method feeder.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

PF je blijft maar lekker lezen en dvd kijken ik gebruik liever mijn gezonde verstand en begrijp dat juist in de bladen en dvd de meeste reclame wordt gemaakt.

Bovendien als je snel wilt wisselen zijn er mooie speedlinks op de karperafdeling te vinden.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Hallo Preston

dat bedoel ik nou het zijn de kleine dingen die het doen
      gr Gerard

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

Dunnen lijnen ,
        Doordat de vis zich zelf haakt ,komt de klap behoorlijk aan ,en vliegen je de standaard onder lijnen van 14/00 je om de oren .Het aas zit toch verborgen ,dus een 18/00 lijn is echt niet bezwaarlijk ,en we hebben het wel over vissen van ongeveer 1.5 tot een kg of 3
        Als je dan ook nog eens met een heavy hengel vist kun je het zeker schudden ,hoe zachter je hengel hoe lichter je kan vissen en hoe groter de kans is dat je de vis ook gaat landen.
        Het is nou eenmaal een heel andere visserij als met een voerkorf.
        Groeten van Jan de visser

Reageer

• Nick MC Daddy
          Met enige kennis...
          • 08-03-2004
          • 316
          • Noordwijkerhout

De beste manier om erachter te komen is het zelf tijdens wedstrijden toe te passen. Ik ga dit seizoen zeker wat wedstrijdjes met de method vissen. Ach win je niet, dan ben je in ieder geval een ervaring rijker. Wat heb je te verliezen... (ja je inleggeld... en dat kan soms aardig oplopen). Maar als je eventueel een beroerd seizoen (kan gebeuren he) draait is een competitiewedstrijd is een goede gelegenheid toch.

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Oorspronkelijk geplaatst door janb
            Dunnen lijnen ,
            Doordat de vis zich zelf haakt ,komt de klap behoorlijk aan ,en vliegen je de standaard onder lijnen van 14/00 je om de oren .Het aas zit toch verborgen ,dus een 18/00 lijn is echt niet bezwaarlijk ,en we hebben het wel over vissen van ongeveer 1.5 tot een kg of 3
            Als je dan ook nog eens met een heavy hengel vist kun je het zeker schudden ,hoe zachter je hengel hoe lichter je kan vissen en hoe groter de kans is dat je de vis ook gaat landen.
            Het is nou eenmaal een heel andere visserij als met een voerkorf.
            Juist ja, dat is de reden waarom er vaak elastiek in de method zit. Zit die er niet in dat moet je in ieder geval een stuk dikker gaan. De method is zoals je zegt vooral geschikt voor dikkere vis. Als ik in het voorjaar weer volop dikke platten vang tijdens het vrij vissen, dan zal ik ook een feeder met een method erbij pakken om te zien of dat nog beter gaat.

Maar zo vaak komt het niet voor dat je alleen maar dikke platten vangt die je met een miniboillie of pellet kunt verleiden. In de Beet van deze maand las ik dat tijdens een wedstrijd (welke weet ik niet meer, dacht aan het ARK) het vangen van rivierdonderpadjes belangrijk is. Als ieder bliek, voorn baars enzo telt ben je beter af met de feeder in combinatie met levend aas dan met de method. De method kan misschien straks in voorjaar wel een goed wapen zijn bij het Voorns kanaal etc.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

Ik ben er het afgelopen voorjaar mee in de weer geweest op het voornse kanaal {in de paaitijd} en dat was zeker geen succes .
              De beten die je kreeg waren abnormaal ,maar hielden geen gelijke tred met de vangsten,want die bleven tegen vallen.
              Het aller beste reseltaat bereik je in de paaitijd met tonken{zinken}
              Of gewoon met de voerkorf .
              Maar de Method ik zal hem in het voorjaar sporadisch in zetten ,proberen doe ik altijd .
              Maar voor als nog is het resultaat onvoldoende .
              In het najaar werkt het ding wel beter ,maar tot nu toe wint korf het nog ,maar er komen betere tijden .
              Ik ben volvertrouwen dat het goed gaat komen met dat lepeltje.

Reageer

• lolo
                Geniet maar niet met mate
                • 01-05-2003
                • 3873
                • Weesp

Soms is het niet nodig om het wiel 2 keer uit te vinden ,mits je verstand goed gebruikt en iets aan wil nemen van een ander .
                Maar zo vaak dat ik goede vissers iets uit zie testen , geen resultaat dan ga ik toch echt niet zelf ook aan de slag met iets wat wel of niet werkt .Dat is eerder geld in het water gooien .
                Groetjes
                Johnny

Match
                Feeder
                Stok

Reageer

• janb
                  jan b
                  • 21-11-2005
                  • 1982
                  • 't Nieuweland

En!!!!! we gooien al zoveel geld in het water.

Reageer

• fpulles
                    omgeturnd

• 15-02-2008
                    • 1260
                    • Eindhoven

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                    Soms is het niet nodig om het wiel 2 keer uit te vinden ,mits je verstand goed gebruikt en iets aan wil nemen van een ander .
                    Maar zo vaak dat ik goede vissers iets uit zie testen , geen resultaat dan ga ik toch echt niet zelf ook aan de slag met iets wat wel of niet werkt .Dat is eerder geld in het water gooien .

Precies Johnny, daarom blijf ik zo'n arme sukkel. Gewoon omdat ik zo verrekte eigenwijs ben...

Fr
                    oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• lolo
                      Geniet maar niet met mate
                      • 01-05-2003
                      • 3873
                      • Weesp

Je hebt eigenwijs en eigenwijs ... Ja jij behoord tot het laaste
                      Groetjes
                      Johnny

Match
                      Feeder
                      Stok

Reageer

• lwes
                        feederaar

• 05-09-2009
                        • 473
                        • hardenberg

ik heb uit dit forum al heel wat kunnen halen maar de method feeders van browning heb ik niet voorbij zien komen.
                        Zouden deze ook in de Quick Release Method Mould van Preston passen.

En is er iemand die met deze method feeders ervaring heeft of zouden ze iets anders van vorm als de reeds genoemde method feeders maar verder het zelfde zijn.

Ik kan namelijk via Marktplaats goedkoop aan deze method komen dus ik denk er over om deze aan te schaffen.
                        Ik zou er nu drie kunnen aanschaffen waarvoor je in de winkel er maar 1 hebt.
                        greetings Luciën

Reageer

• Kosmozz
                          Match en Feeder
                          • 25-07-2005
                          • 1959
                          • Hannut

De kans is groot dat ze niet passen, zeker met zo'n aparte vorm. De kobra's lijken veel op de preston feeders en die passen ook niet. Je hebt toch helemaal gaan mal nodig....
                          Carpe Diem

Reageer

• janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

Gewoon kopen die dingen, dat bakje zal vrijwel zeker niet passen en je hebt helemaal niet nodig is wel leuk ,maar veel te bewerkelijk ,
                            dus zou ik zeggen volg de raad van kozmos op en je zit op rozen.

Reageer

• odul
                              pennenbouwer
                              • 11-05-2005
                              • 198
                              • Zedelgem

Hallo

Ik heb er zelf een gemaakt voor de KOBRA method korf omdat er nog geen moulds te verkrijgen zijn in de winkels. Je kan je aas perfect on top presenteren boven op je voer, je voer dwarrelt niet af tijdens het afzinken en de worp is perfect rechtdoor. Ik vis er mee voornamelijk op brasem.
                              Voor wie geen vertouwen heeft in het systeem..... het werkt, de vis heeft geen tijd om het aas te inspecteren of hij hangt al!
                              Eens gebruikt blijf je fan en vergeet je hoe het zonder was!
                              Attached Files
                              Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

Reageer

• Harpie
                                Specimen Hunter
                                • 13-02-2003
                                • 1009
                                • Emmen

Ik heb de method feeders van FOX, deze passen perfect in de mould van Preston.

Gr,
                                Harpie
                                https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

Working...