Quick Release Method Mould van Preston

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • jacher
    vechtvisser

• 25-04-2008
    • 8
    • Colmschate

Quick Release Method Mould van Preston

Hallo beste forum leden de bovengenoemde manier om je aas + grondvoer aan te bieden wie heeft daar ervaring mee? Of is dit een andere variant op Method feeder vissen van Preston.
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

Bedoel je het" hulpje" om je method korf te vullen?
    oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• Harpie
      Specimen Hunter
      • 13-02-2003
      • 1009
      • Emmen

Dit bedoel je dus.

quick release method mould Developed to allow perfect loading of groundbait onto the Preston In-line Flat Method Feeder, the Quick Release Method Mould quickly forms a perfect feeder full of groundbait or pellets every time. This ensures more accurate casting due to the constant size of the loaded feeder.

The release button on the bottom ensures that the feeder is ejected consistently, without the frustration of leaving the groundbait in the mould.

Designed to be used in conjunction with the Preston In-line Flat Method Feeder.

Gr,
      Harpie
      https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• jacher
        vechtvisser

• 25-04-2008
        • 8
        • Colmschate

Hallo Harpie, ja deze bedoel ik lijkt mij wel handig wat zijn de voordelen van dit systeem ten opzichte van vissen met een korf en is mijn aas aanbieding dan hetzelfde als met de voerkorf of ga ik over op een ander type aas aanbieding.

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Ten opzichte van de korf is het een ander systeem.
          Je vist met een kortere onderlijn, je verstopt je aas in het voer.
          Feitelijk vis je op de karpermanier, hakend op de weerstand vissen.
          Met het hulpstuk is het gemakkelijker gelijkvormige ballen? te maken.
          Het hulpstuk heb ik nog niet geprobeert, lijkt mij wel handig.
          De manier van vissen ken ik uit het karpervissen, werkt wel of het beter werkt dan met de korf durf ik niet te zeggen.
          In mijn ervaring is het maar net waar je voor kiest, ik zou het beiden uitproberen en zien of het jou bevalt.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• lolo
            Geniet maar niet met mate
            • 01-05-2003
            • 3873
            • Weesp

Ik denk wel dat de kleefkracht van het voer enorm omhoog zal moeten op de wat diepere wateren .
            Het zal wel zuiver gooien zo systeem.
            Toch eens aanschaffen .
            Groetjes
            Johnny

Match
            Feeder
            Stok

Reageer

• Dennis Benton
              Komt net kijken

• 28-11-2007
              • 69
              • Sittard (Limburg)

beste mensen ik heb zo'n mould (vormpje) en eentje van de concurrent garbolino ik moet je eerlijk zeggen het is echt een uitkomst er zitten alleen wat haken en ogen aan. Je moet het voer precies goed maken. Wat ik bedoel is, maak je het voer te droog blijft het niet in de feeder zitten maak je het te nat komt het zeer moeilijk uit de mould en breekt het, het is in het begin even aftasten maar zeker de moeite waard. En als je er mee vist vis dan niet in te diep water tot twee meter gaat alles prima wil je dieper is het verstandiger om een conventionele feeder te gebruiken want het wordt dan moeilijk om een goede voerplaats te creëren.

groetjes, Dennis
              Fishermen never die, they just smell that way

Reageer

• preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

Dennis heeft gelijk wat betreft de kleefkracht van het voer en de waterdiepte. Deze uitvinding is ook bedoeld voor de commerciele karpervijvers in Engeland, dus ondiep water, korte afstanden en de combi met een hair voor het vissen met pellets. Voor onze conventionele feedervisserij (verre afstanden), aas direct op de haak etc lijkt het me minder efficient dan de oude vertrouwde feedermontage.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• SjorsV
                  Newbie

• 09-08-2007
                  • 40
                  • Eindhoven

Er is zo her en der wel wat geschreven op dit forum mbt "method feeder".
                  Wat in ieder geval duidelijk is, is dat het om grotere vissen gaat die op/aan de voerbal vreten.
                  Ik heb het hier eens in de vijver geprobeerd. Dat was toevallig de dag na een wedstrijd en ik ving giebels als een gek. Zelfs op 2 verschillende plekken daar ik 2 hengels bij had. Achteraf denk ik geen toeval omdat er dan juist veel voerballen te water zijn gelaten en de vis dan de dag erna er zelfs nog meer vertrouwen in heeft tijdens het opsmullen van die resterende voerballen.
                  Andere keren ving ik weer weinig, of had ik slechts enkele, maar wel loeiharde aanbeten.
                  Wat je ook veel leest en hoort is dat inderdaad de vis langzaam om gang komt, dus het duurt langer, 1 uur lijkt niet ongewoon als oik het moet geloven, maar de vis is groter.

Op de Visma was er wel her en der aandacht voor de method feeder. Ik heb er ook 4 verschillende soorten method voer gekocht om eens te testen en eveneens een preston method feeder en zo's vul dingetje. Wat wel opvallend is, is dat de preston method feeders zonder elastiek geleverd worden, maar volgens de importeur Arnoud vder Stad is het toch verstandiger een elastiek in te monteren.
                  Van een andere demonstrator van method-voer kreeg ik ook de tip om eens met een gewone feederkorf met slechts een 2-3cm zelf-haak lusje te werken als alternatief. Ik zal het eens testen allemaal de komende weken.

Reageer

• Jakob
                    <*{{{{><(

• 06-03-2007
                    • 1870
                    • Staphorst

Na het vullen even dompelen in een bakje water en je kunt er een stuk dieper mee vissen, zelfs al mee gevist op 8 meter diepte en nog gevangen ook. Voer kwam ook op de bodem terecht want de vissen hadden de bek vol voer en pellets.

Wat wel belangrijk is dat het voer fijn van structuur is op diep water, blijft dan beter zitten

Reageer

Working...