Wintervissen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Wimke
    Newbie

• 05-11-2009
    • 24
    • Gingelom

Veel karpertjes van rond de kilo vang je er en dikke brasem.
    Wat betreft de vijver,dat zou volgens alles goed komen.

groeten,

Wim.

Reageer

• devischer
      Frequent aanwezig

• 20-05-2008
      • 174
      • Veldegem

Tom nu je het zegt , dat is de plek
      zal dat misschien zaterdag eens goed bekijken, als het weer blijft zoals ze voorspellen
      dacht al bij het woord centrale aan die koeltoren bij de moervaart ,daar is het nu minder
      heb ik gehoord
      dus een misverstand
      maar , aangezien je het daar goed kent ,even een vraagje

in het plezierhaventje zelf , is daar ook iets te vangen?? en ..
      volgens mij moeten daar in dat kanaal ook mooie voorns zitten
      is er misschien ergens een plek waar die samenkomen in de winter en hoe zijn ze te vangen
      met de vaste stok of ook met de feeder

grt
      de vischer

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Meertens
      Klopt De Vischer ,als je je dan omdraait en je kijkt achter je dan zie je daar de oude centrale staan .
      De baan daar heet de Langerbruggekaai , en dan heb je op het eerste plateautje gezeten .
      Dat is ook de beste plaats !

groeten Tom .

Reageer

• Tom Meertens
        Feedervisser

• 05-12-2008
        • 182
        • Philippine

Hallo de Vischer , je kunt naast het bruggetje aan de kant van het jachthaventje wel met de vaste stok vissen .
        Maar of je er nu veel voorns gaat vangen weet ik niet .
        Ik heb er wel eens met de picker gevist maar het is niet zo goed als op het kanaal zelf .
        Op de moervaart aan de koeltoren is het nu niet geweldig meer een paar maanden geleden was het daar prima met de vangsten .

mvg Tom .

Reageer

• T3RR0R
          Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
          • 980
          • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door Wimke
          Veel karpertjes van rond de kilo vang je er en dikke brasem.
          Wat betreft de vijver,dat zou volgens alles goed komen.

groeten,

Wim.
          Gelukkig maar dan he. Is er leuk vissen.
          Dat Albert is me een sloot zeg. Ga er toch nog een keertje zitten.

Groeten,

Marco
          Lid Team Sensas Punt NL
          marco@breamteam.nl
          http://www.teamsensas.nl/

Reageer

• Jakob
            <*{{{{><(

• 06-03-2007
            • 1870
            • Staphorst

Marco, dit soort sloten moeten je toch bekend voorkomen als ik de wateren bekijk daar bij jullie. Dan vis ik liever op het Albertkanaal of het Kempischkanaal in Belgie. of kanaal sas van GEnt - Terneuzen.
            Dat zijn wateren die je buiten de Maas misschien nauwelijks hebt daar bij jullie in de buurt. Evenzogoed voor de zuiderlingen heel jammer dat het viswater zo slecht verdeeld is over NL en dan bedoel ik met viswater ook water waar je regelmatig goed kunt vangen en niet alleen je maden kunt leren zwemmen.

Reageer

• Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

Tussen de kribben op de grote rivieren is over het algemeen goed vis te vangen. De vis is niet altijd los, maar als ze los zijn dan kun je zomaar een mooi net vis vangen. Op de ijssel vang je ze kort, meestal op 10 meter. Zoek wel de diepe kribben op >5 meter.
              Carpe Diem

Reageer

• T3RR0R
                Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                • 980
                • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                Marco, dit soort sloten moeten je toch bekend voorkomen als ik de wateren bekijk daar bij jullie. Dan vis ik liever op het Albertkanaal of het Kempischkanaal in Belgie. of kanaal sas van GEnt - Terneuzen.
                Dat zijn wateren die je buiten de Maas misschien nauwelijks hebt daar bij jullie in de buurt. Evenzogoed voor de zuiderlingen heel jammer dat het viswater zo slecht verdeeld is over NL en dan bedoel ik met viswater ook water waar je regelmatig goed kunt vangen en niet alleen je maden kunt leren zwemmen.
                Hoi Jakob,

Heb er veel gevist en zeker op wateren zoals deze.
                Het is echter zo dat het steeds minder wordt.
                Ook het Albert.
                Als ik mijn belgische collega wedstrijdvissers bekijk, dat deze al helemaal uitwijken naar brussel en omstreken, zegt mij dat genoeg.
                Ben nu zelf ook een paar keer weer het kanaal (Juliana) op geweest hier en moet zeggen het valt mij tegen.
                Na 5 uren vissen lijkt het wel veel(gewicht), maar als ik kijk naar het aantal keren dat die dobber onder is geweest......
                Het lijkt hier steeds interessanter om op de vijvers te gaan vissen zoals die in Diepenbeek.
                Vijvers met een diepte boven de 5 meter en een heel goede bezetting aan vis.
                Je komt er op verschillende manieren weg; match, feeder en vaste stok.
                En dit gedurende het grootste gedeelte van het jaar. Ik zie daar veel toekomst in, in die vijvers.

Groet,

Marco
                Lid Team Sensas Punt NL
                marco@breamteam.nl

Reageer

• Wimke
                  Newbie

• 05-11-2009
                  • 24
                  • Gingelom

Hallo Marco,

Maar hoeveel vijvers heb je waar zo veel vis op zit als in Diepenbeek,want als je in limburg de rest van de vijvers bekijkt is dat ook niet te vet.

Groeten,

Wim.

Reageer

• devischer
                    Frequent aanwezig

• 20-05-2008
                    • 174
                    • Veldegem

hey Tom

ben vandaag weer aan het kanaal geweest, en ja ,en 't was inderdaad koud zulle met die wind
                    op dezelfde plaats als verleden keer , had wel even geluk , er was een man of 3 naar de andere
                    kant van het kanaal vertrokken om de koude wind niet in het gezicht te hebben
                    zal me toch ook eens laten overzetten
                    er zat nog 2 man die al 2,5 uur aan het vissen was en nog maar 1 vis gevangen had
                    't beloofde dus nie veel goeds
                    maar 'tja , 't ging de vorige keer allèèn goed , dus nu was er concurentie
                    eigenlijk goed om eens iets te testen hè
                    wel , ik zat er 3 kwartier en 't was toch wel weer bingo zeker
                    na 3 brasems zijn m'n collega's vertrokken , zonder een woord
                    ik heb er in totaal 10 gevangen en nog 2 voorns en een blei in 5uur
                    het ging welk trager dan verleden week maar ik was wel tevreden
                    tegen die tijd was mijn vel mooi strak getrokken en de rimpels bijna weg van de koude wind, dus ben ik ook maar vertrokken

heb nog even gestopt bij iemand in het haventje met vaste stok maar 't was er inderdaad gene vette
                    wat me opviel was dat het water soms verwisselde van stroming eerst naar links dan rechts
                    ik denk dat dit te maken heeft met de schepen die in het kanaal varen (zuigen en duwen)

zeg Tom , wat ik niet begrijp, aan de koeltoren bij de moervaart , wordt daar dan gèèn warm water geloosd??
                    dan zou er toch vis moeten zitten of is het daar (te ) ondieper misschien?
                    zijn daar langs het kanaal elders geen plaatsen waar de industrie (warm ) waterlozingen doet
                    de vis zou daar toch moeten samentroepen volgens mij??

grt
                    devischer

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Meertens
                    Hallo de Vischer , je kunt naast het bruggetje aan de kant van het jachthaventje wel met de vaste stok vissen .
                    Maar of je er nu veel voorns gaat vangen weet ik niet .
                    Ik heb er wel eens met de picker gevist maar het is niet zo goed als op het kanaal zelf .
                    Op de moervaart aan de koeltoren is het nu niet geweldig meer een paar maanden geleden was het daar prima met de vangsten .

mvg Tom .

Reageer

• Tom Meertens
                      Feedervisser

• 05-12-2008
                      • 182
                      • Philippine

Hallo de Vischer , die stroming in het haventje komt inderdaad van de scheepvaart op het kanaal .
                      Aan de koeltoren komt er wel warm water in de moervaart , maar toch is daar niet veel te vangen .
                      Zou best kunnen dat het aan de diepte ligt , het is daar niet zo diep als in het kanaal .
                      Elk jaar trekt de vis toch richting Gent op waarom , ik zou het niet weten .
                      Er zijn nog wel wat goede stekken maar dan moet je dichter bij ons dus in Nederland vissen .
                      Bij de koelwateruitlaat van de Yara in Sluiskil is meestal ook wel goed te vangen .
                      Maar dan moet je een Nederlandse vispas hebben .

groeten Tom .

Reageer

• T3RR0R
                        Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                        • 980
                        • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door Wimke
                        Hallo Marco,

Maar hoeveel vijvers heb je waar zo veel vis op zit als in Diepenbeek,want als je in limburg de rest van de vijvers bekijkt is dat ook niet te vet.

Groeten,

Wim.
                        Hoi Wim,

Zoals Diepenbeek zijn er niet veel, maar toch wel vijvers die die kant uit gaan.
                        Zolder is op karpergebied leuk. In NL heb je vijvers die langzamerhand ook kiezen voor de brasem i.v.m. de aalscholver. Strijthagen, Sittard, Geleen, Heksenberg, Brunssum, Weggebekker enz...... Dan heb je toch al wat vijvers alleen bij mij uit de regio al. Vangsten van 20 tot 30 platte op een paar uurtjes tijd goed mogelijk van mei tot oktober. Is niet zoals Diepenbeek, maar toch leuk. Als ik dat tegenover de vangsten op de kanalen en de maas zet, nou dan weet ik het wel. Moet ik wel zeggen dat het vangen van vis aan het kanaal en de maas een stuk leuker is.

Groet,

Marco
                        Lid Team Sensas Punt NL
                        marco@breamteam.nl

Reageer

• Tuga
                          Komt net kijken

• 16-06-2009
                          • 71
                          • Cartaxo

Hallo, ik wil graag een vraagje stellen. Ik wil namelijk dit jaar voor het eerst gaan wintervissen. Gebruiken jullie dan ook ander voertje in de korf??? Ik dacht zelf aan wat hennep erdoor mengen of zo. (target vis is hier karper of barbeel). Mengen jullie dan ook een aromatje extra door het voertje??
                          www.flap-holidays.com

Fishing in Portugal

http://sportvissersforum.nl/index.php

Reageer

Working...