Zie moeilijk de aanbeten op de feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • renssss
    Komt net kijken

• 31-08-2009
    • 97
    • Arnhem

Zie moeilijk de aanbeten op de feeder

Hallo allemaal afgelopen weekend ging ik vissen. De eerste beet op mijn feeder was raak de hengel top sloeg op en neer. Het was een aardige brasem. Hierna kreeg ik geen beet meer en toen ik inhaalde merkte ik dat er een vis aanzat zonder dat ik dit merkte op mijn hengeltop. Ik heb het idee dat dit door de wind kwam of door het onderlijntje. Wie kan mij helpen
  • Jakob
    <*{{{{><(

• 06-03-2007
    • 1870
    • Staphorst

Rens, ik zou eens bij een wedstrijd gaan kijken en die heb je zat in Arnhem. Verder zou ik gewoon eens een keer naar een visser toestappen en zkere als ze geen wedstrijd hebben, hebben ze alle tijd voor je> Daar leer je meer dan wij je hier kunnen vertellen.

Reageer

• renssss
      Komt net kijken

• 31-08-2009
      • 97
      • Arnhem

Zou het kunnen liggen dat ik de hengel verkeerd in de steun plaats?

Reageer

• renssss
        Komt net kijken

• 31-08-2009
        • 97
        • Arnhem

Kan u mij misschien een onderlijn advieseren die ik moet kopen. Want ik krijg het idee dat mijn onderlijn te veel mee rekt waardoor ik de aanbeet moeilijk zie. Ik zat te denken aan een gevlochten lijntje?

Reageer

• GuidoHeerlen
          feederverslaafd!

• 29-03-2009
          • 44
          • Heerlen

Rens,

Als je aanbeten niet zichtbaar zijn, en je hebt er toch vis aanhangen ga je eens experimenteren met je onderlijn.
          Maak je onderlijn eens een stuk korter en probeer dan nog eens.. en zo ga je door tot dat je wel je aanbeten ziet.

Ook kun je je haakmaat eens veranderen... gewoon veel experimenteren en je zult zien dat het dan werkt...

Reageer

• renssss
            Komt net kijken

• 31-08-2009
            • 97
            • Arnhem

Mijn onderlijn is al vrij kort 30com 35cm dit is toch vrij kort of ben ik verkeerd bezig?
            Alvast bedankt voor het snelle reageren zal ik u wat foto's sturen van brasems die ik al gevangen heb

Reageer

• renssss
              Komt net kijken

• 31-08-2009
              • 97
              • Arnhem

dit is er een

Reageer

• JurgenR
                Barbeelbeginner

• 26-08-2009
                • 11
                • Diepenveen

Op wat voor afstand vis je ongeveer? En als je denkt dat het komt door de rek in je lijn, zou je eens gevlochten hoofdlijn kunnen overwegen. Een 2e is je montage, hoe maak je je korf vast?

Reageer

• hans vis
                  Specimen Hunter

• 26-08-2009
                  • 1026
                  • Eelde-Paterswolde

en gebruik een zijlijn, niet een glijdend systeem.
                  groet,
                  Hans

https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Reageer

• Amadeus
                    Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                    • 1626
                    • Westerlee

Oorspronkelijk geplaatst door hans vis
                    en gebruik een zijlijn, niet een glijdend systeem.
                    ?
                    Zijlijn of glijdend maakt niets uit voor het registreren van ZIJN aanbeten.
                    Zo ook niet de rek in zijn lijn cq onderlijn.

Begin vanaf het begin, hoe en in welke positie plaats jij je feeder............
                    Liefst haaks op je lijn, maar alles tussen de 45 en 135 graden is acceptabel.

Hoeveel spanning breng je op je lijn als je je stok in de steun hebt liggen?
                    Gewoon totdat de tip licht gebogen staat, of dat je hele stok krom in de steun ligt?
                    Dat laatste is natuurlijk niet goed.

Zodra dat goed is, dan kijk je naar je montage.
                    Zijlijn of alles op je hoofdlijn, dat is voor een ieder weer anders.Je hebt the methode, zelfhaaksysteem enz.enz.

Maar eerst een vissie vangen.

Gevlochten lijn als beginner?, eerst maar met nylon leren werken.
                    Eerst de techniek beheersen en daarna uitbouwen.
                    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• hans vis
                      Specimen Hunter

• 26-08-2009
                      • 1026
                      • Eelde-Paterswolde

maak maar eens een proefopstelling op het droge, een zijlijn reageert veel gevoeliger op een beweging als een lijn die glijdend is. De spanning (geringe natuurlijk bij voorkeur) tussen top en lood werkt als een balans, die met het minste geringste verstoord wordt, zodat ook de opbouw van het beet mi. beter gevolgd kan worden.
                      groet,
                      Hans

https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Reageer

• renssss
                        Komt net kijken

• 31-08-2009
                        • 97
                        • Arnhem

Zijlijn of glijdend maakt niets uit voor het registreren van ZIJN aanbeten.
                        Zo ook niet de rek in zijn lijn cq onderlijn.

Begin vanaf het begin, hoe en in welke positie plaats jij je feeder............
                        Liefst haaks op je lijn, maar alles tussen de 45 en 135 graden is acceptabel.

Hoeveel spanning breng je op je lijn als je je stok in de steun hebt liggen?
                        Gewoon totdat de tip licht gebogen staat, of dat je hele stok krom in de steun ligt?
                        Dat laatste is natuurlijk niet goed.

Zodra dat goed is, dan kijk je naar je montage.
                        Zijlijn of alles op je hoofdlijn, dat is voor een ieder weer anders.Je hebt the methode, zelfhaaksysteem enz.enz.

Maar eerst een vissie vangen.

Gevlochten lijn als beginner?, eerst maar met nylon leren werken.
                        Eerst de techniek beheersen en daarna uitbouwen.

Zoals je zegt dat klopt ik plaats de hengel in de steun en draai aan mijn molen totdat de hengel punt gebogen staat.
                        Ik stuur wat foto's van montage's

Reageer

• renssss
                          Komt net kijken

• 31-08-2009
                          • 97
                          • Arnhem

Dit is mijn montages je ziet de onderlijn niet maar is 30 a 35 cm

Reageer

• Amadeus
                            Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                            • 1626
                            • Westerlee

Ik heb net je foto bekeken, je gebruikt de zelfde setup die ik ook gebruik.
                            mischien moet je inderdaad eens proberen met een iets langere onderlijn.

Zo nu en dan komt het wel eens voor dat je een vis haakt zonder dat je een beet heb waargenomen.
                            Met name als zo'n diertje het aas heeft genomen en dan op de plek blijft hangen, vroeg of laat had je die aanbeet toch wel gezien.
                            Als hij van je afzwemt ( de tip gaat dan krommer ) of hij komt naar je toe ( lijn gaat slap hangen).

Uiteraard kan je ook proberen om met de zijlijn te gaan vissen, als deze inderdaad gevoeliger werkt zou je dus ook een duidelijker registratie moeten zien.
                            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• renssss
                              Komt net kijken

• 31-08-2009
                              • 97
                              • Arnhem

Zou jij mij kunnen vertellen hoe ik simpel een zijlijn montages kan maken?

Reageer

Working...