Ohhhhhhhhhhhh dus omdat het een witvistopic is mogen de vissers onverantwoord gericht op karper vissen.
feeder vissen op Karper
Collapse
X
-
Hoezo onverantwoord?, de topic-starter wil met 22/100 op niet te grote karper vissen, wat is daar mis mee? Ik vind het in ieder geval heel wat leuker om een kleine karper met een feederhengel te vangen dan een 20-plusser aan een 3 ponds hengel en 32/100. Met 22/100 hou je de driltijden echt wel binnen de perken.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Ja ja ik ben weg.
Van een feederhengel overgaan naar een 3 lbs hengel, maar goed je mag graag overdrijven om je gelijk te halen.
Nou je kan gerust zijn je krijgt het niet dat het zo is maar oke.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Hier in ben ik het met douwe eens als je gericht op karper gaat vissen zorg dan voor een hengel en onderlijn die bij de vis horen.
Maar dit zegt nog niets over de feeder op karper,want gericht op karper vissen wat is dat nou?
Zeker als je met de feeder gaat vissen.
het aas dat we met de feeder gebruiken zal meestal brasem doen haken en af en toe een karper
als die er zit moet je daar in je materiaal keuze rekening mee houden
gericht op karper vissen met bijvoorbeeld boillie's levert ook brasem op aan de zwaardere karper sets
De method feeder met gebruik van een feeder hengel kan worden ingezet om ook karper te vangen maar of dit dan gericht op karper mag worden genoemd ?
ik neem niet aan dat iemand met een feeder met 30mm bollen wil gaan vissenBen nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
met vriendelijke groet arjanReageer
-
Ik zeg toch ook dat je materialen moet afstemmen op de visserij. Als je (kleine) karper verwacht dan moet je toch zeker 16 of 18/100 gebruiken als onderlijn. De Engelsen doen niet anders dan met de feeder op karper vissen, als de vissen niet groot zijn dan kan dat prima. Kleine vis zit er op bepaalde wateren heel veel en dan is de feeder een goed wapen, vis je op een water met weinig maar grote vis dan moet je natuurlijk grover geschut inzetten en de rodpod het werk laten doen.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Geef nou maar toe dat je gewoon iets tegen de ''hair" hebt en het zelfhakende of nee zelfprikkende effect (zoals jij het noemt) hebt.
Inderdaad, je leest het goed: de rodpod het werk laten doen, karpervissen heeft meer met kamperen dan met vissen te maken. Wat hoeven ze meer te doen dan alleen de hengel op te pakken als de toeters en bellen afgaan.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Ik zou iets tegen de hair hebben?
Ik weet wel zeker dat ik eerder een hair - boilie gebruikte dan dat jij er over gehoord hebt.
Ik noem het niet zelfprikkend of zelfhakend omdat het systeem niet zelf haakt, dus ook daar zit je compleet mis.
Het meest effectief vissen is echter niet op de rodpod, jij weet totaal niet waar je het over hebt als je mij als karpervisser wilt zien.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
Het systeem niet zelf haakt?
Zet dit voor de grap eens in de barbeelsectie. Kijken wat je dan voor reacties je krijgt. Bij iedere run die je krijgt (ook bij karpervissen) kun je er van uit gaan dat de haak al dermate diep zit dat aanslaan overbodig is.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Als het systeem niet zelf zou haken, waarom is dan de vrijloopmolen uitgevonden????? Hèhè, omdat anders je hengels het water ingetrokken worden, de vis hangt er dus al aan.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Dus het systeem gaat achter de vis aan en haakt die vis??
Het systeem haakt NIET zelf, de vis haakt zich op het systeem en niet andersom.
Heeft overigens totaal niets met de vrijloopmolen te maken die heb je daar niet per definitie voor nodig, wel voor het gemak en dat dient de mens.Vissen is een hobby geen religie!Reageer
-
-
Ieder zijn ding, maar wat een waarheid, laat ons maar feederen.Geef nou maar toe dat je gewoon iets tegen de ''hair" hebt en het zelfhakende of nee zelfprikkende effect (zoals jij het noemt) hebt.
Inderdaad, je leest het goed: de rodpod het werk laten doen, karpervissen heeft meer met kamperen dan met vissen te maken. Wat hoeven ze meer te doen dan alleen de hengel op te pakken als de toeters en bellen afgaan.
lopper
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer