Feederen in maart/april.. wat doet de vis rond die tijd.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

Afgelopen zaterdag (4 april) wezen feedervissen op mijn favoriete stek (een niet nader te noemen kanaal), na een paar dagen mooi weer wist ik gewoon dat het weer ging gebeuren, zoals andere jaren in deze tijd. Mijn vermoedens klopte want na 10 minuten bleef ik de rest van de dag aan 1 stuk door platten van boven de kilo vangen. Ik begon voorzichtig met een vrij klein haakje en dunne lijn, maar ze beten zo goed dat een dikkere onderlijn en grotere haak (met daarop 3 maden) beter was om snel die platten binnen te sleuren, zodat een grotere vangst mogelijk is. Gewoon geweldig dat je na een paar uur zorgen moet gaan maken of je leefnet wel groot genoeg is. Na afloop kreeg ik mijn leefnet met geen mogelijkheid de kade opgetild, mijn rug begin te kraken, mijn leefnet ook en voor de vis is het ook niet al te best. Ze hadden wat mij betreft al genoeg geleden vanwege de beperkte ruimte en dus zat er niets anders op dan het leefnet in het water om te draaien. Ik heb daar weleens vaker wat moeite gehad om mijn leefnet de kant op te tillen en als ik de platten dan telde kwam ik zo rond de 40 stuks, maar deze keer waren het er nog meer en vooral dik (sommige boven de 2 kilo). Ik schat dat het toch zeker ging om zo'n 50, misschien 60 kilo, dus ik kan dus met recht zeggen dat ze in mijn geval los zijn!
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• hopjesvla
      Met enige kennis...

• 26-03-2009
      • 353
      • hazerswoude

mooie vissen hoor henkus
      ik was vandaag met wat vrienden aan het varen en langs de waterkant zaten alweer een hoop vissers en ze vingen ook nog redelijk goed want ik zag een paar man stoppen en dus hun leefnetje leeg gooien en ik zag daar bergen witvis uit komen.
      dus vanaf nu kan je denk wel weer goed gaan vangen.

Reageer

• Retlaw
        TOPvisser

• 22-01-2008
        • 115
        • Nieuwe Pekela

ik ga zaterdag eens even op de +6 ponds brasem eens kijken of dat wat wordt. Denk dat de vis al vrij los is ivm de temperaturen. Is de voorn trouwens al bijna aan het paaien?
        Jihahaha! Weer een baksteen in het net

Reageer

Working...