OK vast wel al eens beantwoord op het forum, en ik heb inmiddels aardig wat postings bekeken.
Ik heb in het verleden behoorlijk wat gekarperd (zonder en met boilies), maar ik heb nu zegmaar het feedervissen op de rivier "ontdekt" en sta zo ongeveer op het punt om een of meer feeder stokken te kopen, maar er is zo verschrikkelijk veel te koop. Behalve vissen met feeders lijkt me de barbeel een mooie uitdaging. Ik ben echter niet van plan en een vloermatten hengel serie en een barbeel hengelserie te gaan aanschaffen.
Ik wil gaan vissen op de IJssel (misschien ook wel op de Waal) en zoek een hengel die in eerste instantie beide visserijen mogelijk maakt.
Uit wat ik tot nu toe heb gelezen en begrepen, heb ik een stok nodig die kan omgaan met feeders van ca. 100 - 150 gram.
Merken waarop ik tot nu toe mijn oog heb laten vallen zijn Fox, Korum, Middy en Preston met als molen een Stradic 4000 of 5000.
Maak ik nu goede keuzes of bega ik een enorme vergissing ...... gaarne advies........
Ik heb in het verleden behoorlijk wat gekarperd (zonder en met boilies), maar ik heb nu zegmaar het feedervissen op de rivier "ontdekt" en sta zo ongeveer op het punt om een of meer feeder stokken te kopen, maar er is zo verschrikkelijk veel te koop. Behalve vissen met feeders lijkt me de barbeel een mooie uitdaging. Ik ben echter niet van plan en een vloermatten hengel serie en een barbeel hengelserie te gaan aanschaffen.
Ik wil gaan vissen op de IJssel (misschien ook wel op de Waal) en zoek een hengel die in eerste instantie beide visserijen mogelijk maakt.
Uit wat ik tot nu toe heb gelezen en begrepen, heb ik een stok nodig die kan omgaan met feeders van ca. 100 - 150 gram.
Merken waarop ik tot nu toe mijn oog heb laten vallen zijn Fox, Korum, Middy en Preston met als molen een Stradic 4000 of 5000.
Maak ik nu goede keuzes of bega ik een enorme vergissing ...... gaarne advies........

.......

1 voor rustige omstandigheden en een voor het ruige werk. Op het stuk van Zwolle tot Kampen vis je niet ver, zo rond de 25 meter. Een hevavy feeder met een werpvermogen tot 110 gram volstaat in de meeste gevallen. Ik ben zelf erg fan van de speedmaster heavy. Perfecte hengel en betaalbaar. Met deze hengel gooi je maximaal 90 grams korven tot 30-35 meter. Zwaarder kan, maar dat zou ik niet doen. Hier zou ik een 5000 molen opzetten. Wil je bij Olst en Wijhe gaan vissen of dan is het niet ongewoon dat je op 40-50 meter afstand vist, op de volle stroom met ankerkorven van 140 gram. Ik vis zelf met de Sanders Extreme feeder van 4.2 meter en die is perfect. Fox heeft dezelfde hengel, alleen anders afgebouwd (Horizon FX1). Ik zou hier een 6000 molen opzetten, liefst twinpower want de goedkopere modellen draai je op den duur krom. Als je twee hengels te duur vind kun je een speedmaster multi heavy overwegen (12/14ft). Door het tussenstuk is de hengel harder en kun je zwaardere korven wegzetten dan de normale heavy. Misschien een interessant alternatief.
Reageer