Elastiek is nergens voor nodig. De onderlijnen zjn sterk genoeg en de hengels die je gebruikt dempen voldoende. Ik gebruik zelf altijd de kobra feeders zonder elastiek. Gewoon een wartel erdoor en vasttrekken in de centrale buis; hetzelfde principe als het vastloodsysteem voor karper. Als de lijn breekt dan kan de vis de wartel makkelijk lostrekken, iets wat met stiek veel minder makkelijk gaat. Goede zaak dat ze het elastiek op sommige commercials verbieden.
method feeder.
Collapse
X
-
De Kobra's gebruik ik ook graag, want ze zijn wat zwaarder. Verder is de elastiek dermate dik dat de rek precies goed is, dus dat beetje demping kan geen kwaad of eerder goed.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Even een aanvullende vraag.... Hoeveel kilo aan platten trek je nu gemiddeld met een sessie aan de kant? Kan de method op tegen feeder op een visdag waarin de omstandigheden hetzelfde zijn?
Reageer
-
Ik zet de methodweleens in op een statische manier met 2 hengels voor het vissen op grote brasem en zeelt. Voor de witvisserij geef ik toch de voorkeur aan het normale feedervissen.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
-
Ik denk dat de method het best tot zijn recht komt in water ,wat a niet stroomd en b niet dieper is als om en nabij de twee mtr .In dit soort ondiepe wateren zal je over het algemeen een sterk vervuilde of zachte bodem hebben hier komt de method volgens mij het beste tot zijn recht . De Method zal netjes op zijn rug landen op de sterk vervuilde bodem met het zware gedeelte aan de onderzijde ,en het voer op een presenteer blaadje En ik vis altijd met de elastiek variant.Waar je wel op moet letten met elastiek method ,dat je wel de kunst moet beheersen om er zelf een nieuwe elastiek aan te kunnen zetten .Groeten van Jan de visserReageer
-
Het ligt er maar net aan waar je vist. We visten een keer met z'n vieren op een oude rivier arm, 2 match, 1 feeder en 1 method visser. Na 5 uur vissen hadden de match en feeder vissers 20 kg platten in het net. Mijn maat met de method moest zeker 4 uur wachten voordat hij beet kreeg. Vanaf dat moment ging hij veel harder dan ons en ving dikkere vissen. Helaas voor hem was de vissessie afgelopen en kon hij het niet bijbenen. Als we een uur langer hadden gevist had hij ons eraf gevist.
Een andere keer heb ik op een vijver gevist vlakbij Venlo. Mijn maat met de feeder ving enkele vissen op een dag terwijl ik met de method 20 kg vang.
Ik denk dat je method selectief op dikkere vis kunt vissen, die je normaal niet zo snel vangt. Het kan het verschil maken tussen wel en niet vangen. Maar op veel wateren is de feeder nog steeds effectiever.Carpe DiemReageer
-
Rijst bij mij de vraag of dat niet meer te maken heeft met de korte onderlijn t.o.v. de "normale" feedervisserij.
Na het zien van de DVD met de onderwaterbeelden lijkt mij dit een belangrijk punt.
Dat wist ik al van het karpervissen maar blijkt ook op te gaan voor de korte onderlijn bij het brasemvissen.
De met name grotere vissen hebben te veel speelruimte naar het lijkt.
Ook testen die ik het vorig jaar heb gedaan wijzen er op ik ga er dit en volgend jaar zeker me verder zonder nu al een conclusie daar aan te verbinden.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Ikzelf heb die DVD Underwater Coarse Fishing na ontvangst ook meteen bekeken en ben ook tot jou conclusie gekomen Douwe. Wanneer je die onderlijntjes superkort zou maken en ze nemen het aas dan haakt die grote vis zich direct ipv dat ze de tijd kunnen nemen om het inderdaad echt te nemen of niet en dan heb je de brasems nog niet bij een onderlijn van ca. 75 cm.. Normaal begin ik altijd met de feeder met een onderlijn van 75 cm. maar ik ben hier ook anderd door gaan denken... Het is inderdaad een kwestie van proberen maar veel tijd of lengte om het aas tot zich te nemen hebben ze niet meer ze haken zichzelf immers al direct bij een onderlijntje van pak 8 tot 10 cm..... Ja ik ga die korte onderlijntjes maar eens proberen. Het hoeft dan nog niet eens te gebeuren met de zgn. method feeder systeem de korte onderlijnen kunnen dan al veel uitmaken!
Maar wat een mooie beelden van die DVD Douwe niet?
Groetjes,
Frans.Fishing is a way of life!!!
Reageer
-
Allemaal leuk en aardig, maar waarom vangt Steyn tijdens dag 1 een stuk beter dan Phil op de andere dagen. Dit ligt misschien deels aan het voer en aas of de visdag zelf. Die karper kon de boilie ook makkelijk uitspugen en bij het gewone feedervissen ligt de (lange) onderlijn op de bodem waardoor de brasem geen weerstand voelt en door de lengte heeft ie de tijd om het aas goed te pakken.
75 cm is de standaard lengte en in de feedervisserij wordt eerder verlengt dan ingekort. Deze lange onderlijn vind ik juist de kracht van feedervissen tov de vaste stok visserij, zodat de feeder vaak beter is voor brasem.
Je kunt dus alleen met korte onderlijnen vissen als de haak vrij hangt met een hair, zoals bij een miniboilie. Met groter (levend) aas moet de vis de tijd krijgen op het goed te slikken.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
PF in plaats van altijd direct te torpederen zou je het eens moeten gaan proberen en dan niet 1 keer maar een jaar lang.
Ik kom uit de karperwereld vandaan en heb veel geëxperimenteerd met lengtes en rigs.
Ik heb al vaker met de feeder met een korte onderlijn gevist maar na de beelden van de DVD vaker en het LIJKT er op dat het werkt.
Onzin dat de haak vrij MOET hangen hangt compleet van je soort aas af, zelfs de lengte van je hair is afhankelijk van je soort of maat aas.
Onzin dat de kracht van de feeder in de lange onderlijn zit ook met de stok moet je experimenteren met langere onderlijn tot wel een meter lang, doe je dat niet tsja moet jezelf weten.
Maar ik geef nog geen conclusie en misschien ook wel nooit.
Dat iemand op een andere dag op hetzelfde water meer of minder vangt is dat nieuws???????????????Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Het is belangrijk je voerplek geconsentreerd te houden.
Gewoon lokvoer of vismeel voer is best wel water afhankelijk.. heb een keer zitten vissen op een grote plas en naast me 2 mannen met een gewone feeder en ik met een method feeder met ringers ik viste ze helemaal weg.
Maar op het Hollandsch Diep werkte het weer wat minder.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen...Reageer
-
Resultaten lijken dus per water te verschillen. Iemand wel eens n poging gewaagd in bijvoorbeeld het Noord-Hollands kanaal of de Ringvaart?
Reageer
-
Maar in dit kader gaat het om de tube in de method feeder :
Het is het plastic buisje in de feeder. Die zijn er in lang en kort !
Functie zal wel gelijk zijn
Door de langere tube is de feeder stabieler tijdens de vlucht, vergelijk het maar met een dartpijl, Een lange pijl zwabbert minder tijdens de vlucht dan een korte pijl. Bij het werpen van een feeder over een grotere afstand resulteert dit in een grotere afstand. een Speedkorf die niet in balans is gooit ook minder ver
probeer het maar eens met de lange tubeReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer