Lijnclip ...... plotseling barbeel of karper .....
Collapse
X
-
-
Tast een zwarte (watervaste) stift de sterkte van de lijn niet aan?
Ik gebruik altijd de witte merkstift van Sensas (schijnt er ook van Edding te zijn) valt beter op en kun je vrij simpel weer van de lijn krabben. (behalve van gevlochten lijn)
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Bij mij resulteert het in 9 van de 10 keer toch in lijnbreuk (van de onderlijn). Je vist toch op de lijnclip of een paar slagen daar vanaf. Een eerste run van een karper is dan al niet te houden. Maar goed, de truc van Gerrit vind ik wel interessant dus eens kijken of dat werkt...
Reageer
-
als ik op water feeder waar ik karper of barbeel verwacht
doe ik het volgende
ik neem een stukje nylon en leg hier 2 knopen in ongeveer 1,5 centimeter uit elkaar
de eerste knoop haak ik achter de lijnclip sla de lijn om de hoofdlijn heen en haak de 2de knoop achter de lijnclip
hiermee heb je een bevestiging welke breekt bij te veel spanning (hengel naar de vis toe richten)
en die sterk genoeg is om op zijn plaats te blijven bij de worp
meestal gebruik ik 0.08 mm / 1.1 KG tot 0.12 mm / 2.3 KG dit doel afhankelijk van de grote van de voerkorf en de sterkte van de hoofdlijn
heb wel ondekt dat dit systeem niet op allen molens even goed werkt dit is afhankelijk van de opening achter de lijnclip
wel bij een nieuwe worp even kijken of de knoopjes nog op zijn plaats zittenBen nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
met vriendelijke groet arjanReageer
-
geen idee, kon je wel eens gelijk in hebben. trouwens nog geen lijnbreuk gehad. zal die van sensas ook maar es aanschaffen. die is er tenminste voor gemaakt...Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

groeten quido 

Reageer