Voorslag Dyneem aan Nylon

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Ik heb er wel eens van die seconde lijm op gedaan ,maar dat tast wel de structuur van je lijn aan [de elasticiteit]daarom ben ik daar geen voorstander van .En ook omdat het niet nodig is een goed gelegde knoop schiet echt niet los ,wat ik wel met Gerrit eens ben is het wel of geen voorslag ,dat als je zonder voorslag vast komt te zitten ,je goed in de problemen zit .Je zal maar 80 mtr uit de kant vast komen te zitten,en je dyneema zal na veel gesjor vlak voor de top af breken ,ik vind dat geen leuke gedachten.
    Je moet dat vissen met of zonder voorslag vooral in de breedte zien vind ik sommige wateren vis ik met een voorslag andere wateren zweer ik weer bij de powergum,maar nooit zonder ,met de komst van de dyneema heb ik diverse hengels aan gort zien slaan ,de eerste optie was toen zachtere hengels maar later bleek een voorslag het probleem naadloos op te lossen ,en nou zal het wel eens voor komen dat er met een beetje vuil op het knoopje wat problemen kunnen ontstaan ,maar een beetje op letten en goed bezig zijn met je hobby lost al veel op
    Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...