probleem met shimano ultegra xsb 5500

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • remcomo
    15 jaar stil gestaan

• 17-05-2009
    • 41
    • tilburg

probleem met shimano ultegra xsb 5500

Alvorens bedankt voor de reacties op mijn vorige topic "grote afstand met feederen".
    Door de tips ben ik gaan zoeken naar een molen met een grotere spoel, en kwam al gauw uit op de SHIMANO ultegra XSB 5500, hoge inhaalsnelheid, en lekker stabiel. Dus ik dacht laat ik hem vanavond eens lekker uit proberen aan de Maas. Echter ben ik van een koude kermis thuisgekomen, omdat ik diverse malen een lijnbreuk heb gehad op de lijnclip. Het is niet zo dat ik te hard gooi, en met mijn andere molens heb ik hier nooit problemen mee gehad. Ik moet wel zeggen dat deze molen een metalen lijnclip heeft, en mijn andere molens een kunstof lijnclip.
    Ik vis met een dynema lijn van 0,08mm, en na een aantal keer ingegooid te hebben zie je al beschadiging optreden. Ook heb ik thuis het met de hand geprobeerd, door een aantal keer wat rukken aan de dynema te geven, en na een keer of 10 breekt deze al. Dit is ook het geval bij de reserve spoel.
    Heeft iemand van jullie ook al met dit of een soortgelijk probleem te maken gehad, is dit op te lossen of is er iets niet goed met mijn spoelen???
    Remco

Beter een vis in je net dan 10 ernaast.
  • lolo
    Geniet maar niet met mate
    • 01-05-2003
    • 3873
    • Weesp

Met waterproof schuurpapier voorzichtig tussen de molen en lijnclip schuuren en even testen op scherpe kantjes .
    Medere molens van shimano hebben dit probleem .
    Even iets klussen of vraagt het even aan een shimano center bij jou in de buurt.
    Vaak kan het een heel klein braampje zijn .
    Groetjes
    Johnny

Match
    Feeder
    Stok

Reageer

• cheffie
      Beginners geluk

• 03-04-2008
      • 664
      • Noord Holland

Je kan volgens mij de lijn clip los maken dmv het mini schroefje onder de spoel. Daarna even een fijne nagel vijl er langs halen.

Reageer

• Jim
        Frequent aanwezig
        • 25-09-2003
        • 132
        • kessel

Hallo Remco
        ik gebruik bij deze molen een powergum lijnclip en het werkt perfekt
        deze methode werd hier op het forum al enkele malen uitgelegd
        kijk anders hier even:

Gr Jim

Reageer

• danny69
          Feedervisser
          • 16-03-2005
          • 227
          • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

Hoi,
          ik heb uit een oude binnenband van een fiest een rondje uitgestanst. Midden-in een gaatje gemaakt en het rubberen rondje dan achter de lijknklip gedaan. Vervolgens wat bijknippen om wat beter op maat te krijgen. Simpel in feite.
          Ik geloof zelfs dat ik het van het forum heb hier...

Succes!
          Danny
          Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Ik heb zelf de Ultegra XSB 4500 en bovengenoemde maatregelen kunnen inderdaad een oplossing bieden.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• vislood
              Sportvisser
              • 18-03-2003
              • 717
              • Grubbenvorst

snoer gaat door het gaatje in delijnclip mee naar binnen, oplossing begin van de lijn achter de lijnclip haken daarna snoer opspoelen, dan zit er bescherming onder. Als je gaat ontbramen gaat het zaakje roesten, door schade en schande achter gekomen. Of dikker snoer gebruiken.
              Groetjes Ruud

Reageer

• hengeltje
                Veteraan

• 09-04-2008
                • 96
                • Zuid Holland

Een elastiekje geheel uitrekken en onder de lijnclip trekken... twee kanten afknippen en het probleem bestaat niet meer.
                Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

Reageer

• Jurgen v.d. S
                  Nishikigoi

• 01-08-2008
                  • 203
                  • Nieuwegein

Remco, heb in Februari van dit jaar ook twee van deze molens gekocht. Ook ik heb toen een topic geopend met hetzelfde probleem. Nu, bijna 9 maander verder heb ik met veel plezier met deze molens gevist. Ook ik kreeg diverse goede adviezen. Fietsband achter de lijnclip en fietsband over de spoel zijn mij het beste bij gebleven. Hier heb ik met gevlochten lijn 0.06 geen problemen mee gehad.

Jurgen

Reageer

Working...