Feederen..

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Dat is weer een ander verhaal ,de zaak gaat in de war tijdens de pagage van de pendel worp als de zaak[korf onderlijn] langs je lichaam naar achteren pendeld door dat je korf tijdens de beweging naar achteren voor je onderlijn uit gaat ,en je gooit over de verkeerde schouder is de kans optimaal aanwezig dat je onderlijn spontaan om je hoofdlijn slaat .En over je linker of rechter schouder na dat je lijn met korf zich achter je lichaam bevind,zal de lijn zich recht achter je lichaam bevinden ,zeg maar met je rugge graad mee dus links of rechts altijd v,a het zelfde punt richting 50 of 100 mtr ik doe dit nu al een jaartje of twintig op deze manier en van in de war gooien nooit wat gemerkt ,wat betreft het in de lucht op vangen van je korf is ook een noodzaak die een iedere feederaar zich aan zou moeten leren ,door het opvangen van je korf zal je onderlijn zich strekken ,en de korf zal een[ zachte] landing op het water maken ,en je lijn zal zich rustig strekken en niet met een klap je klip ff gaan uittesten Maar dit alles is nog geen garantie dat je onderlijn als nog niet in war kan gaan ,tijdens de tocht naar de bodem kan er nog van alles fout gaan ,maar dat is ook weer een ander verhaal.Ik hoop dat je het nog kan volgen ,maar luister nou maar gewoon naar Douwe ,die zet het wat simpeler en gemakkelijker leesbaar neer als dat ik dat kan ,sorry!!!!
    Groeten van Jan de visser

Reageer

• fpulles
      omgeturnd

• 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

Zorg ook dat je bij alle knopen, verbindingen, lussen, wartels, etc.., alle losse eindjes kort afknipt. Vaak is dit een oorzaak dat een onderlijn voor,-en tijdens een worp, in de war raakt,
      oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• devischer
        Frequent aanwezig

• 20-05-2008
        • 174
        • Veldegem

allè, ben nu toch benieuwd geworden of daar werkelijk verschil in zit, links of rechts

zal het volgende week eens proberen, eerst op reis met 't vrouwtje dan is die ook weer voor een tijdje content hè

hoop alleen maar dat er volgende week ook nog wind is

de vischer

Reageer

• janb
          jan b
          • 21-11-2005
          • 1982
          • 't Nieuweland

Je kunt gerust op reis gaan ,er is echt geen verschil de doelstelling is altijd eender,je onderlijn mag niet om je hoofd lijn heen slaan
          dus niet in de war en 70 mtr ver of nog verder ,maar dat hangt dan weer van je techniek af .En wat de wind betreft ,het waait hier altijd daar hoef je je dus ook al geen zorgen over te maken.
          Groeten van Jan de visser

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
            Zorg ook dat je bij alle knopen, verbindingen, lussen, wartels, etc.., alle losse eindjes kort afknipt. Vaak is dit een oorzaak dat een onderlijn voor,-en tijdens een worp, in de war raakt,
            Een bekende wedstrijdvisser gaf me laatst de tip om juist de lijn vooral niet te kort af te knippen. Een kort geknipt stuk lijn is namelijk stug waardoor er lijn sneller en makkelijker achter blijft hangen. Een langer (minstens 15 cm, misschien wel 20 cm) gelaten lijn is een stuk soepeler waardoor andere lijn die er achter komt te zitten er zo van afglijdt. Ik vond het eerst ook niet logisch, maar er zit wat in. Ik heb het alleen nog niet zelf getest.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

Working...