wind bij feederen..

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • The Rock
    Newbie

• 28-04-2009
    • 12
    • Kesteren

wind bij feederen..

hallo mensen,

was net even vissen, heb net 3 keer me hengel ingegooit en was het gelijk zat!
    Die wind zorgt voor dat de draad telkens in de knoop raakt. Ik ben een beginner (voelt een beetje ***lig om dit te melden, hoop dat jullie het wel respecteren) Vissen jullie ook met de feeder in veel wind?

Mvg Pieter
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

Hoi Pieter zeker de moet niet laten zakken we zijn allemaal zo begonnen met klooien hoe het niet moet.
    Ik weet niet hoe zwaar je gevist hebt en waar ?(rijnkanaal bij Tiel?)
    Probeer het volgende keer iets korter te gaan vissen .
    Wat ook kan is een iets zwaarder voerkorfje te nemen .
    Maar het aller belangrijkste is toch wel durf te gooien.
    Heel vaak gooien mensen te los zodat (juist met wind) de lijn niet strak komt .
    Zodra de korf het water raakt duw je top een klein beetje onder water en probeer de lijn te spannen .
    Op het moment dat de top ineens van de spaning af komt leg je hem op de steun neer.En draai de lijn weer strak zodat net de feedertop beginnen wil met krom staan .
    Op deze manier kun je de wind aardig de baas zijn .
    Sucses
    Groetjes
    Johnny

Match
    Feeder
    Stok

Reageer

• preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

Juist bij veel wind vis ik liever met de feeder dan met de vaste stok, want dat is nog lastiger te hanteren. Als je tegen de wind in moet werpen dan is het beter om met een speedkorf te vissen en met meer gewicht. Het gaat erom dat het niet veel meer moeite moet kosten om dezelfde afstanden te halen. De lijn strekt zich al door de lijnclip, want bij andere visserijen moet je bij tegenwind de lijn op tijd afremmen met je vinger.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• sangermar
        let's go feeder

• 09-02-2009
        • 35
        • Veendam

misschien een plek opzoeken waarbij je de wind in de rug hebt (gooit prettiger) en met een iets stuggere top gaan vissen.
        In ieder geval niet opgeven want het is zou leuk dat feederen!
        Succes de volgende keer

Reageer

• janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

Dan maar ff wachten tot de wind gaat liggen!!!
          Groeten van Jan de visser

Reageer

• ironny
            Moderator
            • 04-04-2006
            • 1377
            • Hamont

Pieter,

de eerste 6x dat ik gefeederd heb, had ik NUL vis.... hoezo frustrerend.. en dan altijd in de knoop, niet kunnen gooien, vast zitten, jonge jonge wat een geklooi...
            Maar je leert er wl mee omgaan, maar niet je spullen opruimen! (behalve als het echt geen haalbare kaart is natuurlijk...) Inderdaad even kijken of je wellicht anders kunt gaan zitten. Je afvragen waarom je in de war komt. wellicht geef je je lijn te weinig spanning en waait ie om je top. (iets wat mij al heel wat toppen heeft gekost)
            Houd dus continu de lijn onder spanning, gooi strak in en steun je hengel laag af! leg eventueel je lijn ook onder water dat scheelt ook weer.
            Blijven tobben en klooien en dan komt er misschien een moment dat je, net als ik, feederen het mooiste vindt wat er is. en dan nog moet ik ook heel veel leren en heb ik nog wekelijks frustraties..
            suc6
            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• Jakob
              <*{{{{><(

• 06-03-2007
              • 1870
              • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door sangermar
              misschien een plek opzoeken waarbij je de wind in de rug hebt (gooit prettiger) en met een iets stuggere top gaan vissen.
              In ieder geval niet opgeven want het is zou leuk dat feederen!
              Succes de volgende keer
              Juist feederen met de wind op de kop, bij wind in de rug waait juist de onderlijn om de hengel.

Gooit dus absoluut niet prettiger.

Wind op de kop gooit ook nog eens veel nauwkeuriger.

Reageer

• Tom Meertens
                Feedervisser

• 05-12-2008
                • 182
                • Philippine

Pieter niet te snel opgeven , ook met harde wind is er wel te feederen .
                Vis niet te ver als dit op je stek mogelijk is .
                En houd bij het ingooien je korf en onderlijn zo laag mogelijk zodat deze niet om je top kan raken .
                Feederen is een van de leukste manieren van vissen .

groeten Tom .

Reageer

• spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                  Juist feederen met de wind op de kop, bij wind in de rug waait juist de onderlijn om de hengel.

en zeker bij groot water levert dat meer vis op,wind op de kop.

mensen die alleen mooie plekjes bevissen vangen niet altijd het meest.

Reageer

• kakkerlak
                    Komt net kijken

• 18-08-2007
                    • 71
                    • Wijchen

Het aloude spreekwoord luidt,wind op de hand visjes aan de kant.

Reageer

• sangermar
                      let's go feeder

• 09-02-2009
                      • 35
                      • Veendam

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob

Ok, bovenstaande ervaring heb ik niet omdat ik altijd met de wind in de rug feeder en dat de onderlijntjes om de hengel waait of om de top heb ik tot nu toe ook nooit last van gehad. Ligt er ook aan hoe hard het waait.
                      Het nauwkeuriger gooien met de wind op de kop dan met de wind in de rug weet ik nog zo niet. Lijkt me dat je als je de wind in de rug hebt "strakker"gooit en veel minder weerstand hebt. Afstand is ook makkelijker te bereiken ivm lijnclip (vooral bij beginnende feederaars).
                      Waarom gooit het nauwkeuriger met de wind op de kop??
                      Tevens is het zo laag mogelijk afsteunen van je hengel zeer belangrijk en de lijn onderwater!.
                      Nogmaals, heb geen ervaring met het feederen met de wind op de kop (Zal het zeker eens proberen) maar met de wind in de rug ervaar ik als prettig (Tevens kan je de plu nog achter je plaatsen). Trouwens, de visvangsten zijn naar tevredenheid.

Reageer

• cquad
                        Iets met water

• 18-03-2008
                        • 361
                        • Buitenpost [FRL]

Ik kan het ook niet verklaren, maar ben het er wel mee eens.. bij wind in je gezicht, is het nauwkeuriger werpen.

Ik ben er zelf achter gekomen, op het kanaal hier in de buurt..
                        Bij wind in m'n gezicht gooide ik nauwkeurig, 2 weken later windstil, mooi weer, en een heleboel afzwiepers..
                        Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• The Rock
                          Newbie

• 28-04-2009
                          • 12
                          • Kesteren

Hallo mensen,

bedankt voor alle reactie's die jullie hebben geplaatst!
                          @Lolo, ik vis in de linge.

Ik zoek nog wat goede vissers die evt msn hebben om het 1 en ander te overleggen met tips etc.

takkietwo@hotmail.com.

Mvg Pieter

P.s. vandaag weer zoveel wind he

Reageer

• The Rock
                            Newbie

• 28-04-2009
                            • 12
                            • Kesteren

Gisteren had ik ook het probleem dat de hele tijd door de wind die top heen en weer ging. Door dat probleem zie je na mijn mening helemaal niet wanneer je beet hebt Heb wel een paar keer aangeslagen maar telkens die wind.

enige tips voor het probleem tops bewegen?

Hoop dat jullie me begrijpen!

Pieter

Reageer

• Jakob
                              <*{{{{><(

• 06-03-2007
                              • 1870
                              • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door sangermar
                              Ok, bovenstaande ervaring heb ik niet omdat ik altijd met de wind in de rug feeder en dat de onderlijntjes om de hengel waait of om de top heb ik tot nu toe ook nooit last van gehad. Ligt er ook aan hoe hard het waait.
                              Het nauwkeuriger gooien met de wind op de kop dan met de wind in de rug weet ik nog zo niet. Lijkt me dat je als je de wind in de rug hebt "strakker"gooit en veel minder weerstand hebt. Afstand is ook makkelijker te bereiken ivm lijnclip (vooral bij beginnende feederaars).
                              Waarom gooit het nauwkeuriger met de wind op de kop??
                              Tevens is het zo laag mogelijk afsteunen van je hengel zeer belangrijk en de lijn onderwater!.
                              Nogmaals, heb geen ervaring met het feederen met de wind op de kop (Zal het zeker eens proberen) maar met de wind in de rug ervaar ik als prettig (Tevens kan je de plu nog achter je plaatsen). Trouwens, de visvangsten zijn naar tevredenheid.
                              Als wat jij verteld klopt dan heb je tot nu toe altijd met te korte onderlijnen gevist. Standaard was bij ons toch altijd boven de meter en bij wind in de rug sloeg die bij d eminste hapering om de hengel. Strakker gooi je ook al niet omdat de wind ook nog wel iets doet aan de korf.

Ik heb het dan over vissen over afstand.

Reageer

Working...