Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik heb 1 drennan light feeder.
Hij is 11 ft lang.
Nieuw gekocht,al wel 15 jaar terug denk ik.
Als ze nu nog nieuw te koop zijn,en dezelfde kwaliteit hebben,dan koop je een hengel voor je leven.
Ik wil hem tenminste nimmer weer kwijt.
Een collega heeft een even oude medium feeder er van,en wil hem ook voor geen geld meer missen.
Gewoon super fijne hengels om mee te vissen.
Kon ik er nog maar 1 van bemachtigen!
mvg Dirk
Ik heb er een paar gehad, zowel light als medium. Ik had er ook 1, zeker 20 jaar oud en die werd altijd als eerste gerepen.
Ik heb voig jaar voor een ligt in Almelo dacht ik 170 piek betaald,nou wete ik niet zeker meer of dara ook een molen bij was, maar zal wel niet, voor goedkoop moet je een andere stok zoeken. Ik vond ze in ieder geval de prijs dubbel en dwars waard.
Dirk, de nieuwe vind ik nog beter, dat was er 1 die je op 2 lengtes kon vissen. Er was een kort en een lang 2e deel bij, volgens mij heete die de combo. Om te zoenen.
De huidige importeur is dacht ik zijn dealerschap kwijt en volgens mij is het nog niet bekend wie Drennan nu in Nederland gaat distributeren.
suc6
Gerrit
21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal 4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte 2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet 30 juni 2018: de Belgen ........... 6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven 4 juli 2020: De Belgen durfden niet 12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegeven
Ik heb de Drennan BIG FEEDER, ooit ( zo'n 15 jaar geleden) gekocht voor het wat zwaardere werk. De vroegere BIG feeder zou tegenwoordig - nu de laatste jaren steeds zwaardere feeders op de markt zijn verschenen- meer een medium genoemd worden. Het is de beste feeder die ik ooit heb gehad en ik vis er nog steeds met veel plezier mee. Ik ben normaal een Shimano fan maar in dit geval heb ik nog nooit een Shimano feeder in mijn haden gehad die het kon winnen van mijn Drennan. Als ze nu nog net zo goed zijn als vroeger kan je er gerust één kopen. Goedkoop waren ze toch echter niet!!
Groetjes Loek
**************************** MATCH VISSEN IS HET MOOIST ****************************
Nee,goed koop waren ze zeker niet,maar een goede Preston,of Shimano,Fox,
of welk ander merk goede hengel moet je ook flink voor betalen.
Smeer het uit over al de jaren,dan kost het per dag maar weinig.
mvg Dirk
Nou, ik kan je er op de valreep nog wel iets over tertellen hoor... Drennan heeft ( en had) een filosofie over het bouwen van hengels. Ze hebben in Engeland ooit de kreet gehanteerd ( 90-er jaren) : "Let's feel the fish" .. vrij vertaald iets in de trent van : als je een vis haakt wil je hem ook voelen.... EN dat is precies wat je met een Drennan feeder vaak ervaart. Ze hebben heel vaak een parabolische actie of een actie waarbij 'het' in de rug van de de hengel gebeurt. Het vangen/drillen van een vis geeft dus gewoon een betere emotie als bij de meeste hengels die een sterke top actie hebben. Ik kan je tevens Drennan aanbevelen on\mdat het hengels zijn waarmee je ongelofelijk precies kunt werpen!! Juist door de actie die ze bijna allemaal hebben, is een worp niet iets dat 'bij de top' van de hengel gebeurt. Als je goed mikt op je feeder 'plek' dan voel je de korf ook in de lucht. Klinkt misschien gek, maar door de actie van de hengel heb je een enorm goed gevoel met het gewicht dat je wegzet, en juist daardoor kan je met een goede feeder scherp gooien. Er zijn natuurlijk meer merken die dit in hun ontwikkeling 'meenemen' maar juist Drennan is er ontzettend goed in geslaagd om een hengel te ( laten) bouwen, die niet alleen zo goed is dat-ie jaren meegaat, maar die ook door zijn actie en op de juiste manier geplaatst arbeidsvermogen een enorm fijn gevoel voor werpen en drillen meegeeft.
En laten we wel zijn.... da's de helft van nze hobbie!!
Als je eens een Drennen wilt uitproberen, nodig ik je van harte uit om een ochtendje met die van mij te vissen. Je bent dan zeker overtuigd!!!
Groet, Loek
**************************** MATCH VISSEN IS HET MOOIST ****************************
Zondag de hele dag met hem gevist maar vergeten te gooien met de Drennan .
Over 2 weekjes ook een een paar keer werpen .
Die ervaring wil ik ook wel eens hebben en of beleven ,,,Stom dat ik daar niet aan gedacht hebt -)
Dat heb je verrekte mooi verwoord Loek. Het klopt als een bus wat je zegt. Kost misschien iets meer maar zijn geld dubbel en dwars waard.
Volledig mee eens, je voelt alles met die stokken.
Heb ook met de Preston DM lichtste versie gevist. Is bijna hetzelfde als de drennan light, maar net even iets minder(voor mijn gevoel). Het klopt ook dat de Drennans ten opzichte van de huidige feederhengels allemaal lichter zijn. Dus een heavy zou nu medium zijn enz.... Dat is belangrijk als je een keuze moet maken zonder de hengel te zien/vissen.
Reageer