hoe verser hoe beter ook voor boiliies?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

hoe verser hoe beter ook voor boiliies?

vraagje,

Het gebeurt me zeer regelmatig dat ik op een boilie vis vang terwijl ik die boilie al weken lang aan de hair heb zitten.
    Ik hoor telkens hoe verser hoe beter, wat ook zeer logisch klinkt maar geldt dit ook voor boilies? stoot een verde boilie meer smaak af dan een niet verse boilie of stoten zij helemaal geen smaak af en bijt de vis hier op omdat hij het kent en of deze afsteekt tov het voer er om heen.

wie kan me hier meer over vertellen?
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Boilie al weken aan de hair? Hoe mag ik dat zien?
    de vis bijt niet omdat hij het kent, dan zou moeten kunnen onthouden en dat kon wel eens lastig zijn voor een vis.
    Afsteken t.o.v. ander voer? moeten de omstandigheden wel goed zijn om het te kunnen zien en dan nog.
    De vis vindt het aas veel beter als het een smaakspoor afgeeft, dan is aan jou de keuze of een verse boilie, dat is dan wel een boilie die je zelf hebt gemaakt anders is vers nog minder vers dan de home made, meer aantrekkelijk is dan een oude die al weken aan de hair zit.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

fijn dat je reageert douwe. kijk het gebeurt me wel eens dat ik niet zorgvuldig alles opruim, sterker nog, nu ik weet dat de vis toch wel bijt, laat ik bij het opruimen de boilie op de hair. Ook als de vis goed bijt heb ik al een aantal gemaakte lijnen klaarliggen met boilie op de hair en zo kan ik sneller omschakelen dan een nieuwe boilie op de hair schuiven.

de vis kan dus niet goed onthouden, dus ik mag er vanuit gaan dat hij het balletje niet kent?
      afsteken tov ander voer is dan wel mogelijk maar niet heel erg logish. er moet dus gewoon een smaakstof goed waarneembaar zijn op dat balletje of op een pellet. is dat wat ik er uit kan opmaken?
      Dus dat ik dan nog vang is omdat de smaakstof er toch nog wel op aanwezig is, maar met een versere ( dus die in een zakje..) zou de vis sneller moeten aantrekken?
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Die in een zakje zijn niet vers tenminste niet vers wat je vers wilt noemen.
        Persoonlijk heb ik niets met die over geconserveerde bollen.

Een boilie die niet gepakt is tijdens een sessie vertrouw ik al helemaal niet, als je de boilie laat zitten mag je er van uitgaan dat de dingen er al zijn uitgelekt.
        De boilie is in mijn ogen dan niets meer waard.
        Maar goed kennelijk vang je er op.

Boilies op een onderlijn in voorraad? ik denk dat je niet sneller bent met wisselen.
        Maar goed het is jou manier van aanpak dus niets mis mee.
        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Ron ik denk dat je zelf ook al het antwoord gegeven hebt .
          De vis (ook karper) pakt nu toch ook alles wat hem voor de bek hangt .
          Je zult dit eens uit moeten testen in de winter,ik zal het ook binnenkort wel eens na vragen .
          Mag ik mee met een sessie die jongen zat in de wk karper hij weet wel van wanten .
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

Working...