Feeder vissen in "de winter

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Nappie0310
    Newbie

• 05-10-2009
    • 37
    • Duiven

Feeder vissen in "de winter

"Hallo,

Sinds gisteren heb ik me aangemeld op dit forum en meteen al wat vragen lanceren
    Heb al jaren bijna niet meer gevist maar sinds een paar weken weer fanatiek begonnen.

Helaas worden vangsten nu alleen ineens minder, toen het nog warmer was ging het nog goed maar nu krijgen we steeds minder beet. We hebben ook al geprobeerd s'nachts te vissen maar dat helpt ook niet.

Nu dus mijn vraag, kun je in koudere perioden ook goed met de feeder vissen of valt dit gewoon erg terug nu. Als het nog kan wat zijn dan de plekken waarop je succesvol kunt zijn. Rivieren of stilstaand water, ondiep of diep?

Alle hulp is welkom.....

Newbie Johan
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Je zit vlak bij de Rijn daar kun je altijd vissen [en vangen],ga alleen even op onderzoek uit dan kom je van zelf vissers tegen voor de nodige info,de singels bij jullie zal wel niks meer worden .Je zult als je door wilt blijven vangen de rivier op moeten zoeken[ denk ik]
    Groeten van Jan de visser

Reageer

• fpulles
      omgeturnd

• 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

Johan, voor de winter geld ( in de regel althans) dat de vissen minder bijtlustig zijn. Maar zo ver is het eigenlijk nog lang niet. Zoals Jan B al zei: zoek eens een ander, en vooral, dieper water. Havens en diepere plassen (zijarmen van de grote rivieren) zijn in het najaar en winter vaak prima stekken. Pas ook je voer aan voor het jaargetijde. Minder vette bestanddelen; dus het voer mag schraler zijn. Beperk ook je toevoegingen zoals maden en casters.

Succes
      Frank
      oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

Juist in de winter zijn de feeder, maar ook de match de aangewezen hengels om nog (redelijk/goed) te kunnen vangen. De vis trekt naar de diepere delen, die dan meestal onbereikbaar zijn voor de vaste hengel. Vissen op stromend water moeten blijven eten voor hun energie, maar vaak trekken ze dan naar rustiger water, te denken aan dode rivierarmen etc.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Zoek anders de stadswateren op die zijn warmer en je kunt dan nog leuk vangen.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Niet ieder stadswater is hetzelfde, vooral de diepte is van belang. In de winter zijn ondiepe singels en cultuurwatertjes vrij snel dichtgevroren. Vaak zie je wel dat de vis naar de stad trekt als het wat dieper is (>2m), vooral (jacht)havens zijn in trek of als er woonboten e.d. liggen dan zorgt dat ook voor extra warmte. In principe kun je er van uitgaan dat wanneer een bepaald water scheepvaart (al zijn het maar kleine jachtjes, zeilbootjes) heeft het met de visserij ook wel goed zit.

Reageer

• Nappie0310
              Newbie

• 05-10-2009
              • 37
              • Duiven

He hallo,

Bedankt voor alle reacties. Ik ga kijken of ik er mijn voordeel mee kan doen.
              Eigenlijk vis ik ook het liefste in de Rijn (bij Arnhem) maar het water is daar nu zo laag dat er geen stroming is en dan bijten ze ook niet echt lekker. Gelukkig gaat vanaf morgen de waterstand weer omhoog dus dan zou het misschien weer beter worden.

Nogmaals allemaal bedankt en ik houd jullie op de hoogte..

Gr.
              JOhan

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Als de stadswateren warmer zijn vriezen ze niet dicht, ik heb het echter over de diepere singels enz.
                Scheepvaart met die bootjes heb je in de winter ook niet zoveel dus als je toch iets tegen wilt spreken, en dat doe je graag, doe het dan wel goed.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

Ik spreek niet tegen, ik vul alleen maar aan, dus dan had je moeten zeggen dat het diepere wateren betreft. Vooral oudere steden (of de oudere gedeeltes) hebben diepere wateren vanwege de scheepsvaart en handel van oudsher. En zolang het niet vriest dat het kraakt en alles nog gewoon open is, wordt in de winter nog gewoon gevaren en daarbij heb je dan vaak ook nog de sluiswerking.

Reageer

• Douwe
                    NHSF lid van verdienste
                    • 01-07-2006
                    • 3136
                    • Leeuwarden

Ja ja kleine jachtjes en zeilboten varen in de winter gewoon door in de stadswateren en houden op die manier de singels open van ijsgang.
                    Dat het beroep doorvaart is logisch vandaar dat de scheepvaart hier ook wordt stilgelegd zodra er een Elfstedentocht "dreigt."

Verder bedankt voor je aanvulling.

Reageer

• WernerB
                      Newbie

• 07-10-2009
                      • 1
                      • Vught

Hai ik ben nieuw op het forum maar ik heb een vraag over een feeder hengel, die ik van iemand kan overnemen(Daiwa type Amorphous Whisker 4 jaar oud ) ben zins kort weer aan het vissen met de penhengel maar dat feederen lijkt me ook wel wat. is dit een goeie feederhengel???

GR. Werner

Reageer

• eagle
                        Piscem natere doces

• 13-07-2009
                        • 165
                        • leiden

als we in de winter gaan vissen
                        zijn er dan nog in de aassoorten die het beter doen ?
                        ik neem aan dat levend aas zoals made en wormen in de winter in het koude water ook een stuk minder bewegelijk worden

en met pellets heb je natuurlijk ook soorten die weinig of juist veel oplossen in water

met een dalende water temperatuur zal iedere aassoort zich anders gaan gedragen dan we gewend zijn uit de zomer
                        moeten we daardoor in de winter ander aas of de aanbieding anders maken met de feeder om nog wat te vangen?

Hai ik ben nieuw op het forum maar ik heb een vraag over een feeder hengel, die ik van iemand kan overnemen(Daiwa type Amorphous Whisker 4 jaar oud ) ben zins kort weer aan het vissen met de penhengel maar dat feederen lijkt me ook wel wat. is dit een goeie feederhengel???

GR. Werner
                        werner voor deze vraag kan je beter een eigen topic starten dan krijg je denk ik meer recatie's
                        Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
                        met vriendelijke groet arjan

Reageer

• Nappie0310
                          Newbie

• 05-10-2009
                          • 37
                          • Duiven

Hai,

Vandaag weer een paar uurtjes wezen feederen. Het waaide jammer genoeg wel behoorlijk maar heb toch wel lekker zitten vissen. Ook nog wel aardig gevangen ook. NIet giga maar genoeg om het leuk te vinden.

Één ding was wel heel erg jammer. Ik wilde even indraaien om het korfje te vullen en toen, na een metertje indraaien, ineens een flink beet. Er zat een flinke vis aan en ben ruim tien minuten bezig geweest om te proberen deze binnen te krijgen maar iedere keer gaf de vis weer een nieuwe run als hij dichterbij leek te komen. Na maar dan tien minuten dus verspeeld, dwars door mijn lijn heen gezwommen omdat volgens mij de hoek van de hengel naar het water te stijl werd.

Ik vraag me nu natuurlijk al de hele tijd af wat het was. Heb ook een paar keer opgehaald dat er, zonder dat ik er iets van gemerkt heb, een kleine voorn of zoiets aan zat. Misschien had ik wel een rover op mijn feeder te pakken?

Al met al toch een leuke middag zitten vissen maar toch blijft het knagen... wat was het!! ;o)

CU next time
                          Johan

Reageer

• Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

In het vervolg bij een grote vis de feeder of wat voor hengel dan ook vlak te houden en niet heffen.
                            Daarbij is het ook van belang dat je de antiretour aan de kant er af haalt je kunt zo door terug te draaien meer invloed uitoefenen op de vis.

Kan inderdaad een snoek zijn geweest dat weet verder niemand hier.

Reageer

• Nappie0310
                              Newbie

• 05-10-2009
                              • 37
                              • Duiven

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                              In het vervolg bij een grote vis de feeder of wat voor hengel dan ook vlak te houden en niet heffen.
                              Daarbij is het ook van belang dat je de antiretour aan de kant er af haalt je kunt zo door terug te draaien meer invloed uitoefenen op de vis.

Kan inderdaad een snoek zijn geweest dat weet verder niemand hier.
                              Bedankt voor de tip, heb inmiddels ook een nieuwe feeder hengel en molentje gekocht.
                              Met jouw tip en het verbeterde materiaal moet het toch beter gaan de volgende keer.

Ga het dit weekend weer proberen, kijken of we nog wat kunnen vangen

Reageer

Working...