wat zijn voor jullie goede feedermolens voor bvb afstanden tot 30 m, afstanden tot 60m en de + 60 meter?
feedermolens
Collapse
X
-
Wat ik een heerlijke feedermolen vindt is de Shimano Stradic GTM-RB tot het vissen van 30 meter vanuit de kant... Ikzelf heb er nu 3 van allen 3000 serie en ze zijn nog niet eens zo duur ook ... Kijk maar eens op de site van Hengelsport Kuperus en nee ik kom daar verder nooit maar weet toevalig dat ze ze daar goedkoop hebben!!! Ze hebben een gigantische inhaalsnelheid van maar liefst 88 cm. per slinger en dat is veel hoor..... Ik ben van plan om er zelf nog eens 2 van te kopen want de prijs staat mij aan en heb ze nu uitvoerig getest en ze geven geen krimp het blijft soepel draaien. Ook heb ik nog een mooie molen van Mitchell en soort matchmolen het is ook de match huppeldepup serie ik weet het echt niet meer hij was niet goedkoop maar het vervelende vindt ik die stomme lijnclips van mitchell je moet het draad er zo raar omheen slingeren om die clip zit als het ware nog een clip naast heel vreemd gemaakt en het is nog van kunstof ook daarnaast gaat die knop die je vast moet draaien van de slinger iedere ker los maar deze molen kan ook ca. 88 cm. per slinger binnenhalen nee geef mij maar die Shiman GTM-RB ik heb ze o.a. op mijn lightfeeders zitten. Voor de grotere jongens gebruik ik de echte Stradic molens van de 4000, 5000 en de 6000 serie. Die 6000 zit op mijn heavyfeeder voor op de ijssel.
Ik denk trouwens wanneer je spul wilt hebben waarvan de assen niet kromgebogen worden dat je automatisch uitkomt bij Shimano... Ikzelf wil niet anders meer maar ik kan niet in ieder z'n portemonee kijken..... Voor een vaste stok wil ik bijv. niet meer als € 650,- uitgeven ieder heeft zijn limit wat dat betreft ......
Succes met je zoektocht ik denk dat er hier nog wel meer mensen zijn die je nog meer adviezen willen geven..... Maar die Stradics van Shimano zijn ook perfekt voor vanaf de 30 meter maar ze zijn ok weer wat duurder....
Groetjes,
Frans.
Fishing is a way of life!!!
-
ja ik betaal ook liever meer en kwaliteit hebben maar als ik een stradic of een twinpower naast elkaar leg vraag ik mij af waar het verschil van meer dan 100 euro zit? zelfs de winkelier vindt de twinpower niet beter dan een stradic en dat zegt bij mij al genoeg want hij zou meer kunnen verdienen hé.Reageer
-
-
Ik gebruik ook een stradic 4000 op een medium feeder.
Bevalt erg goed.
Tevens gebruik ik hem ook bij het pennen op karper en als ik zwaar spin op de rivieren vanaf de kribben.
Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven dus ik gebruik dezelfde stradic en heb er 4 spoelen bij die kosten n.l. maar een euro of 17 i.p.v een molen van 180.
Maar ik heb ook een stradic 3000 gtm-rb gekocht bij kuperus voor nog geen 70 euri en zoals ietcbv al zei die loopt ook als een zonnetje.
Grtz BurdieReageer
-
-
Hey,
sinds een paar dagen een tweede Twinpower 5000, de nieuwe serie schijnt goedkoper
te zijn en kwalitatief net zo goed,
ik zweer erbij, en denk dat de Tp's langer meegaan dan de stradic's, de winkelier mag
dan wel zeggen dat de stradic net zo goed is, maar waarom is de Twinpower dan bijna
de helft zo duur?
de buitenkant ziet er bij allebei gelikt uit, dus persoonlijk denk ik dat het in de binnenkant
toch ietwat anders zit,
voor het kleinere budget: spro blue/red arcs?De groeten
Reageer
-
Ik denk ook wel dat ze langer meegaan.Hey,
sinds een paar dagen een tweede Twinpower 5000, de nieuwe serie schijnt goedkoper
te zijn en kwalitatief net zo goed,
ik zweer erbij, en denk dat de Tp's langer meegaan dan de stradic's, de winkelier mag
dan wel zeggen dat de stradic net zo goed is, maar waarom is de Twinpower dan bijna
de helft zo duur?
de buitenkant ziet er bij allebei gelikt uit, dus persoonlijk denk ik dat het in de binnenkant
toch ietwat anders zit,
voor het kleinere budget: spro blue/red arcs?
Ze zullen met 3 lagers meer wss minder belast worden als een Stradic.
Mja ik wil graag met verschillende hengels voor diverse disciplines vissen, dus zal ik ook naar de beurs moeten kijken.
Tsja kinderen he!
Zijn ook duur, maar gaan wel lang mee hoop ik.
Grtz BurdieReageer
-
wordt verondersteld dat de meeste winkeliers u dan de twinpower aansmeren doch in mijn geval was het andersom dat is toch raar?Reageer
-
Voor zo'n korte afstand voldoet een stradic ruimschoots. Daarbij ben ik een liefhebber van een dubbele slinger vanwege de balans en het makkelijk (strak)draaien. De twinpower is wel wat beter en vooral sterker, wat 'm geschikter maakt voor veel binnendraaien.
Ik zou wel kiezen voor een stradic met de slip voorop ipv de eerder genoemde versies met een slip achterop, want die zijn een stuk krachtiger en de slip is beter.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Leuke molen voor zo'n 100 euro, maar het is geen Stradic wat je ook niet kunt verwachten voor die prijs. Ik koop nooit molens uit die prijsklasse, zou ik dat wel doen dan zou de keuze vrij lastig zijn dus die en een Shimano of een ander merk.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Ik vis met Twinpower 5000 en 6000. De 5000 tot een mtr of 60 en de verdere afstanden met de 6000. Persoonlijk vind ik de 5000 heerlijk vissen, veel fijner dan de Stradic 4000 dit ik op mijn mediumfeeder heb zitten. Dat zijn ook fijne molen en heel snel. Door die snelheid vind ik ze altijd nogal zwaar draaien. Verder zijn deze ook prima maar als ik andere ga kopen kocht ik toch een TP4000.
Afgelopen week de Stradic 4000FC in de hand gehad en deze draaien wel heerlijk licht.
Twinpowers zijn duur maar je vist er ook een stuk plezieriger en langer mee en dat vind ik ook veel waard.Sjaak van VoordenReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer