wel beet maar geen aanbeet?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • brasemvisser24
    Newbie

• 28-09-2007
    • 39
    • Almere

wel beet maar geen aanbeet?

Beste vissers,

sinds een paar dagen ben ik weer aan het feedervissen geslagen. Ik vind het nog steeds leuk en ga het deze zomer zeker nog vaker doen maar er is een probleem waar ik mee kamp. ik krijg namelijk vaak aanbeten maar slechts weinigen bijten echt door. ik zit dan op het puntje van mijn stoel voor niets. zijn er nog speciale technieken of voer oid zodat vissen agressiever worden?

mvg Tom Dymanus
    brasemvisser24
  • feedervisser
    Met enige kennis...

• 27-03-2008
    • 389
    • merelbeke

hoi tom

hoe lang neem jij je onderlijn?kan zijn dat die te kort is.

gr marnix

Reageer

• fpulles
      omgeturnd

• 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

Hallo brasemvisser. Het kunnen "lijnzwemmers" zijn, of vis die aan je voerkorf zit te rommelen. Wat wel eens wil helpen om de vis te activeren is om de korf en onderlijn voorzichtig een paar cm te verslepen op de bodem. Deze handeling die je aas dus in beweging brengt zet de vis soms aan tot bijten. Vis je op een snelstromend water kan dit ook doen maar het beste is dan kleine stukjes lijn meegeven aan de stroming.

Gr. Frank
      oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• Amadeus
        Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
        • 1626
        • Westerlee

Vis je in stroment water, dan kan je ook zogenaamde aanbeten krijgen door rommel wat onderwater tegen je lijn aankomt.
        Mocht het echte aanbeten zijn, speel dan met de lengte van je onderlijn of probeer eens een andere haak ( groter/kleiner).
        En inderdaad af en toe een rukje geven kan de vis toebrengen om je aas in een keer te nemen.
        https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• rhino82
          Newbie

• 06-07-2009
          • 8
          • nijmegen

kunnen ook die vervloekte krabben zijn of kreeftjes tip is dan om een klein stukje piepschuim aan de steel van je haak te maken zodat je maden of brood of wat je ook gebruikt iets boven de bodem hooveren echter meneer krabs kan er dan nog wel met je korfje vandoorgaan echter dit kun je alleen oplossen door minstens 20 m de andere richting uit te vissen en mocht het toch voorzichtige vis zijn indd ander ass gebruiken verandering van spijs doet eten zegt men succes

Reageer

• Ramon Ansing
            tsjah?
            • 27-06-2006
            • 760
            • Tolbert

Koop een gladde feedersteun (preston) als je dan beet krijgt en hij zet niet door verschuif je je hengel gewoon een beetje en valte de lijn slap. Als de vis nu het aas op pakte voelte hij niet meteen de weerstand van de top. Verder zou je anders aas kunnen proberen. Voeren met het aas waar je mee gaat vissen. Als laatste probeer eens een grote haak(10 of 8) helemaal vol te drukken met aas, kan soms erg goed werken.
            suc6

Reageer

• Amadeus
              Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

Oorspronkelijk geplaatst door ramarte
              Als laatste probeer eens een grote haak(10 of 8) helemaal vol te drukken met aas, kan soms erg goed werken.
              suc6
              Zou ik niet doen, als je de haak te vol hebt mis je "body" om de haak in de vissenbek vast te slaan.
              "overbeazing" van de haak is de nr1 van de grootte fouten van onzer beginnende vissers.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

Het kan ook zo zijn dat je montage niet goed werkt. Hoe heb je je korf bevestigd?
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• brasemkiller
                  Newbie

• 27-06-2009
                  • 3
                  • Grafhorst

je kunt ook een wat zoetere flavour door je voer doen, of je laat je lijn iets naar je toekomen en trek hem dan weer strak.

Reageer

• janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

Dus als ik de antwoorden door lees van het forum kunnen ze je ook niet wijzer maken , om dat er te weinig info is van jou kant ,leg ons eerst eens uit hoe je vist , ja met een feeder,maar welke lijn haken ,lengte onderlijn ,welk water welke tip staat er op je hengel[hoe veel oz,] kijk wil je iemand advies geven moet je wel weten wat er allemaal speelt ,dus graag wat meer informatie ,dan gaan we er zeker uit komen.
                    Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...