Feederen op de Maasbochten Boxmeer .

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tom Meertens
    Feedervisser

• 05-12-2008
    • 182
    • Philippine

Feederen op de Maasbochten Boxmeer .

Is er in de afgesloten maasbochten bij Boxmeer met de feeder wat te vangen ?
    Ik ga dinsdag naar Boxmeer heb er een partij kensaki haakjes gekocht bij de veiling van de spullen van Ultimate door BVA en wil er dan ook maar een visdag van maken .

mvg Tom
  • Tom Meertens
    Feedervisser

• 05-12-2008
    • 182
    • Philippine

Weinig visser daar in de buurt geloof ik !
    Zal wel niet veel te vangen zijn dan .
    Op de maas zelf is misschien beter ?

Tom

Reageer

• Bas Nijmegen
      wedstrijdvisser

• 13-01-2009
      • 541
      • Nijmegen

Hallo Tom,

Ik heb daar al een tijdje niet meer gevist. Eerst stroomde het helemaal niet en nu stroomt het als een gek.
      Als je met de feeder wat wilt vangen zou ik een plekje gaan zoeken in de buurt van de Veerstraat (Boxmeer) in het dode stuk. Op de maas zelf kun je het wel vergeten zoals het nu stroomt. Met deze stroming moet je denken aan een korf van minstens 150 gram met haken op een meter of 25. Wil je iets verder kom je al snel op een korf van 200 gram. Mijn ervaring is dat de vis het dan echt niet doet. Ga je op een hoekje zitten van de dode arm en je gooit tegen de stroomnaad aan, dan heb je kans op veel vis. Zoek gewoon een plekje waar je met 80-100 gram op een metertje of 30-40 lekker kan liggen.

Let even op de site www.actuelewaterdata.nl en kijk dan bij afvoer en stroomsnelheid van Megen of Venlo (maakt eigenlijk niets uit, ondanks de stuw bij Grave). Als de stroming tussen de 250 en 300 m3 is, dan kun je het beste vis vangen op de maas. Alles boven de 300 m3 wordt lastig vissen als je het niet gewend bent.

Succes!
      Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
      Vis blijven vangen wel...

Reageer

• Tom Meertens
        Feedervisser

• 05-12-2008
        • 182
        • Philippine

Bedankt voor de info Bas , ik was al van plan om in een dood stuk bij Boxmeer te proberen .

mvg Tom .

Reageer

Working...