tri-cast

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • feederboy
    Met enige kennis...

• 06-11-2009
    • 271
    • West-Vlaanderen

tri-cast

vandaag een tri-cast legend 3500 bij aangekocht, zijn er nog die deze gebruiken en wat zijn jullie bevindingen?
  • Wimke
    Newbie

• 05-11-2009
    • 24
    • Gingelom

Oorspronkelijk geplaatst door feederboy
    vandaag een tri-cast legend 3500 bij aangekocht, zijn er nog die deze gebruiken en wat zijn jullie bevindingen?
    Ik heb een 3500 besteld,ga hem pas rond februarie krijgen.

Reageer

• cquad
      Iets met water

• 18-03-2008
      • 361
      • Buitenpost [FRL]

Tri-cast zijn mooie hengels. Ik heb er al eens mee mogen gooien. Ik zelf vind ze nog wat te duur om aan te schaffen.
      Misschien in de toekomst
      Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• Tom Meertens
        Feedervisser

• 05-12-2008
        • 182
        • Philippine

Tri-Cast is één van de toppers onder de feeder hengels zo niet de beste , deze hengels worden ook bij Tri-Cast zelf gebouwd .
        En niet zoals preston bv bij reglass in Italie, of shimano in Maleisie .

groeten Tom .

Reageer

• Burdie
          Newbie

• 20-04-2007
          • 17
          • Zeist

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Meertens
          Tri-Cast is één van de toppers onder de feeder hengels zo niet de beste , deze hengels worden ook bij Tri-Cast zelf gebouwd .
          En niet zoals preston bv bij reglass in Italie, of shimano in Maleisie .

groeten Tom .
          Mag ik hierover een vraagje stellen?
          Ik hoor vaker over shimano bijv, maar ook over audio apparatuur dat iemand nog een echt japanse heeft (zo heb ik japanse stradics bijv).
          Maar is een maleisische minder?
          Is het niet zo dat shimano daar een fabriek bouwt ,de materialen aanleverd en de kwaliteit contoleerd voordat ze hun naam er aan koppelen, maar het daar laten bouwen omdat de arbeidskrachten daar goedkoper zijn?
          En is het daarom slechter of zou het alleen het idee zijn?
          Grtz Burdie

Reageer

• Tom Meertens
            Feedervisser

• 05-12-2008
            • 182
            • Philippine

Mag zeker , en kan ik je wel antwoord op geven .
            De hengels van Tri-Cast worden in dezelfde fabriek afgebouwd als waar de blanks worden gemaakt .
            Hier werken mensen aan die wel verstand van blanks hebben en weten wat bv een zachte en een harde kant van de blank is .
            Dit weten de dames van shimano in Maleisie niet en die zetten de ogen lukraak op de blanks , zelfs bij de Antares feeders waar je toch een fiks bedrag voor moet neertellen .

groeten Tom .

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Die dames in Singapore zijn niet alleen goedkoop, maar ze zijn ook nog eens secuur. Dat soort vrouwtjes staan gewoon bekend om hun fijne motoriek, zodat een Shimano dus echt niet minder is afgewerkt, integendeel maar dat is mijn mening. Shimano is een super vooraanstaand merk, dat alleen maar kwaliteit afleverd, vooral als je ziet hoe baanbrekend ze zijn met carbonsoorten en -technieken. We hebben het niet over een slecht massaproduct uit China en de prijs ontloopt elkaar weinig met een tricast. Verder is het ook weer niet zo moeilijk om de harde en zachte kant van een hengel te bepalen.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Burdie
                Newbie

• 20-04-2007
                • 17
                • Zeist

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Meertens
                Mag zeker , en kan ik je wel antwoord op geven .
                De hengels van Tri-Cast worden in dezelfde fabriek afgebouwd als waar de blanks worden gemaakt .
                Hier werken mensen aan die wel verstand van blanks hebben en weten wat bv een zachte en een harde kant van de blank is .
                Dit weten de dames van shimano in Maleisie niet en die zetten de ogen lukraak op de blanks , zelfs bij de Antares feeders waar je toch een fiks bedrag voor moet neertellen .

groeten Tom .
                Die ervaring heb ik niet, bij mij draaien de ogen op mijn shimano hengels keurig naar de holle kant als ik mijn hengeldelen krom trek.
                Mja mss heb ik dan geluk gehad.
                En waarom heeft mijn technium bolo dan bijv sds uitlijning (zo heet het geloof ik)dit slaat voor zover ik weet op de uitlijning van de harde en zachte kant op alle delen.
                Terwijl dit niet eens een echt dure (wel fijne) bolognese hengel is.
                Kijk ik stel deze vraag omdat ik bij een hengelbouwer geen reeel antwoord krijg als het om fabriekshengels gaat.
                Grtz
                Aangepast door Burdie; 08-11-2009, 23:25.

Reageer

• danny69
                  Feedervisser
                  • 16-03-2005
                  • 227
                  • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

Hoi,ik ga even reageren:
                  Zelf vis ik al jaren met Tricast. Superhengeltjes! Ben ook in het bezit van 2 3500's. Mooie hengels om zo tot 40m te vissen als het niet te hard waait. Volgens mij topkwalteit. Tom en ik delen dezelfde mening. Daar is aan het kanaal al meermaals over gesproken!'
                  Ben het alleen niet eens met de stelling dat de ogen altijd goed op de stok staan bij een Tricast. Nog maar niet te spreken over de plaatsing van de ogen op de toppen! Daar zit geen enkele goede bij.
                  Het een en ander deert overigens niet hoor! Het visplezier wordt er niet minder om en ik heb nog nooit breuk van de blanc gehad. Toppen wel ( door eigen toedoen overigens).
                  Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

Reageer

• Kosmozz
                    Match en Feeder
                    • 25-07-2005
                    • 1959
                    • Hannut

Mijn tricast arrow light karperstokken heb ik ook opnieuw laten afbouwen, echt niet goed.
                    Carpe Diem

Reageer

• Tom Meertens
                      Feedervisser

• 05-12-2008
                      • 182
                      • Philippine

Burdie , het is niet de bedoeling om de Shimano hengels of andere artikelen af te schilderen als slecht . de afwerking is zelfs beter als bij Tri- Cast ( het ziet er mooier uit ) .
                      Maar ik spreek uit ondervinding , ik heb zelf al eens hengelbreuk gehad met een Antares feeder en echt niet door overbelasting en ik ben zeker niet de enige .
                      Wat je bolo betreft deze kun je maar op één manier in elkaar zetten anders staan de ogen niet in lijn .
                      En controleren of de ogen goed zijn geplaatst kun je het beste doen door een hengeldeel met een kant op de grond te zetten de bovenkant in je hand te houden en met je andere hand in het midden van je deel druk uit te oefenen.
                      Dan is het de bedoeling dat de ogen met de buigrichting van de blank mee staan .
                      En wat de toppen van Tri- Cast betreft heeft Danny gelijk , je moet hier voorzichtig mee zijn ,maar ze zijn wel super gevoelig wat betreft beet registratie .

Tom .

Reageer

• feederboy
                        Met enige kennis...

• 06-11-2009
                        • 271
                        • West-Vlaanderen

heb de afgelopen 14 dagen zowel de tri-cast legend 4000 (2de hands) als de tri-cast legend 3500 (nieuw) gekocht en van de 10 toppen zijn al de ogen goed geplaatst.
                        controleren jullie dat dan niet bij aankoop?

Reageer

• Tom Meertens
                          Feedervisser

• 05-12-2008
                          • 182
                          • Philippine

Heb je goed materiaal gekocht , hier kun je jaren plezier van hebben .

groeten Tom .

Reageer

• preston-freak
                            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

Ik controleer altijd bij aankoop of de ogen en dergelijk goed staan. Bij Shimano heb ik nooit een slechte tip gezien, maar dat zou ook niet mogen bij een prijs van zo'n 25,- per stuk. De nieuwe taftec feedertip zijn trouwens grandioos.
                            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Wimke
                              Newbie

• 05-11-2009
                              • 24
                              • Gingelom

Heeft er iemand ervaring met de handgebouwde hengels van Ton temmings?

Reageer

Working...