North Western feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • remcomo
    15 jaar stil gestaan

• 17-05-2009
    • 41
    • tilburg

North Western feeder

Beste Medevissers,

Aangezien ik 15 jaar niet meer gevist heb, ben ik nog in het bezit van een North Western feeder van 12 feet, dit was toen de Heavy river uitvoering. Weet iemand van jullie wat hiervan het maximale werpgewicht is.
    Aangezien de stroming op de Maas e.d soms behoorlijk is en ik regelmatig korven van 100 gr moet gaan wegzetten(hier het voer nog bij dan zit je zo op 130 gr)
    Ik krijg de indruk dat dit een beetje teveel van het goede is voor deze hengel (kan evengoed aan mij liggen) Ook merk ik doordat ik met Dynema en een voorslag van ongeveer 8m werk dat dit ook niet altijd even soepel door de ogen wil gaan, misschien doordat de topogen vrij klein zijn.

Hopelijk heeft iemand nog ervaring met deze hengel

remco
    Remco

Beter een vis in je net dan 10 ernaast.
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

Kwaliteitsblanks uit Engeland zonde om die te vernielen, werpgewicht ken ik niet zal wel niet zoveel zijn over het algemeen genomen zijn de heavy hengels uit Engeland iets anders dan die wij hier gebruiken.

Kleine ogen en een voorslag is vragen om moeilijkheden als je losse toppen hebt kun je er andere toppen bijkopen met grotere ogen.
    Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

Daarbij moet je er rekening mee houden dat het carbon van de hengel in de loop der jaren er niet beter op geworden is. Als ie goed weggelegd is kan het meevallen, zo niet dan kan ie nog wat zwakker geworden zijn. Een Engelse "heftige rivier"' is hetzelfde als bij ons een kabbelende IJssel. Je kunt losse toppen kopen, maar als je weer serieus gaat vissen, dan ben je beter af met een geheel nieuwe hengel. Verder is 3.60 ook wat te kort.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Mee eens en bewaar die hengel maar mooi en vis er nog maar eens mee.
        Ik koester mijn North Western karperhengels maar spaar ze niet maar ik weet dan ook wat die hengels kunnen.

Preston DM zijn fijne hengels en de Shimano Speedmaster ook.
        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• remcomo
          15 jaar stil gestaan

• 17-05-2009
          • 41
          • tilburg

Gelukkig ben door de jaren heen zuinig geweest op mijn spullen en kwam de North Western als nieuw uit zij fouderaal. Maar dan zal ik toch maar eens verder gaan kijken voor eventueel een preston dutchmaster of een shimano speedmaster. Ook hoor je nogal veel over de feeders van JVS, zijn dit ook redelijke feeders, of is dit niet te vergelijken met een Dutchmaster of een Speedmaster.
          Ook heb ik nog voor de kanalen een antieke 11 feet Alan Brown, gelukkig voldoet deze voorlopig nog aan mijn wensen, maar ook deze begint zijn gebruikssporen te vertonen wat adviseren jullie als eventueel alternatief.

thanx voor de reacties.

remco
          Remco

Beter een vis in je net dan 10 ernaast.

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Het is maar net hoeveel geld je ervoor over hebt. Dutchmasters heb ik ook, maar ook andere merken zoals Shimano zijn gewoon goed. Arca Grandviews kosten de helft en zijn ook prima, vooral voor de niet zo doorgewinterde vissers. Voor nog geen 150,- heb je dan een leuke feeder, terwijl een nieuwe tip voor die oude hengel je al gauw 20,- zou kosten.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• reijntjes
              Swingt(o)(i)pper
              • 12-12-2005
              • 3499
              • Asten

Van der Willik feeders zijn ook redelijk betaalbaar en zeker ook goed.
              Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
              2016 walk-over Blauforlaet !
              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

Working...