Maasvissen.. graag wat hulp gevraagd met feederen!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Bennozz
    Newbie

• 20-04-2009
    • 39
    • Sint Odilienberg

Maasvissen.. graag wat hulp gevraagd met feederen!

Hallo vissers!

Even wat vragen voor mijn weekend maasvissen..
    Ik ga komend weekend op de maas vissen. Nu ben ik gisteren wezen kijken en heb een aantal mooie stekken gezien.

Ik heb de keuze uit een kiezelstrandje langs een breed stuk maas met aardig wat scheepvaart..
    Daarnaast een stuk op een kop van de zijkant waar de maas uitmondt in een groter gedeelt, en net om de hoek is een soort van haven waar het water stilstaat (hier zag ik gister wat visactivteit)

Nu wil ik mn geluk gaan beproeven op de laatste 2 stekken omdat deze gewoon naast elkaar liggen..

Kan ik dan beter keizen voor het stilstaande of juist het stromende. Ik ga vooral vissen op brasem en voorn.. barbeel zou ook niet erg zijn trouwens!
    Is er is speciaals dat ik als voer kan gebruiken? (iemand een tip? en als aas maden en wormen?

IS het ook belangrijk om ver uit de kant te vissen? of kan het ook iets dichterbij? diepte is ook vooraan ook al aardig naar mijn mening.

Jullie zullen dit soort vragen wel al eens gezien hebben maar kan er op de site weinig over vinden..
    Alvast vriendelijke bedankt!

Groetjes Benny
    Voor informatie over het vissen op de Roer in Limburg, kijk op mijn site! Hierop vind je info over de rivier, vismethodes, vissoorten, visdagboeken en verhalen en foto's van de gevangen vissen. Vooral barbeel staat centraal op mijn site.

http://www.roervissen.nl

Vergeet mijn gastenboek niet in te vullen!

Mail: roervissen@live.nl
  • sobatjo
    Komt net kijken

• 12-11-2008
    • 59
    • Hardinxveld-Giessendam

Met wat voor hengel ga je vissen?
    Met een feederhengel zou ik op het stromende gedeelte gaan zitten, en met een vaste hengel op het stilstaande.
    Wel zou ik bij beiden tegen een stroomrand aan vissen.
    Als aas werken maden over het algemeen wel goed.
    Op het stilstaande gedeelte zou ik het zeker ook eens met een broodvlok proberen.

Gr. Kees

Reageer

• Bennozz
      Newbie

• 20-04-2009
      • 39
      • Sint Odilienberg

gezien de stroming er niet zo sterk is hoop ik met een 40-50 gram korfje te kunne vissen met een WP dus geen feeder.. vaste stok eventueel nog mocht het allemaal niet zo lukken..

tegen de stroming en dus niet vol erin? en dan gaat het over van een stilstaand in een stromend stuk.. is dat niet een mooie plek om precies daar te gaan vanwege de vissen die zich verplaatsen van stilstaand naar stromend water en andersom?

en wat voor voer is dat het beste? gewoon een standaard feedervoer kant en klaar uit de winkel?

Gr Benny
      Voor informatie over het vissen op de Roer in Limburg, kijk op mijn site! Hierop vind je info over de rivier, vismethodes, vissoorten, visdagboeken en verhalen en foto's van de gevangen vissen. Vooral barbeel staat centraal op mijn site.

Reageer

• Jakob
        <*{{{{><(

• 06-03-2007
        • 1870
        • Staphorst

Benny,

als je alleen vist maak het geen fluit uit wat je er in kiept. Hoe goedkoper hoe beter.
        Op de stroomnaad bij een inkomend kanaal is een topstek.

Reageer

• Bennozz
          Newbie

• 20-04-2009
          • 39
          • Sint Odilienberg

oke bedankt,

maar het is een gedeelte waar rechts een haven is, stilstaand, en links loopt de stromende maas erlangs. Er is een mooie stek waar je net langs de stroomlijn kan vissen, dus op het punt waar het stilstaande het stromende kruist.. zou dat een goede stek zijn?

gr Benny

Reageer

• sobatjo
            Komt net kijken

• 12-11-2008
            • 59
            • Hardinxveld-Giessendam

Over het algemeen moet dat wel de plek zijn om te kunnen vangen.
            Probeer het en laat even weten of het gelukt is.

En qua voeren ben ik het helemaal met Jakob eens.

Veel succes.

Gr.Kees

Reageer

• Bennozz
              Newbie

• 20-04-2009
              • 39
              • Sint Odilienberg

oke bedankt! ik moet even kijken welke dag want heb 3 dagen vrij het weekend.. ik hou jullie op de hoogte!

Gr Benny

Reageer

• GuidoHeerlen
                feederverslaafd!

• 29-03-2009
                • 44
                • Heerlen

En nog een visje weten te vangen op de maas..?
                Waar ben je geweest .. in de buurt van Maasbracht..?

Reageer

• Bennozz
                  Newbie

• 20-04-2009
                  • 39
                  • Sint Odilienberg

nou ik ben uiteindelijk op de roer geweest vissen.. ook een grote rivier die uitmond in de maas alleen hij stroomde erg hard en helaas niks weten te haken.. ik moet even wachten want later in de zomer gaat de stroming minder hard en dan is het bter vissen want 80 gram bleef niet stil liggen..

en het is niet in de buurt van maastricht, in de buurt van roermond..

Reageer

• ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

ja, krijg je allemaal tips voor de maas, ga je op de roer vissen..... logisch dat je niets ving, daar had niemand op gerekend
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

Working...