Onderlijnen feeder.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

Onderlijnen feeder.

Met mijn Shimano Antaris Light feeder, daarop gevlochten lijn , met een voorslag van 2 1/2 x de hengel, gebruik ik meestal onderlijnen van 10/00 en haak 16 . Nu heb ik het over het visen op de Vecht bij Utrecht. Het gebeurt namelijk weleens , dat ik toch iets te hard aansla, en mijn onderlijn eraf sla.
    Dus misschien toch wat dikkere onderlijnen met haak 14 of 12 gebruiken. Maar ja ik zei al dit is op de Vecht, en moet 10/00 toch kunnen .

Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3499
    • Asten

Waarom vis je daar met gevlochten lijn met een light feeder ?
    Ik neem aan dat je niet meer dan 30 meter vist dan zou ik gewoon met nylon vissen.
    Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• feedervisser
      Met enige kennis...

• 27-03-2008
      • 389
      • merelbeke

hoi
      als ik met gevlochten lijn vis,sla ik nooit aan,als ik beet krijg neem ik gewoon mijn hengel in de hand en de vis is gehaakt.

gr marnix

Reageer

• Tom Meertens
        Feedervisser

• 05-12-2008
        • 182
        • Philippine

Gerard wat is voor jou de reden om met 10/00 als onderlijn te vissen , is de vis daar zo moeilijk te vangen ?
        Als je regelmatig vis verspeelt door lijnbreuk bij het aanslaan zou ik voor 12/00 kiezen en in de zomer nog wat dikker bv 14/00 .
        Met de gevlochten lijn mag je natuurlijk niet te hard aanslaan , met een dikkere onderlijn sla je dan de haak uit vis .

groeten tom .

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Ik heb die fout ook vaak genoeg gemaakt door met 10/100 te willen vissen en je onderlijn vervolgens stuk slaat op een dikke platte, daarom ga ik zelden meer dunner als 12/100. Met een light feeder is nylon aan te raden.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• sangermar
            let's go feeder

• 09-02-2009
            • 35
            • Veendam

Waarom raadt men nylon aan bij het light feederen ipv gevlochten draad? Ik gebruik gewoon gevlochten draad 8/100 met voorslag en onderlijn 14/100 en resultaten zijn over het algemeen beter dan wanneer ik op hetzelfde moment ook met mijn winkler picker vis waar ik nylon gebruik met 14/100 onderlijn. Afstand voor het feederen zal +/- 30-35 mtr zijn en met de picker 20 mtr.
            Heb meer vertrouwen met gevlochten dan alleen puur nylon, ook ivm "aanslaan" maar dat is mijn mening.

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Je kan ook prima met gevlochten lijn op de lightfeeder vissen. Maar vaak is het allemaal fijner, zoals de onderlijn en ook omdat je dichterbij vist heb je wel de demping nodig. Met een lightfeeder vis je meestal niet veel verder als 30 m en als je dan bijna 10 m voorslag gebruikt, dan zijn de voordelen van de gevlochten lijn beperkt op zo'n afstand.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Ik vis ook met een licht feeder gewoon met gevlochten lijn .
                En gebruik rustig 8/00 onderlijn.
                Gewoon niet te hebberig binnen halen en rustig de vis drillen je hengel en molen het werk laten doen.
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

Working...