method feeder.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3499
    • Asten

Precies eerst met een "normale "feederkorf voer brengen.
    Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• Frits
      gebruiker
      • 22-07-2004
      • 231
      • Papendrecht

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
      Zelf heb ik totaal geen notie van het vissen met een feeder, maar eergisteren heb ik van een expert op dat gebied gehoord dat de Guru's wat wankelen met werpen. Compris mon ami ??? Of wordt mijn korte termijngeheugen nu echt minder.
      The Guru method feeders en pellet feeders kun je kopen met een lange tube en een korte. Met de lange tube zijn de feeders stabieler en werp je ook verder. Je kan de onderdelen van de Guru feeders ook los kopen. De korte tube vervangen voor een lange dus..

Succes

Reageer

• Nick MC Daddy
        Met enige kennis...
        • 08-03-2004
        • 316
        • Noordwijkerhout

Zijn er hier vissers die de method-feeder succesvol tijdens wedstrijden inzetten??

Reageer

• reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3499
          • Asten

Nog niet maar op 3 juli wordt deze methode zeer succesvol ingezet tegen de belgen !

Ik vis trouwens ook wel met de korte tube en heb er geen enkel probleem mee.
          Mijn voorkeur gaat wel uit naar de Kobra feeders.
          Groeten

Frank

Reageer

• PeBo
            Hengelaar

• 29-09-2007
            • 2643
            • Oosterhout

Ik ben niet zo'n feederaar dus hier misschien een domme vraag. Een tube is dat dat puntige plastic ding wat vast zit aan de method korf? Hoort dit ding nu naar beneden, dus naar de haak toe bevestigd te zijn of naar boven dus richting top. En wat is de reden van ofwel naar onder of naar boven. Hopelijk leer ik weer wat bij.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
            PeBo.

Reageer

• Nick MC Daddy
              Met enige kennis...
              • 08-03-2004
              • 316
              • Noordwijkerhout

Nou ik heb nog nooit met de method gevist, maar vanuit karpervissen ken ik die tube dan weer wel. Volgens mij zit ie niet richting je onderlijn maar richting/op je hoofdlijn. Volgens mij is t bedoeld om je draad enigszins te beschermen ook op de knoop en om vuilophoping tegen te gaan?? En dan heb je ook nog van die dingen met zo'n systeem wat gaat werken als er lijnbreuk optreedt zodat de vis niet eeuwig met n method in zn kanus rondzwemt.

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Tube is met name bedoeld om er voor te zorgen dat de onderlijn niet in de hoofdlijn verward.
                Daarom moet de tube net eventjes langer zijn dan de onderlijn.
                Als extra is een lange tube een bescherming voor de flanken van de vis.

Pebo een tube is een sliconenslangetje die je op de hoofdlijn schuift met bovenstaand doel.
                Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

Daarom wordt tube ook wel anti-tangletube genoemd. Daarbij wordt tube al dan niet in combinatie met andere dingen ook wel gebruikt om alles op de bodem te krijgen, zodat de vis de lijn niet opmerkt.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• reijntjes
                    Swingt(o)(i)pper
                    • 12-12-2005
                    • 3499
                    • Asten

The Guru method feeders en pellet feeders kun je kopen met een lange tube en een korte
                    Maar in dit kader gaat het om de tube in de method feeder :

Het is het plastic buisje in de feeder. Die zijn er in lang en kort !
                    Functie zal wel gelijk zijn

Groeten

Frank

Reageer

• preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

In dergelijke plastic-buisjes zit toch het elastiek of safety-rig?
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Fisherman's Friend
                        Frequent aanwezig

• 15-07-2007
                        • 100
                        • Numansdorp

Heb hier de hele serie van Guru thuis.
                        Het verschil tussen de 24gr en 28gr qua grootte van de feeder is behoorlijk dus daarom is die tube v/d 28gr een stukje langer.
                        Ze zijn wel onderling uitwisselbaar...dus je kan al je feeders op zowel in-line als x-safe gebruiken.

Reageer

• lwes
                          feederaar

• 05-09-2009
                          • 473
                          • hardenberg

Oorspronkelijk geplaatst door Fisherman's Friend
                          Heb hier de hele serie van Guru thuis.
                          Het verschil tussen de 24gr en 28gr qua grootte van de feeder is behoorlijk dus daarom is die tube v/d 28gr een stukje langer.
                          Ze zijn wel onderling uitwisselbaar...dus je kan al je feeders op zowel in-line als x-safe gebruiken.
                          Maar wat bevalt nu beter met of zonder elastiek???
                          Ik lees hier over heel verschillende meningen en je hebt ook zo veel verschillende soorten.

Als ik hier mee wil beginnen wat raden jullie dan aan.
                          welk soort en met of zonder elastiek.

lucien
                          greetings Luciën

Reageer

• fpulles
                            omgeturnd

• 15-02-2008
                            • 1260
                            • Eindhoven

Oorspronkelijk geplaatst door Nick MC Daddy
                            Zijn er hier vissers die de method-feeder succesvol tijdens wedstrijden inzetten??
                            Ja, maar enkel op stilstaand, langzaam stromend, en niet al te diep water. Als je ze op je stek krijgt kan je heel veel kilos vangen met spectaculaire aanbeten.

Ik heb diverse keren de method geprobeerd in stromend water (breed kanaal, Maas, Waal) met een verzwaarde (80gr) grote korum. Maar het heeft daar absoluut geen meerwaarde.

Ook op diep water biedt het geen soelaas omdat het meeste voer al uit de korf is voordat hij de bodem heeft bereikt.

Fr

Het "klassieke" lussysteem met lange onderlijn blijft voor mij daar favoriet
                            oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• Fisherman's Friend
                              Frequent aanwezig

• 15-07-2007
                              • 100
                              • Numansdorp

Dat er variante zijn met en zonder elastiek heeft te maken met de engelse markt/commercials... op sommige commercials mag niet met elastiek in methodfeeders worden gevist,als je een feeder verspeelt dat hij niet lang in de bek van de vis blijft hangen.
                              En nog een voordeel als je met elastiek vist die zijn verwisselbaar dus kan je meerdere klaarleggen dus omklippen en vissen maar!
                              Als advies?
                              Ik zelf vind het zeer prettig om feeders mét elastiek te gebruiken ik vind de Kobra's net iets beter als die van Guru.
                              Je heb ook van die feeders van Preston tekoop met een malletje om het voer in te drukken leuk hoor maar zo omslachtig...en je gooit er echt geen meters verder door het "aerodynamische voordeel"
                              Kobra heeft inmiddels nog wat nieuwe modellen aan de feeders toegevoegd,een kleine 30gr zeer strak en ver mee te gooien en een transparante als ik het goed heb?

Reageer

• T3RR0R
                                Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                                • 980
                                • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door lwes
                                Maar wat bevalt nu beter met of zonder elastiek???
                                Ik lees hier over heel verschillende meningen en je hebt ook zo veel verschillende soorten.

Als ik hier mee wil beginnen wat raden jullie dan aan.
                                welk soort en met of zonder elastiek.

lucien
                                Mij persoonlijk bevallen die met elastiek het beste, maar dat is puur een gevoels zaak.
                                Maakt verder geen verschil hoor, ze noemen het wel shockabsorber en bescherming zodat je onderlijn niet te snel knapt, maar die onderlijnen zijn zo dik(sterk), die breken niet zomaar.
                                Ik gebruik ze dus bijna altijd met elastiek en hoop dat het beter is voor de vis.
                                En inderdaad zoals door meerderen geschreven op niet te diep water, daar gebruik ik de pelletfeeders, ook met elastiek trouwens. Heb er vorig jaar de clubkampioenschaps competitie mee gewonnen en nog meerdere losse wedstrijden.

Groeten,

Marco
                                Lid Team Sensas Punt NL
                                marco@breamteam.nl
                                http://www.teamsensas.nl/

Reageer

Working...