method op de maas

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ironny
    Moderator
    • 04-04-2006
    • 1377
    • Hamont

method op de maas

beste
    ik zou graag eens met de method op de stromende maas willen proberen te vissen maar de korven zijn te licht, tenminste, die ik tegenkom.
    kan ik deze korven verzwaren met lood en heeft het dan nog wel hetzelfde effect?
    wellicht kan ik er een schuiflood net boven hangen maar kun je dan nog wel fatsoenlijk gooien?
    heeft het uberhaupt kans van slagen?
    kan een brasem een korf van 100gram zonder moeite van de grond trekken?

Ben benieuwd naar jullie reacties
    gr ronny
    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

Method-feeders zijn dan ook ontworpen voor kleine commerciele watertjes. Zelfs de echte karper-methods gaan niet vaak over de 60-70 gram. Misschien dat je het lood van een stroomkorf onder de method kunt monteren, maar ik zou niet gaan tobben met schuiflood enzo. Een brasem zal zichzelf sneller haken op een method, maar doorgaans is de beetregistratie niet beter dan met een schuiflus, in tegendeel. Vooral voorn en bliek zal eenmaal gehaakt de vrij zware stroomtip niet goed laten registreren.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

Dat is tegenstrijdig aan wat velen zeggen en wat ik zelf ervaren heb. De aanbeten zijn gigantisch op de method, vele malen heftiger dan op de gewone korf.
      Carpe Diem

Reageer

• ironny
        Moderator
        • 04-04-2006
        • 1377
        • Hamont

dat is ook helemaal waar. je top staat direct 90 graden. wat ik me wel kan voorstellen is dat de beetregistratie niet zichtbaar wordt als een kleine voorn het aas pakt , maar niet de zware korf van de bodem getilt krijgt... dan blijft de registratie uit natuurlijk, maar ik heb geen idee wat het gewicht doet onder water en hoe sterk dan de vissen zijn
        Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Het drillen en gewicht is in pricipe gelijk aan een andere montage waar je ook stroomkorven van boven de 80 gram voor gebruikt. Op de rivieren heb je op een normale montage al zoveel lijndruk, spanning op je top en hoog korfgewicht, dat de vis zich meestal toch wel zelf haakt. Ik ben er inmiddels achter dat dat ook voor barbeelvissen niet anders is.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• PeBo
            Hengelaar

• 29-09-2007
            • 2643
            • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door ironny
            dat is ook helemaal waar. je top staat direct 90 graden. wat ik me wel kan voorstellen is dat de beetregistratie niet zichtbaar wordt als een kleine voorn het aas pakt , maar niet de zware korf van de bodem getilt krijgt... dan blijft de registratie uit natuurlijk, maar ik heb geen idee wat het gewicht doet onder water en hoe sterk dan de vissen zijn
            Ronny,

Bij de method korven van Preston gaat de lijn door een buisje. Dit i.t.t. Korum, althans bij de korven die ik daar van heb. Dus dat houd in dat ze de korf niet mee hoeven trekken, want de lijn gaat gewoon los door de korf. Een stoppertje een stukje boven de korf, op de lijn en ze haken zichzelf. Volgens mij kan je er zoveel lood aan knijpen als je wil. Ik ben overigens geen crack in het feederen, want dat is niet mijn dingetje.
            Kan ik de koffie al uit zetten?
            Groeten,
            PeBo
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
            PeBo.

Reageer

Working...