Feeder dobber

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • maarten197
    Allround prutser

• 21-01-2009
    • 98
    • assen

Feeder dobber

Hallo ik heb een paar dobber kado gekregen voor de feeder, omdat ik die zo graag wou. Echter weet ik niet helemaal hoe die dingen werken. Heeft iemand daar info en tips over.
    Zoja bevalt jullie deze manier van feeder vissen ook.
    Groeten Maarten
    Als jullie me missen, ben ik vissen:
  • Jakob
    <*{{{{><(

• 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

Oorspronkelijk geplaatst door maarten197
    Hallo ik heb een paar dobber kado gekregen voor de feeder, omdat ik die zo graag wou. Echter weet ik niet helemaal hoe die dingen werken. Heeft iemand daar info en tips over.
    Groeten Maarten
    Die zou ik wel eens willen zien, bedoel je niet match dobbers?

Reageer

• Harpie
      Specimen Hunter
      • 13-02-2003
      • 1009
      • Emmen

Groeten Maarten
      Bedoel je soms een Polaris dobber?
      Kijk dan eens hier, www.visseninzeeuwsvlaanderen.nl/polaris/polaris-dobbers.html

Gr,
      Harpie
      https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• cheffie
        Beginners geluk

• 03-04-2008
        • 664
        • Noord Holland

Ik kan er nog niet echt warm van worden. Heb er een partijtje gekregen om te testen. Gebruik liever de match of de feeder. Die combi film ik nog niet helemaal.

Zijn idd polaris dobbers.

Reageer

• maarten197
          Allround prutser

• 21-01-2009
          • 98
          • assen

@ jacob nee zijn echt de feeder dobbers lijkt mij ideaal oom op grote afstanden toch met de bobber te vissen en toch te voeren op een kleine plek. Heb met afstanden boven de 25 meter echt problemen om te voeren met de match misscien is dit de uitkomst. Iemand ervaring hiermee

Reageer

• Jakob
            <*{{{{><(

• 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

Ik ben het met Cheffie eens, ik heb er mee geexperimenteerd en ben er mee gekapt. Ik vond de match veel effectiever. Was dus niet mijn ding, maar wie bevalt het jou wel en dan heb je toch maar weer mooi een uitbreiding van je mogelijkheden.

Reageer

• Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

Ik zou gewoon een goede matchpen kopen met flink wat drijvermogen (gram of 10-12). Vervolgens maak je een schuivende korflijn van 40 cm, waar de korf tussen twee wartels rust. Op de bovenste wartel rust de pen en aan de onderste knoop je een onderlijn. Moet volgens mij wel lukken. Op 25 meter voeren is toch niet zo moeilijk? Gewoon een goede katapult kopen of werpstok maken, dat gaat prima.
              Carpe Diem

Reageer

• cheffie
                Beginners geluk

• 03-04-2008
                • 664
                • Noord Holland

@ jacob nee zijn echt de feeder dobbers lijkt mij ideaal oom op grote afstanden toch met de bobber te vissen en toch te voeren op een kleine plek. Heb met afstanden boven de 25 meter echt problemen om te voeren met de match misscien is dit de uitkomst. Iemand ervaring hiermee
                Goeie werp pijp kopen of maken. Katapult een optie?
                Je kan indien mogelijk met de korf voeren en met de match over die stek heen vissen.
                Met een 12 gram waggler aan een vaste montage kom ik een heel eind hoor..geloof me! 10 gram in de dobber en 2 gram op de lijn. Met een goede slider en bulk lood kom ik nog veeeel verder.

Het NH Kanaal bij ons zijn afstanden rond de 40 meter heel normaal om op te vissen en te voeren.
                Noordelijk deel schuivend, zuidelijk deel (ondieper..) met de vaste montage.

Reageer

• maarten197
                  Allround prutser

• 21-01-2009
                  • 98
                  • assen

Ok bedankt ik zal het gaan uit proberen en jullie horen van me.

Reageer

Working...