Zie moeilijk de aanbeten op de feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Harpie
    Specimen Hunter
    • 13-02-2003
    • 1009
    • Emmen

Oorspronkelijk geplaatst door renssss
    Dit is mijn montages je ziet de onderlijn niet maar is 30 a 35 cm
    Ik zou eens een andere montage gaan toepassen.
    Als voorbeeld, kijk hier eens, http://erwin.vist.nl/mijn_feeder_montages.html

Gr,
    Harpie
    https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Jakob
      <*{{{{><(

• 06-03-2007
      • 1870
      • Staphorst

Je zou ook een wat dunnere onderlijn kunnen gebruiken, want als ik het zo zie dan zwemt een brasem zich een hersenschudding aan de onderlijn en als de haak navinant is dan moet het een knappe platte zijn die hem op tilt..

Zeker voor een beginnend visser zou ik adviseren: gooi dat groene glijding zo ver weg als je kunt, je bent beter af zonder.
      Even zoeken gebruiken voor montages en krijgt perfecte montages.

Nou je wordt op je wenken bediend door Harpie
      Aangepast door Jakob; 02-09-2009, 19:50. Reden: Tegelijk gepost met Piet

Reageer

• renssss
        Komt net kijken

• 31-08-2009
        • 97
        • Arnhem

Beste mensen hartelijk bedank voor de veele reactie maar nog een vraagje. Wie kan mij vertellen wat een makkelijke zijlijn montage is om mee te vissen.
        Natuurlijk ben ik ook een dierenvriend maar ik heb een bekkensteker in mijn koffertje als de haak in de keel zit wie kan mij eingenlijk vertellen hoe ik dit ding moet gebruiken want ik heb geen zin om veel vissen te doden. Antwrd

Reageer

• Tom Meertens
          Feedervisser

• 05-12-2008
          • 182
          • Philippine

Rens als je met een gevlochten hoofdlijn vist welke een behoorlijke trekkracht heeft kun je heel simpel een lusje in je hoofdlijn knopen en hieraan lus in lus je onderlijn knopen en een 20 cm eronder hang je dan je korfje .
          Wat het gebruik van je hakensteker betreft , je kunt het beste je onderlijn om je vinger draaien en dan met de hakensteker voorzichtig je haakje losmaken .
          Het voordeel als je de lijn rond je vinger draait is dat je de onderlijn strak houd en je zo de haak niet dieper kan steken .
          Als je vind dat de haak te diep zit niet gaan prutsen en je dan draad afknippen .
          En wat die groene afhouders betreft dit is niet gemaakt om te feederen maar voor paling vissen .

mvg Tom .

Reageer

• feedervisser
            Met enige kennis...

• 27-03-2008
            • 389
            • merelbeke

hoi

je maakt een grote lus,die knip je in twee door zodat er een lang en een kort gedeelte ontstaat,aan het langer komt je onderlijn en aan het kort komt je voerkorf,meer is da nie

gr marnix

Reageer

• hans vis
              Specimen Hunter

• 26-08-2009
              • 1026
              • Eelde-Paterswolde

Je breekt een stukje wat wat langer is dan de gewenste afstand knoop/ zijlijntje naar het lood af.
              Vervolgens neem je de hoofdlijn over minimaal 50 cm dubbel en maak hiermee dmv een dubbele bloodknot een verbinding met het losse stukje. je hebt nu een knoop met een lang stuk,(dat wat je dubbel nam) en een korter stuk, waar je je lood aanknoopt. Aan het lange stuk knoop je je haak.
              Door een kortere of langer dubbel genomen deel te nemen kan je varieren met de lengte van je zijlijn, echter zijlijnen die korter zijn dan de afstand knoop/lood hebben de neiging om de hoofdlijn te kinken.
              groet,
              Hans

https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

Reageer

• Harpie
                Specimen Hunter
                • 13-02-2003
                • 1009
                • Emmen

Natuurlijk ben ik ook een dierenvriend maar ik heb een bekkensteker in mijn koffertje als de haak in de keel zit wie kan mij eingenlijk vertellen hoe ik dit ding moet gebruiken want ik heb geen zin om veel vissen te doden. Antwrd
                Kijk hier eens voor het gebruik van je hakensteker.

Gr,
                Harpie

Reageer

• renssss
                  Komt net kijken

• 31-08-2009
                  • 97
                  • Arnhem

montage 1 snap ik niet want waar moet je je onderlijn aan vast haken aan dat clipje maar dan zit je voerkorf toch veels te ver weg van je onderlijn of begrijp ik dit verkeerd. reactie

Reageer

• Harpie
                    Specimen Hunter
                    • 13-02-2003
                    • 1009
                    • Emmen

montage 1 snap ik niet want waar moet je je onderlijn aan vast haken aan dat clipje maar dan zit je voerkorf toch veels te ver weg van je onderlijn of begrijp ik dit verkeerd. reactie
                    Voerkorf komt aan het clipje en de onderlijn komt aan het lusje (lus in lus)
                    Nog een advies, ga eens kijken bij andere feedervissers en vraag daar eens om uitleg.

Gr,
                    Harpie

Reageer

• Amadeus
                      Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
                      • 1626
                      • Westerlee

Of anders kijk hier eens
                      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• TImmiejNL
                        Newbie

• 19-08-2009
                        • 20
                        • Den Haag

Kan je der niet zo'n rood-wit balletje aan hangen. Als je dan beet heb dan zie je hem omhoog gaan.

Reageer

Working...