wat is er toch aan de hand in maasbracht...?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • GuidoHeerlen
    feederverslaafd!

• 29-03-2009
    • 44
    • Heerlen

wat is er toch aan de hand in maasbracht...?

Vandaag ben ik alweer haast voor niks wezen feederen in Maasbracht aan de Bunkerhaven. (kanaalzijde)
    Helaas alweer zonder bevredigend resultaat.
    Na 5! uur feederen 5 visjes gevangen waarvan bij drie niet eens een beet gezien.

Alles geprobeerd... lange onderlijn, korte onderlijn, haak 14, 16 , 18... maden, casters, worm... vitamo en nog mee van dat soort spul.. 35 en 55 meter gevist.. bagger dus!

Ik hoor ook eigenlijk alleen maar klachten dat het er erg slecht vangen is momenteel, zowel aan de maaszijde, als de kanaalzijde.. iemand die mijn ervaringen deelt ... of is het gewoon puur de weersomslag deze keer.?

Aan mijn voer ligt het ook niet, hier heb ik ook steeds goed mee gevangen, maar het is er gewoon door en door slecht!

Graag jullie reacties / meningen als er mensen zijn die hie rook vissen...
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

bekend verhaal, ik kan je daarentegen vertellen dat dit niet alleen in maasbracht het geval is. Maas in maastricht geeft dezelfde berichten, alhoewel het nu langzamerhand een beetje beter wordt. De maanden brasemvangsten in juni- juli waren om snel te vergeten!! ik heo soms het idee dat de scholenbrasems met het langzaamstromende water niet trekken op zoek naar voedsel, aangezien ik dit jaar tot nu toe veel uitschieters had ivm voorgaande jaren. Enkele vissen of gewoon 12-17 platte op 5 uurtjes.. alsof je dan toevallig een voerplek in de buurt van een grote school aanlegt.

ik ga volgende week wellicht weer een keertje naar maasbracht feederen, ben beniewd wat er te vangen valt.
    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• GuidoHeerlen
      feederverslaafd!

• 29-03-2009
      • 44
      • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
      bekend verhaal, ik kan je daarentegen vertellen dat dit niet alleen in maasbracht het geval is. Maas in maastricht geeft dezelfde berichten, alhoewel het nu langzamerhand een beetje beter wordt. De maanden brasemvangsten in juni- juli waren om snel te vergeten!! ik heo soms het idee dat de scholenbrasems met het langzaamstromende water niet trekken op zoek naar voedsel, aangezien ik dit jaar tot nu toe veel uitschieters had ivm voorgaande jaren. Enkele vissen of gewoon 12-17 platte op 5 uurtjes.. alsof je dan toevallig een voerplek in de buurt van een grote school aanlegt.

ik ga volgende week wellicht weer een keertje naar maasbracht feederen, ben beniewd wat er te vangen valt.
      Voor mij was het voorlopig d elaatste keer Maasbracht denk ik.
      Ben er nu twee keer geweest op drie weken met bijna niks... ik ga me eens orienteren op wat andere plekken.

En ja... Robin.. het is inderdaa alsof de vis stil op zijn plek ligt te wachten tot het voer voor de neus gelegd wordt.

Reageer

• FishM8
        Slijmjurkenjager

• 04-08-2008
        • 81
        • Gorinchem

Houdt moed !!!

Ik had dezelfde beroerde ervaringen op de Merwede.
        Het hele seizoen eigenlijk een drama en ook ik heb van alles uitgeprobeerd en uitgetest.

Doch gisteren keerde het tij.

Bijna elke worp had ik weer het idee dat mijn lijn vastzat met als resultaat een bak vol vette brasems en een aantal windes erbij.
        Ik heb weer echt met plezier zitten vissen en het hield niet op.

Zouden de vangsten dan toch weer terug zijn ????????

Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!

Reageer

• GuidoHeerlen
          feederverslaafd!

• 29-03-2009
          • 44
          • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door FishM8
          Houdt moed !!!

Ik had dezelfde beroerde ervaringen op de Merwede.
          Het hele seizoen eigenlijk een drama en ook ik heb van alles uitgeprobeerd en uitgetest.

Doch gisteren keerde het tij.

Bijna elke worp had ik weer het idee dat mijn lijn vastzat met als resultaat een bak vol vette brasems en een aantal windes erbij.
          Ik heb weer echt met plezier zitten vissen en het hield niet op.

Zouden de vangsten dan toch weer terug zijn ????????
          ga ook iedere keer weer met goede moed hoor, alleen kan ik je vertellen dat deze me snel in de schoenen zakt... op 5 uur tijd 5 visjes dar doe ik het niet voor...

Reageer

• Robin
            Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
            • 490
            • Meerssen

Guido, veel vis vangen willen we allemaal, maar af en toe een topvangst is een oppepper voor alle keren dat het tegen zat.
            na morgen weten we meer na opnieuw een sessie op de maas.
            groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

Working...