voeren/feederen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

IK ben het met je eens MAAR het is NIET wat JIJ en IK er van vinden het is wat de waterbeheerders er van vinden.
    De waterkwaliteit is natuurlijk niet beter dan vroeger het is maar net hoe je vroeger definieert.

WIJ kunnen er nog lang over discussiëren maar dat laat onverlet dat de beslissingen niet hier op een forum worden genomen.
    Per slot van rekening worden de waterbeheerders er op afgerekend, en dus de BURGER betaald de rekening voor het massaal dumpen van watervervuilend voer en aas.

Niet dat IK het daarmee eens ben maar het is wel de trend in denken.
    Het enige wat wel waar is is dat de burger dus wij allemaal de rekening gaan betalen voor de boetes die eventueel door Brussel worden opgelegd aan de waterbeheerders als die niet voldoen aan de eisen

De brasem wordt er niet uitgehaald om de putten in België te vullen, dat is een economische reactie n.a.v.de vraag.
    Zou die vraag er niet zijn wordt de vis vernietigd, het doel is de waterkwaliteit verbeteren.

Ik ben het er niet mee eens dat de brasem de schuld is de inrichting van de wateren heeft er meer mee te maken.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

Ik geloof niet dat er boetes opgelegd gaan worden. In Brussel moeten ze beseffen dat Nederland een delta en dus in feite het gootsteenputje van Europa is met al die rivieren die in ons land uitmonden. Bovenstroomse landen hebben het makkelijk met de veelal harde bodem van grind en rots. Nederland heeft een bodem van sedimenten, zoals klei en zand en verder veengronden wat van nature als super voedselrijk is en dus fosfaten en nitraten blijft naleveren.
      Er wordt vaak geklaagd dat er minder brasem dan vroeger gevangen wordt, maar dat komt omdat brasem goed gedijt in troebel water, nu het water schoner wordt krijg je er minder van. De brasem is dus vooral een gevolg en geen oorzaak van de voedselrijkdom van een water. Ik heb er in ieder geval een reden bij waarom ik vorige week PVV gestemd heb, namelijk minder bemoeienissen vanuit Europa. Nederland doet al meer dan genoeg voor water- en (water)bodemkwaliteit.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Tsja nogmaals het is niet wat jij denkt/ geloofd en wat jij stemt,
        Als je er nu ook al jou redder in nood bijhaalt zijn wij snel klaar.
        Jou groep gaat hier geen verandering inbrengen.

De reden dat Nederland een delta is geeft niet het recht om die delta nog meer te gaan vervuilen, je zit compleet op een verkeert spoor wat dat betreft.

Ik stop er nu mee, zeker nu jou politieke voorkeur een rol gaat spelen in de discussie.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Haha wat jij wil. Op een forum draait het om de mening van de forumleden en niet om de mening van anderen, zoals beleidsmakers, ook al hebben we ons aan de regels te houden. Als je vissen vervuilen noemt, dan kun je beter een andere hobbie zoeken, want een betere wereld begint tenslotte bij jezelf. Straks beginnen ze op dit forum ook nog over dierenleed enzo.

Ik hou er nu ook mee. Nederland barst van (goede) viswateren, dus als waterbeheerders denken een betere waterkwaliteit te kunnen krijgen door ons er vandaan te houden, dan zijn er genoeg andere wateren in elke buurt.

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Jij leest zeer selectief, vissen is op zich niet vervuilend het is de visser die er een zooitje van maakt.
            Of ik een andere hobby wil gaan zoeken is ook niet jou pakkie an.

Verder laat ik het over aan je verbeelding wat ik probeer te zeggen.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Ik haak af, want ik snap er geen bal meer van. Het verschil tussen vissen of een visser die vist, dat komt wat mij betreft op hetzelfde neer. Er zijn er genoeg die er te veel voer in mikken en de vissen eerder overvoeren, maar wat betreft er een zooitje van maken.... Als waterbeheerder zou ik me meer zorgen maken over het zwerfvuil dat vissers, vooral karpervisser met hun kampeerpratijken achterlaten, dat is namelijk niet biologisch afbreek in tegenstelling tot voer en aas. Dan heb ik het nog niet eens over lood en stukken nylon die een gevaar vormen voor vogels.

Reageer

• FishM8
                Slijmjurkenjager

• 04-08-2008
                • 81
                • Gorinchem

Hallo,

Kunnen we mischien gewoon bij het onderwerp blijven.
                Het gaat hier om de vraag of er nu wel of niet met een voerkorfje gevist mag worden op een plaats waar niet gevoerd mag worden.
                Het antwoord lijkt simpel maar dat is het dus niet.
                Ik heb de vraag ook even aan de vereniging gestuurd die de vergunningen daar uitgeeft vor dat water.
                Ik krijg dus het volgende antwoord.

Het voerverbod voor Slingelandse Plassen is al sinds dat beide verenigingen
                dit huren ingesteld.
                Iedereen heeft dit min of meer aan zijn laars gelapt.
                Sinds er andere mensen de leiding hebben bij de GZH zijn er ook andere
                regels.

Zodoende dat er bordjes zijn geplaatst verboden te voeren en gevangen vis
                terug zetten.
                Ook de vis mag niet in een leefnet bewaard worden.

En op uw vraag om te vissen met een voerkorfje, daar kan ik geen antwoord op
                geven, ik denk dat het uw eigen risico is en verantwoordelijkheid is hoe u omgaat daarmee.
                Er word wel streng gecontroleerd en op de regels nagezien.

Oftewel:Als zelfs de vereniging het niet weet dan wordt het dus of gewoon doen en een boete riskeren of gewoon ergens anders gaan vissen.
                Ik kies maar voor het laatste want de lol is er daar wel af voor mij.

Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Juist daar heb je een punt alleen is dat verschil niet zo duidelijk aan te geven als je naar de jaarlijkse verkoop van voer en aas ziet die naar de witvisser gaat.
                  Vele tonnen aan voer gaat naar de witvissector en niet naar de karpervisser.
                  Lood en draad gebruikt de recreatiewitvissector ook en ik kan je garanderen dat juist door de recreatievisser veel lijn en lood wordt verspeeld.
                  Met boter op het hoofd kom je er echt niet.

Reageer

• spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                    Jij leest zeer selectief, vissen is op zich niet vervuilend het is de visser die er een zooitje van maakt.
                    Of ik een andere hobby wil gaan zoeken is ook niet jou pakkie an.

Verder laat ik het over aan je verbeelding wat ik probeer te zeggen.

maar jij staat ook lekker open voor een ander zijn mening,selectief lezen is dat niet net zoiets als kortzichtig .

je zal toch bloedend op straat liggen en de ambulance komt en onderweg zegt de broeder dat hij pvv stemt.

laat je jezelf dan weer uitladen ofzo.

het is gewoon een politieke partij hoor douwe het is geen pedofiele buurman ,of een lepralijder die in een restaurant bediend

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Martijn het gaat niet om mijn mening het is de mening van de personen die het er toe doen in de discussie omtrent waterkwaliteit dat zeg ik steeds.

Over de kortzichtigheid heb ik ook nog wel een voorbeeld jij ligt op straat te bloeden en er komt een ambulance en daar stapt een dame uit met een hoofddoek of een duidelijke Moslim wel eens zien of jij dan zegt laat mij maar doodbloeden.
                      de andere voorbeelden laat ik daar maar niet op antwoorden die gaan nergens over.

Jij pakt mij niet met dat soort voorbeelden, dat is een boemerang.

Reageer

• kakkerlak
                        Komt net kijken

• 18-08-2007
                        • 71
                        • Wijchen

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                        maar jij staat ook lekker open voor een ander zijn mening,selectief lezen is dat niet net zoiets als kortzichtig .

je zal toch bloedend op straat liggen en de ambulance komt en onderweg zegt de broeder dat hij pvv stemt.

laat je jezelf dan weer uitladen ofzo.

het is gewoon een politieke partij hoor douwe het is geen pedofiele buurman ,of een lepralijder die in een restaurant bediend
                        U heeft gelijk en vergelijk http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8590

Het voer van tegenwoordig is dusdanig gebalanceert met voedingsstoffen en mineralen eiwitten ect ect,kan geen kwaad lijkt me,helemaal niet op stromend water. Maar douwe heeft wel gelijk dat ie zegt dat de waterhuishouding wel degelijk een belangrijke rol speelt. D fosfaatvracht die in het verleden in het water kwam is sterk teruggebracht. Er is dus minder voedsel voor de vis aanwezig en dus ook minder vis. Doordat er minder vis zit krijgen waterplanten meer kans zich te ontwikkelen waardoor ook nog veel voedingsstoffen worden gebonden in de planten met als resultaat minder voedsel voor de vis. Het water wordt dan vaak erg helder, hier houden vissen helemaal niet van en trekken weg.

Reageer

• spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                          Martijn het gaat niet om mijn mening het is de mening van de personen die het er toe doen in de discussie omtrent waterkwaliteit dat zeg ik steeds.

Over de kortzichtigheid heb ik ook nog wel een voorbeeld jij ligt op straat te bloeden en er komt een ambulance en daar stapt een dame uit met een hoofddoek of een duidelijke Moslim wel eens zien of jij dan zegt laat mij maar doodbloeden.
                          de andere voorbeelden laat ik daar maar niet op antwoorden die gaan nergens over.

Jij pakt mij niet met dat soort voorbeelden, dat is een boemerang.

als je een boemerang probeert te vangen kan dat je vingers kosten.

ten eerste ik heb niks tegen moslima's zeker niet als het een lekker wijf is,moslims ook niet en al helemaal niet in dit voorbeeld want die spreekt dus nederlands en die werkt.

het ging me niet over de waterkwaliteit daar heb je gelijk

Reageer

• lolo
                            Geniet maar niet met mate
                            • 01-05-2003
                            • 3873
                            • Weesp

Meer waterplanten is toch meer dierlijk voetsel ?
                            Groetjes
                            Johnny

Match
                            Feeder
                            Stok

Reageer

• Jans
                              Toekomstig expert
                              • 13-03-2004
                              • 272
                              • Drenthe

Vraagt er ook eens iemand of hij wel of niet met een voerkorf mag vissen.
                              Komt men uit op Wilders, Moslims en Pedos.

Hij is allang blij dat hij niet echt iets ingewikkelds vroeg denk ik.
                              Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

• janb
                                jan b
                                • 21-11-2005
                                • 1982
                                • 't Nieuweland

Dat is de charme van het forum denk ik ,je stelt een vraag en wacht de reactie's af .
                                Als dan de eerste antwoorden binnen zijn ,komen de reactie's op die antwoorden bijna van zelf sprekend .
                                We zijn dus nog geen grijze muizen die alles maar aannemen voor zoete koek.
                                Hoe meer meningen hoe beter,en dat je dan eens van het onderwerp afdwaalt ,so wat!!
                                Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...