feederen in de Maas

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mike80
    Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
    • 458
    • grave

feederen in de Maas

Wie kan mij helpen als beginnend feederaar?

Als jullie aan het water komen kijken jullie dan ook al zien (net als in de Waal) hoe het stroomt?

Ik weet, in de Waal zitten de kribben en die kunnen het water in de ronde draaien bij wijze van....
    Heb je in de Maas ook verscillende stromingen en zo ja, wat is dan de hotspot?

Of is het zo dat je je spullen opbouwd en puur kijkt naar, een randje, het diepste punt ga zo maar door.

Was afgelopen weekend bij een wedstrijd aan het kijken bij ons in de buurt en toen had iemand
    het over "op de stroom vissen"wat betekend dat nou precies? Alvast bedankt voor de reacties
    "beter achter het net gevist als helemaal niet gevist"
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Op de stroom vissen houdt vlgs mij niet meer in dan vissen op stromend water.
    Waar ik aan de Maas ga vissen heb je niet te maken met stromingen en kribben zoals in de Waal.
    Het is inderdaad zo dat je vaak een randje oid op gaat zoeken en kijken of er vis zit. Als je vaker op bepaalde stukken vist weet je hoe ver je ongeveer moete vissen. Per stuk rivier verschilt dat van 25 tot 50 mtr of verder.
    De Waal en de Maas zijn absoluut niet te vergelijken!
    Sjaak van Voorden

Reageer

• mike80
      Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
      • 458
      • grave

Okee bedankt....We gaan het van het weekend weer proberen
      "beter achter het net gevist als helemaal niet gevist"

Reageer

• Bas Nijmegen
        wedstrijdvisser

• 13-01-2009
        • 541
        • Nijmegen

Hee Mike,

Waar op de Maas wil je gaan vissen?
        Ik weet wel een paar goede stekken bij jou (ons) in de buurt.
        Ik kan daar ook wel wat tips geven over afstand e.d.
        Ik kan je wel alvast vertellen dat het in de Maas op dit moment erg hard stroomt en dat feederen bijna onmogelijk is. Ik weet niet of het naar het weekend toe minder gaat stromen. Als je kijkt op de website actuele waterdata punt nl, dan naar afvoer en stroomsnelheden en je klikt op megen, dan zie je een grafiekje over de stroming van de afgelopen dagen tot nu. Zit de rode lijn tussen de 150 en 300, dan kun je er heel goed vissen. Hij staat nu op bijna 500, wat echt teveel is om te feederen in de stroom. Wedstrijden worden afgelast als de stroming boven de 400 uitkomt. Zoals het nu stroomt moet je vissen met een korf van ongeveer 150 gram met ankers op ongeveer 20-25 meter, anders stroomt de korf gewoon weg. Normaal gesproken is het op de meeste plaatsen in de Maas (bij ons in de buurt) zo, dat je het mooiste kan vissen met een korf van 80-100 gram tussen de 28 en 42 meter. Dan vang je over het algemeen ook het beste.
        Uiteraard kan het natuurlijk ook nooit kwaad als je eens ergens wilt gaan vissen waar het wat onbekender is. Ik boedoel, als je nooit iets anders probeert zul je ook nooit nieuwe dingen ontdekken waaronder misschien wel hele goede nieuwe stekken...

Groeten Bas
        Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
        Vis blijven vangen wel...

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Wie heeft de afgelopen week(en) gefeederd in de Maas voor de stuw van Lith? En kan mij wat zeggen over de afstand waar ik de vis kan vinden, gebruikte aassoort(en), kleur voer, lengte onderlijnen etc. Of gewoon de ervaringen/trends van voorgaande jaren?

Alvast bedankt!
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

Working...