niks boven ervaringen uit de praktijk wat betreft werpeigenschappen enzo.
              Aangepast door preston-freak; 24-03-2009, 15:29.

Reageer

• feedervisser
                Met enige kennis...

• 27-03-2008
                • 389
                • merelbeke

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                Als ik zo de foto's op de site zie dan lijkt de nieuwe serie mat afgelakt te zijn en daarmee zou dat probleem grotendeels opgelost zijn. De voorgaande serie was met zijn rode blank en hoogglans lak misschien inderdaad wel te mooi om mee te vissen.
                De lange pensluitingen, fuji-molenhouder en-ogen zijn ook weer hoogwaardig, de metalen versterkings bussen zijn mooi etc, dus daar zit ik niet over in want dat zal allemaal wel goed zal zijn, maar waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de tips. Hier krijg je er 4 bij waarvan er enkele van holcarbon zijn en is de diameter van de ogen groot genoeg? Verder ben ik benieuwd naar de werpeigenschappen.

Als het goed is zijn de hengels op de Visma te zien, waar ik vast wel uitleg kan krijgen, maar er gaat niks boven ervaringen uit de praktijk wat betreft werpeigenschappen enzo.
                hoi preston-freak
                inderdaad de lange pensluiting,molenhouder en de ogen waren top en ook de werpeigenschap daar viel niets van te zeggen.

gr marnix

Reageer

• feedervisser
                  Met enige kennis...

• 27-03-2008
                  • 389
                  • merelbeke

Oorspronkelijk geplaatst door danny69
                  Hoi,
                  Ik dacht dat ik alleen was waarbij de lak eraf komt.... Ik wil zeggen: dat er makkelijk beschadiging van de lak optreedt na stoten. Er zijn dus nog mensen waarbij het "rode jasje"loslaat!

Grtz. Danny
                  hoi danny

ja en door die rode kleur viel een beschadiging extra op

gr marnix

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Ik heb de nieuwe serie inmiddels op de Visma in mijn handen gehad. Peter heeft ze ter vergelijking naast de vorige serie liggen. Op het oog zijn er weinig verschillen te zien op de kleur na dan. Het gewicht en de dikte is wat minder, maar daar moet je goed op letten, andere stootdoppen en tips maar dat was het wel. Wat wel goed opvalt is dat hij een stuk strakker is. Als je beide hengels zwiept dan staat de nieuwe hengel beduidend eerder stil.Volgens mij moet dat gewoon beter gooien.

Reageer

• nanoe
                      Frequent aanwezig

• 07-08-2007
                      • 192
                      • Amsterdam/Gorinchem.

Op de visma zijn ze goed te aanschouwen. Peter deed er zelf ook nog een verhaaltje bij. Ze zien er heel erg mooi uit. Hoe ze vissen weet ik niet, maar zeker de moeite waard om ff langs de verpa stand te gaan.
                      Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

Reageer

• fpulles
                        omgeturnd

• 15-02-2008
                        • 1260
                        • Eindhoven

Tja... inderdaad...... ik heb ze ook gezien op de visma... ... Kwaliteitshengels absoluut..... maar.....

Mijn vraag is:

Zijn de "vd Willik" feeders een blijver??

Kan Dhr vd. Willik een commercieel succes garanderen?? in die zin, dat je over 3 of 5 jaar nog aan reserve onderdelen kan komen?

Ik hoop het van ganser harte voor hem, en al degenen die met zijn artikel vissen. Hij moet commercieel wel
                        concurreren met grote gevestigde namen (preston/shimano/etc...)...

Dat lijkt me geen sinecure.........
                        oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• roptop
                          Frequent aanwezig

• 02-01-2009
                          • 133
                          • groningen

Hallo fpulles,

Denk dat P.v.d.Willik zijn naam al waar heeft gemaakt.
                          Kom zijn hengels door het hele land tegen.
                          Het is alleen een "nieuw" concept om zijn hengels zo op de markt te brengen.
                          Geef hem een goede kans van slagen want hoor weinig serieuse klachten over
                          zijn andere hengels.

Reageer

• fpulles
                            omgeturnd

• 15-02-2008
                            • 1260
                            • Eindhoven

klopt. Naam heeft hij al....gemaakt onder de vleugels, en met behulp een groot concern (shakespear). Maar idividueel, commercieel, een grote markt op gaan ( nieuw concept?) met sterke concurrentie.....

Getuigd wel van moed, en aan zijn vakmanschap van hengelbouw en visserij twijfelt niemand, maar dat is nog geen garantie voor succes.

Merchandise is een vak apart
                            oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• lolo
                              Geniet maar niet met mate
                              • 01-05-2003
                              • 3873
                              • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
                              Tja... inderdaad...... ik heb ze ook gezien op de visma... ... Kwaliteitshengels absoluut..... maar.....

Mijn vraag is:

Zijn de "vd Willik" feeders een blijver??

Kan Dhr vd. Willik een commercieel succes garanderen?? in die zin, dat je over 3 of 5 jaar nog aan reserve onderdelen kan komen?

Ik hoop het van ganser harte voor hem, en al degenen die met zijn artikel vissen. Hij moet commercieel wel
                              concurreren met grote gevestigde namen (preston/shimano/etc...)...

Dat lijkt me geen sinecure.........
                              Ik denk dat je deze vraag aan elke ondernemer wel kan gaan stellen .
                              En eerlijk is eerlijk het is wel een visser die weet waar hij over praat .
                              Hoe shimano fan ik ook ben, die feeders waren top, ga er ook zeker in de toekomst aan denken.
                              Die man vist op waters waar ik ook graag vist zo zit je dus al snel op 1 lijn .
                              Groetjes
                              Johnny

Match
                              Feeder
                              Stok

Reageer

Working...