Vissen verspeeld met method feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Toetje33
    Newbie

• 14-07-2009
    • 18
    • Meppel

Vissen verspeeld met method feeder

Beste mensen,

Ik vis sinds een klein poosje weer redelijk actief en heb via een collega de method feeder methode aangerijkt gekregen. Ik dat dus proberen maar het gaat nog niet helemaal lekker. Telkens als ik er een redelijk grote vis aan heb (Brasem) verspeel ik hem net vor de kant. Waar kan dit aan liggen? Ik vis met een onderlijntje van ongeveer 10cm.

Kan het zijn dat ik de vissen te snel binnenhaal?

groete,

Gerben
  • Fisherman's Friend
    Frequent aanwezig

• 15-07-2007
    • 100
    • Numansdorp

Hoi Gerben,

Met wat voor type methodkorf vis je,die met elastiek of met de hoofdlijn er doorheen?
    Vis je met nylon/flourcarbon of gevlochten lijn en hoe dik is je onderlijntje?

Wat je kan proberen als de vis dicht onder de kant is de molen op zn vrijloop te zetten en dmv je wijsvinger het onder controle te houden,dus als een brasem een "run" wil nemen je hem kan laten gaan Zonder deze te verspelen.
    Moet er wel bij zeggen dat het een beetje oefenen is in het begin maar als je het eenmaal door hebt werkt het grandioos!
    Ik dril op deze manier karpers van 10-20 pond op 6ponds fluorcarbon...

Succes!

Reageer

• Toetje33
      Newbie

• 14-07-2009
      • 18
      • Meppel

BEdankt voor je reactie,

Het gaat inderdaad om een korfje met elastiek. Ik vis met nylon lijn en 16/100 onderlijn voor Brasem. Ik ga is proberen om de molen in vrijloop te zetten. Ik had ook al het gevoel dat ik de Brasems te gemakkelijk binnendraaide.

Ik denk dat ik het vanavond weer ga proberen en dan op die manier.

Reageer

• Jan Broess
        Specimen Hunter
        • 21-09-2003
        • 1131
        • Nieuwegein

De brasems die je met method haakt (NIET AANSLAAN bij aanbeet!!!), haal je in het begin rustig en makkelijk op. De eerste meters tot onder de kant. Maar dan begint hij (vrijwel) altijd te vechten onder de top. Het zijn ook altijd de grote brasems van 1.5 kg per stuk. Die geven zich niet zomaar gewonnen. De tip van Fisherfriend doet het 'm zeker. Manier van uitdrillen om te scheppen is ook een kunst.

Oefening baart kunst. Het komt allemaal goed.
        Succes!
        Greetz,
        Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Toetje33
          Newbie

• 14-07-2009
          • 18
          • Meppel

Ok, ik zal het onthouden. Mijn vriendin doet het veel beter met haar nomale voerkorfje :P

Reageer

• Rikky
            Vooral witvis/karper.

• 09-07-2009
            • 9
            • Provincie Antwerpen

Ik heb een vraagje wat hier niks mee te maken heeft maar antwoord a.u.b.!
            Hoe maak ik zelf zo'n onderwerp/vraag/discussie?

Antwoord aub

Reageer

• hopjesvla
              Met enige kennis...

• 26-03-2009
              • 353
              • hazerswoude

door op het knopje new thread te klikken. die staat boven de lijst met onderwerpen die aanwezig zijn.

Reageer

• Quido
                pink floyd

• 30-10-2007
                • 1509
                • Winschoten

Oorspronkelijk geplaatst door Toetje33
                Ok, ik zal het onthouden. Mijn vriendin doet het veel beter met haar nomale voerkorfje :P

normale voerkorfje? ooh zo,n gaasgeval
                groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Amadeus
                  Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                  • 1626
                  • Westerlee

Gedurft, met zo'n besmettelijk jasje te gaan vissen
                  Maar wel een leuk exemplaar................( beide).
                  https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• Toetje33
                    Newbie

• 14-07-2009
                    • 18
                    • Meppel

Ik heb het gisteravond geprobeert echter niks gevangen. Vanavond nog maar is proberen.

Reageer

• Rikky
                      Vooral witvis/karper.

• 09-07-2009
                      • 9
                      • Provincie Antwerpen

ik vind 'new thread' niet waar staat het precies?

Reageer

• jacher
                        vechtvisser

• 25-04-2008
                        • 8
                        • Colmschate

Brasem vissen met pellets

Hallo vraagje, na plm. 1 jaar gefeederd te hebben op de traditionele manier met gazen voerkorf en lange onderlijn wil ik eens overgaan op het zg pelletvissen.
                        Aangeschaft hardplastic open voerkorf van preston met elastiek en hele korte onderlijntjes met hair speciale hair pellets 8mm en 10 mm en speciale voer pellets voor in de korf de vraag is nu moet ik deze voerpellets voor in de korf voorweken en hoelang moet dat, voerpellets zijn 6 en 8 mm.Hopende dat iemand daar mij meer over kan vertellengroetjes Jack l

Reageer

• eagle
                          Piscem natere doces

• 13-07-2009
                          • 165
                          • leiden

Oorspronkelijk geplaatst door jacher
                          Hallo vraagje, na plm. 1 jaar gefeederd te hebben op de traditionele manier met gazen voerkorf en lange onderlijn wil ik eens overgaan op het zg pelletvissen.
                          Aangeschaft hardplastic open voerkorf van preston met elastiek en hele korte onderlijntjes met hair speciale hair pellets 8mm en 10 mm en speciale voer pellets voor in de korf de vraag is nu moet ik deze voerpellets voor in de korf voorweken en hoelang moet dat, voerpellets zijn 6 en 8 mm.Hopende dat iemand daar mij meer over kan vertellengroetjes Jack l
                          ik gebruik 2 marnieren om met de method te vissen
                          1 alleen voerpellets
                          2 voerpellets in kobinatie met gewoon lokvoer

als ik alleen voer pellets gebruik week ik deze een 15 minuten voor (afhankelijk van het merk) dan zijn ze plakkerig en blijven ze in de korf zitten
                          als ik voer pellets samen met lokvoer gebruik gooi ik ze gewoon door mijn voer heen afhankelijk van de duur van de sessie worden ze dan steeds zachter
                          Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
                          met vriendelijke groet arjan

Reageer

• janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

Ik ga voor de de pellets van verpa Green Bream en puur geen toevoeging van andere ingredienten.ff een min, of15 onder waterzetten tot je er een bal van kunt kneden die knijp je dan op de methodfeeder,vis ik met mais dan doe ik de haaklijn[18/00] van 7 cm in de voerbal kneden met 2 maiskorrels op de hair ,en dan er nog een stuk of 3 a 4 maiskorrels bij aan plakken De lijn van dyneema + een stuk powergum van 60 cm mediumfeeder werp gewicht 30 gr lengte 3.90.Deze combinatie gaat zelden kapot en als je veel vangt verspeel je ook npg wel eens wat ,maar ik mag niet mopperen zelden lossers en een voordeel van de hair is ,dat je de hakensteker wel thuis kunt laten Maar het mooiste vind ik de runs de hengel mag en moet laten zien wat hij aan kan en dat is met deze visserij niet gering.
                            Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...