Geknipte wormen door feerderaas

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
    Waarom zal je dure wormen er door heen doen? Je kunt toch ook die worm extract er door doen van sensas geloof ik .
    Werkt ook .

Dus jij denk dat ze diezelfde dure wormen uitpersen en 100% gebruiken (extract zou zelfs zeggen dat het sterker is )om zo'n potje te vullen van 5 kloterige euro's.

dat kan niet waar zijn en dat is het niet ook.

ik heb zat van die potjes staan hoor daar niet van ,maar de potjes hier op de plank vertonen na een tijd stilstaan zowiezo al een scheiding van 2 vloeistoffen waarvan de zwaarste onderin ligt ,wat dan mogelijk worm is.

daarboven is een conserveermiddel anders rot het ut potje uit.

die troep werkt wel als je het op een worm smeer ,is dat raar dan.

dus hoeveel worm zou er dan in zo'n potje gaan als ik het zo eens gok denk ik 20 stuks hooguit,en daar gooi je dan een vingerhoed van in je voer

Reageer

• lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

Ja spui als het al zo lang staat dat het in staat van ontbinding is ,dan is het ook goed mogelijk dat je er niets mee vangt. De invloed zal per water verschillend zijn
      Groetjes
      Johnny

Match
      Feeder
      Stok

Reageer

• spuiliefhebber
        Verificatie gaande...
        • 22-04-2006
        • 4156
        • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
        Ja spui als het al zo lang staat dat het in staat van ontbinding is ,dan is het ook goed mogelijk dat je er niets mee vangt. De invloed zal per water verschillend zijn

jazeker het ontbind zich in 2 factoren worm en een doorzichtig conserveermiddel.

even schudden en hij word weer egaal bruin.

Reageer

• lolo
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Dus begrijp ik uit jou ondekking dat er wel wormen in zitten. Dat is toch het gene waar het om gaat !En in de meeste smaaktroep zit rotzooi in om het houdbaar te houden
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

ja ik leg het niet nog een keer uit het staat hierboven hoor

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Als ik de keus heb, en die heb ik uiteraard weet ik heel zeker dat ik liever zonder conservering vis dan met.
              De smaak van de conservering is vele malen sterker dan de smaak van het product op zich omdat er zwaar overgeconserveert moet worden.
              Het staat toch slordig dat je een potje openmaakt en de week er op er achter komt dat het toch beschimmeld is.

Lolo zit dus niet op de juiste denkwijze over wat beter is, een potje of vers gemalen wormpjes.
              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

nou weet je wat het is douwe die potjes beschimmelen niet hoor,ik weet van de voerproducent hiervan hoe hij ze maakt.

maar het ging inderdaad om de denkwijze ,van waarom zou je er dure wormen ingooien als je uit zo'n potje het er in kunt gooien.

een kilo wormen kost ca 15 euro en zo'n potje kost mij 4euro ,maar als ik bedenk hoeveel van die potjes je wel niet zou kunne vullen uit die kilo wormen,ik zei al wat zou er in zo'n potje zitten misschien 20 wormen.

brasem wil als hij honger heeft gewoon vreten hebben ,en zal met een kilo wormen geknipt veel langer blijven hangen op mijn plek als met dat beetje wormen lucht.

ik bestrijd niet dat dat spul werkt daar gaat het niet om.

als je een potje caster lucht had zou je dat dan ook in je voer gooien i.p.v.casters.

en zo ja hoe vaak zien we je dan nog staan aan de prijzentafel denk je.

Reageer

• lolo
                  • 01-05-2003
                  • 3873
                  • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                  Als ik de keus heb, en die heb ik uiteraard weet ik heel zeker dat ik liever zonder conservering vis dan met.
                  De smaak van de conservering is vele malen sterker dan de smaak van het product op zich omdat er zwaar overgeconserveert moet worden.
                  Het staat toch slordig dat je een potje openmaakt en de week er op er achter komt dat het toch beschimmeld is.

Lolo zit dus niet op de juiste denkwijze over wat beter is, een potje of vers gemalen wormpjes.
                  Douwe ik zit zeker wel op de denkwijze.
                  Maar wat spui aangaf als ik elke keer 15 euro aan wormen moet knippen terwijl ik het voor minder kan doen !
                  Als is het om de vis te verlijden ,zo kan je altijd nog besluiten om wormen te knippen al is het een plukje wormen wat je knipt om uit te testen of ze willen eten.
                  Ik kan aardig wat vissers die die sterke aromageur van wormen gewoon bij de geknipte wormen toevoegen ,en niet zo zuinig ook .
                  Maar zoals ik al aangaf het zal sterk per water verschillen .
                  Of ik nu in de waal sterke aroma gebruikt die heel wat cuub water per minuut er door heen duwt .
                  Of in een poldersloot !!
                  Als ik soms bolies in mijn handen hebt met conseverings middel vismeel ,die je al 10 meter van afstand ruikt ,,waar praat je dan over en de brasem lust er ook wel pap van .
                  Gewoon de juiste beslissing op het juiste moment .Er gaat niks boven vers ben ik helemaal mee eens,maar om eens een beetje te helpen met sterke aroma's voordat je kilo's gaat knippen ,om die aroma te krijgen .
                  Ieder zijn techniek en manier van vissen zullen we maar zeggen
                  Groetjes
                  Johnny

Match
                  Feeder
                  Stok

Reageer

• Amadeus
                    Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                    • 1626
                    • Westerlee

Vanaf 1 april tot de laatste zaterdag in mei mag er niet gevist worden met bepaalde aas soorten.

Deze soorten zijn:
                    de worm (of een nabootsing daarvan)

slachtprodukten

een dood visje of een stukje vis (grootte maakt niet uit)

alle soorten kunstaas met uitzondering van kunstvliegen kleiner dan 2,5 cm.

Een uitzondering is het IJsselmeer,
                    daar moet men wachten tot 1 juli om met deze aassoorten te mogen vissen.
                    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• Jakob
                      <*{{{{><(

• 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door Amadeus
                      Vanaf 1 april tot de laatste zaterdag in mei mag er niet gevist worden met bepaalde aas soorten.

Deze soorten zijn:
                      de worm (of een nabootsing daarvan)

slachtprodukten

een dood visje of een stukje vis (grootte maakt niet uit)

alle soorten kunstaas met uitzondering van kunstvliegen kleiner dan 2,5 cm.

Een uitzondering is het IJsselmeer,
                      daar moet men wachten tot 1 juli om met deze aassoorten te mogen vissen.
                      Dat is bekend, maar wat is de dieper liggende boodschap?

Reageer

• † John van der Zee
                        [In Memoriam]
                        • 16-11-2005
                        • 1761
                        • in zuidholland in een mooi visgebied

je mag een worm niet als haak aas gebruiken in deze tijd, maar volgens een mail van svn van een heer ed stoop had ik de vraag gesteld. mag men wel pieren knippen en door het voer doen . en ik kreeg toen als antwoord, dat wel mag volgens svn
                        omdat men in de wet over haakaas praat en niet als je het als lokaas gebruik
                        ik heb die mail alleen niet meer denk ik.
                        Vissen is ontspannend.
                        Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Amadeus
                          Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                          • 1626
                          • Westerlee

@ Jacob,
                          Werd eerder in dit draadje gesteld dat men met bepaalde aassoorten in een bepaalde tijd niet mocht vissen.
                          vandaar dat ik dit even had opgediept.
                          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• Jakob
                            <*{{{{><(

• 06-03-2007
                            • 1870
                            • Staphorst

Heel duidelijk Amadeus. Ik dacht dat er een dieper liggende gedachte achter zat. Kun je weer zien hoe simpel het kan zijn en nog helemaal correct verwoord ook.
                            Weet jij trouwens wat de nabootsing van een worm is????? heb ik me al verschillende keren afgevraagd: Hoe kan ik een worm nabootsen???
                            Iemand daar antwoord op??

Reageer

• schepnetje
                              hobby's vissen en vissen

• 21-08-2007
                              • 233
                              • Musselkanaal

probeer eens in de grond te kruipen jakob

Reageer

• roptop
                                Frequent aanwezig

• 02-01-2009
                                • 133
                                • groningen

Jacob, een kennis van mij is eens gecontroleerd op het lauwersmeer de des berteffende de man
                                was van mening dat je zelfs niet met maden mocht vissen wat dat vond hij een nabootsing van een worm!!!!!!
                                Hoe gek kun je het verzinnen!!
                                Uiteindelijk naar een lange discussie en het boekje erbij wist de man dat hij fout was. Maar het viel niet mee.

Reageer

Working...