Diepte van het water.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mike80
    Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
    • 458
    • grave

Diepte van het water.

Ben vanavond bij een water wezen kijken met mijn feeder hengel.
    Puur om te kijken waar het diepste en het ondiepste is op een bepaalde afstand..Heb er mooie
    conclusies uit getrokken,maar nu mijn vraag, ik gooi in op de plek waar ik ga vissen (op de clip), lege gaaskorf
    zakt af 40 gram)en na 13 seconden tikt hij de grond aan en ligt de lijn slap..Hoe diep is het water dan??
    "beter achter het net gevist als helemaal niet gevist"
  • Roeland
    Komt net kijken

• 23-10-2008
    • 68
    • Ruurlo

Is het van belang goed diep het daar is dan? Ik ben meestal meer geinteresseerd in hoe de diepte op verschillende posities op je stek is. Ik vergelijk dat altijd in sec. en reken niet om naar meters.

groeten Roeland

Reageer

• mike80
      Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
      • 458
      • grave

Oorspronkelijk geplaatst door Roeland
      Is het van belang goed diep het daar is dan? Ik ben meestal meer geinteresseerd in hoe de diepte op verschillende posities op je stek is. Ik vergelijk dat altijd in sec. en reken niet om naar meters.

groeten Roeland
      Nou niet zozeer van belang Roeland, ik was gewoon benieuwd of je dat kunt uitrekenen ofzo.En als iemand mij vraagt hoe diep het ergens is dat ik niet hoef te zegen 13 seconden snap ie.?

Reageer

• eagle
        Piscem natere doces

• 13-07-2009
        • 165
        • leiden

Een korf van 30 gram zakt ongeveer een halve meter per seconde

gesloten en plastic korven hebben een ander patroon en kan je niet gebruiken om te pijlen
        Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
        met vriendelijke groet arjan

Reageer

• Jakob
          <*{{{{><(

• 06-03-2007
          • 1870
          • Staphorst

Klopt Eagle,
          ze hebben mij altijd verteld, 70 gr een meter per seconde. Bij 13 tellen kun je dus staande drinken want het is rond de 7meter diep. Een beste slok water dus.

Reageer

• mike80
            Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
            • 458
            • grave

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
            Klopt Eagle,
            ze hebben mij altijd verteld, 70 gr een meter per seconde. Bij 13 tellen kun je dus staande drinken want het is rond de 7meter diep. Een beste slok water dus.
            Ja, een mooi water om te feederen.... alleen een vraagje is het verstandig om deze tijd van het jaar het diepste punt te bevissen of toch meer naar het ondiepere....twee stekken aanmaken( eentje diep en eentje ondieper),of gewoon bij eentje houden.??
            En kwa voer opbouw, hoe doen jullie dat ?met de vaste stok kan ik me aardig redden maar dit jaar is het eerste jaar voor mij dat ik de feeder serieus wil gaan gebruiken.Dus het voer/aas brengen op de stek is ook van groot belang. maar wat is gebruikelijk.

Reageer

• Tom Meertens
              Feedervisser

• 05-12-2008
              • 182
              • Philippine

Waar ik vis is het zodra het water wat kouder begint te worden het beste vissen op de diepste plekken en dan praat ik over ca 12 meter diep , daar koelt het water niet zoveel af en is de vis nog wat actiever .
              Ik gooi altijd wat korven om een voerplek te maken voor ik een onderlijn met aas bevestig .

groeten Tom

Reageer

• mike80
                Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
                • 458
                • grave

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Meertens
                Waar ik vis is het zodra het water wat kouder begint te worden het beste vissen op de diepste plekken en dan praat ik over ca 12 meter diep , daar koelt het water niet zoveel af en is de vis nog wat actiever .
                Ik gooi altijd wat korven om een voerplek te maken voor ik een onderlijn met aas bevestig .

groeten Tom
                Okee, maar ook gelijk met levend aas of eerst een paar korven grondvoer en dan een korf met casters, hennep maden en wat je allemaal nog meer kan brengen?

Reageer

• Tom Meertens
                  Feedervisser

• 05-12-2008
                  • 182
                  • Philippine

Maden en casters gaan door het grondvoer en gaan tegelijkertijd mee in de korf .

groeten Tom

Reageer

• mike80
                    Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
                    • 458
                    • grave

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Meertens
                    Maden en casters gaan door het grondvoer en gaan tegelijkertijd mee in de korf .

groeten Tom
                    En na mate de beten goed volgen meer aas brengen

Reageer

• eagle
                      Piscem natere doces

• 13-07-2009
                      • 165
                      • leiden

Oorspronkelijk geplaatst door mike80
                      En na mate de beten goed volgen meer aas brengen
                      heb je het hier nog steeds over vissen in het na jaar en de winter dan zou ik niet te veel aas bij brengen
                      Ben nog even oude vissen uit de sloot aan het halen
                      met vriendelijke groet arjan

Reageer

• Jakob
                        <*{{{{><(

• 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

Zeker als ik alleen zou vissen zou ik beginnen met om de 3 minuten een korfje te brengen, met een klein beetje aas, stuk of 10 casters per keer of een paar maden, net zo lang dat je beet krijgt. Krijg je dan regelmatig beet dan kun je als de beet wegvalt een keer wat meer aas brengen. Zeker niet teveel, je voert vaker teveel aas dan te weinig. Je moet voedselnijd creëren en zeker geen voederplek waar ze niks hoeven doen om aan aas te komen. Regelmaat met een niet al te grote korf en niet al te veel aas is meestal het toverwoord als je alleen zit of met een klein groepje. Deze vuistregel kun je het hele jaar gebruiken, alleen tijdens de winter wordt de korf wat kleiner.

Kom je heel dik in de vis te liggen, zeg maar dat het op werken begint te lijken dan kan het allemaal wat ruiger en steviger.

Je aas dus niet direct door je voer menegen maar in de bak wat naast het voer zodat je per korf kunt bepalen hoeveel je voert.

Reageer

• mike80
                          Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
                          • 458
                          • grave

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                          Zeker als ik alleen zou vissen zou ik beginnen met om de 3 minuten een korfje te brengen, met een klein beetje aas, stuk of 10 casters per keer of een paar maden, net zo lang dat je beet krijgt. Krijg je dan regelmatig beet dan kun je als de beet wegvalt een keer wat meer aas brengen. Zeker niet teveel, je voert vaker teveel aas dan te weinig. Je moet voedselnijd creëren en zeker geen voederplek waar ze niks hoeven doen om aan aas te komen. Regelmaat met een niet al te grote korf en niet al te veel aas is meestal het toverwoord als je alleen zit of met een klein groepje. Deze vuistregel kun je het hele jaar gebruiken, alleen tijdens de winter wordt de korf wat kleiner.

Kom je heel dik in de vis te liggen, zeg maar dat het op werken begint te lijken dan kan het allemaal wat ruiger en steviger.

Je aas dus niet direct door je voer menegen maar in de bak wat naast het voer zodat je per korf kunt bepalen hoeveel je voert.
                          Bedankt Jacob,ga het morgen zeker proberen. Goeie tip van die aparte bak, eerlijk gezegt had ik daar nog niet over na gedacht. Vandaag weer weggeweest, weer de zelfde mix als de vorige keer gebruikt,Turbo Zwart en Feeder DS 1:1 .
                          Verder geen extra toevoegingen gebruikt behalve maden, pinkies, casters en een korreltje mais.
                          Het was niet zo super stuk of tien kleine voorn en twee bliekjes.

Reageer

Working...