wind bij feederen..

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door The Rock
    Gisteren had ik ook het probleem dat de hele tijd door de wind die top heen en weer ging. Door dat probleem zie je na mijn mening helemaal niet wanneer je beet hebt Heb wel een paar keer aangeslagen maar telkens die wind.

enige tips voor het probleem tops bewegen?

Hoop dat jullie me begrijpen!

Pieter

dikkere top ,van glas naar carbon kan ook van een half ounce naar een 2 ounce word al lekker rustig hoor.

heel laag afsteunen,net boven het water,top tegen de wind in afsteunen ,bij wind dwars over de visplek.

sidewinders,polybut,magnabite dat zijn ook wapens voor dit klöte weer

good luck

Reageer

• The Rock
      Newbie

• 28-04-2009
      • 12
      • Kesteren

Ik vis op dit moment met 75cm onderijnen

Reageer

• sangermar
        let's go feeder

• 09-02-2009
        • 35
        • Veendam

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
        Als wat jij verteld klopt dan heb je tot nu toe altijd met te korte onderlijnen gevist. Standaard was bij ons toch altijd boven de meter en bij wind in de rug sloeg die bij d eminste hapering om de hengel. Strakker gooi je ook al niet omdat de wind ook nog wel iets doet aan de korf.

Ik heb het dan over vissen over afstand.
        Gisteravond met een stevige noord-oosten wind in de rug gevist met een onderlijn van 80 cm en niets aan het handje. Het inwerpen ging perfect tot op de lijnclip een rechte streep +\- 40 meter. Top iets gebogen (1.5 oz, voerkorf met voer 40 gram) laag afgesteund, gevlochtenlijn onderwater en zelfs met die wind een prima beetregistratie en daar gaat het ook om.
        Waarom een onderlijn van 80 cm "te" kort is, is voor mij een vraag. Gebruik onderlijnen van maximaal 1 mtr tot 30 cm alnaar gelang de omstandigheden. En waarom zal het niet kloppen wat ik vertel?? Als dat zou zal zijn, hou ik mezelf toch voor de gek? Het is gewoon mijn ervaring die ik met iedereen, die deze discussie leest, wil delen en misschien dat iemand dezelfde ervaringen heeft?

Reageer

Working...