dvd underwater feeder fishing

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

ik heb er al veel postieve berichten over gehoord. Kan iemand mij vertellen waar ik deze dvd(s) kan bestellen/ kopen?

Alvast bedankt.

Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• moi
      Frequent aanwezig

• 02-09-2009
      • 144
      • veendam

moi ik zeg ook niet dat kleur in alle gevallen zaligmakend is maar ,op de beelden is duidelijk te zien dat de vissen op hoge
      snelheid aan komen zwemmen en zonder te aarzelen voor de boillie gaan .
      in dat geval is er van rustig azen en dan een keuze maken voor de boilie omdat deze stoffen afgeeft geen sprake in mijn
      beleving.de witte boillie werd minder gepakt dan de meer opvallende geel gekleurde idem met het voer rood en geel voer
      werd meer genomen en bewuster gepakt dan het zwarte voer .
      moi

Reageer

• fpulles
        omgeturnd

• 15-02-2008
        • 1260
        • Eindhoven

Heb 'm al gevonden en besteld
        oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

Kleur doet er wel degelijk toe. Hoewel in Nederland verboden, zweren de Engelsen bij rode maden. Wat te denken van een fluoriserende pop-up boillie die weleens het verschil kan maken bij het karperen. En wat betreft roofvissen is overduidelijk welke invloed de kleur van kunstaas heeft op een bepaalde visdag.

Vissen schijnen kleuren vrij goed waar te nemen, dus dat moet je niet onderschatten. Verder is contrast belangrijk, zodat voer en aas afsteekt tegen de bodem of bij kunstaas de lucht/bovenwater.

Smaakstoffen zijn ook belangrijk, maar we richten ons nu vooral op brasem naar aanleiding van de dvd. Maar wat te denken van voorns die boven de bodem zwemmen. Voorns zijn namelijk nog visueler ingesteld.

Wat betreft lokvoer ben ik van mening dat smaakstoffen het belangrijkste is, maar ik ben er van overtuigd dat de vis ook visueel aangetrokken wordt door een voerwolk en een afstekende voerplek op de bodem en verder het geluid van het voeren.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Kleur is pas belangrijk wanneer het water zo helder is dat waarneming mogelijk is.
            En dat niet alleen; de diepte van het water speelt ook een grote rol kleuren verdwijnen namelijk 1 voor 1.
            Contrasten kun je over nadenken die wordt pas echt belangrijk als je van donker - onder, naar licht - boven kijkt niet andersom dan verdwijnt het contrast in de omgeving.
            Vergeet bij kleurstoffen 1 ding NIET en dat is de smaak die de kleurstoffen met zich mee brengt.

Zou ik mij ergens door laten leiden of is het lijden? dfan is het wel het smaakspoor en niet door de kleur.
            Kleur kan vertrouwen geven of afschrikken maar is het dan wel alleen de kleur maar ook de herkenbare smaakstoffen.

Aangetrokken door geluiden en wolkvorming is al jaren bekend en zeker iets om rekening mee te houden, kan overigens ook negatief werken.

Fluo pop-up is totale onzin, veel mee geëxperimenteerd en nooit is gebleken dat het extra vis op de mat heeft gebracht.
            Fluo hou ik nog een slag mee om de arm maar de pop-up werkt eerder averechts door de manier van azen van de karper vele dvd 's ondersteunen deze mening lees ervaring.

Witte boilie werd gepakt inderdaad dat kan, vergeet ook niet dat de samenstelling ook anders is, ik durf te wedden dat je bij een volgende sessie beter vangt op rood of geel of blauw of paars.
            Hecht er niet een onvoorwaardelijk waarde aan.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• danny69
              Feedervisser
              • 16-03-2005
              • 227
              • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

Hoi, Ik heb'm ook liggen. Ik vind het jammer dat ze (wederom, zoals we gewend zijn.) heel de DVD een beetje toespitsen op method feederen...
              Overigens wel een interessant stukje film! Mooi in beeld gebracht. Er mogen er van mij nog wel volgen.
              Alleen had ik liever de klasieke aassoorten en lokvoeders wat meer aan bod gezien. Dat method feederen heeft bij mij z'n nut nog niet bewezen.
              Als je kijkt naar "dag 1", waar ze met MVDE en wormen vissen: dan zie je de vis dus flink azen! Daar leer je wat van.

Grt. Danny
              Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

Deze DVD wil dus het methodfeederen onder aandacht brengen waar Ringer dus profijt van heeft. Het gewone feederen heeft alles al bewezen, maar je hebt gelijk dat ik ook liever bijv. diverse montages en diverse type korven gezien had.

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Oke nu zijn we eindelijk waar we moeten zijn, een weliswaar informatieve waar de kritische kijker iets uit kan halen maar toch commerciële dvd waar we ook nog eens voor gaan betalen.

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Dvd's zijn bijna altijd commercieel, al is het maar omdat de meeste door een bepaalde fabrikant worden uitgebracht. Voor de karper zijn die van Fox en Korda bekend, voor de doodaasvisserij is het helemaal Fox-reklame wat de klok slaat.

Ringer is een grote speler op de method-markt. Maar als ze nu met een ander merk methodfeeder zaten te vissen zou in dit geval ook weinig uitmaken.

Reageer

• moi
                      Frequent aanwezig

• 02-09-2009
                      • 144
                      • veendam

moi ben blij dat mijn mening word gedeeld dat kleuren hel belangrijk zijn en het verschil kan maken.
                      deze dvd is ook gemaakt om de ringer producten aan te prijzen alhoewel er niet een brasem is die aan een method werd
                      gevangen.
                      op de opnames zie je een brasem zich op een method feeder haken maar bij het binnen draaien en scheppen van de vis
                      zie een gaaskorf?
                      ik heb ook niet gezien dat de boillie mooi op het voor en de method bleef liggen zoals je zou verwachten,ook viel al veel van de aangedrukte voer en pellets al voer het de bodem bereikte eraf.
                      ik denk dat met een gaaskorf en een opvallend aas en een korte onderlijn de beste resultaten zijn te halen op helder water

moi

Reageer

• T3RR0R
                        Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                        • 980
                        • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        Oke nu zijn we eindelijk waar we moeten zijn, een weliswaar informatieve waar de kritische kijker iets uit kan halen maar toch commerciële dvd waar we ook nog eens voor gaan betalen.
                        Als ik je zo lees heb je 'm nog niet gezien.
                        Geweldige DVD, veel dingen hebben ze nog niet gedaan en zal er dus denk ik wel een vervolg komen die ook ik dan weer ga kopen. Super...

Groet,

Marco
                        Lid Team Sensas Punt NL
                        marco@breamteam.nl
                        http://www.teamsensas.nl/

Reageer

• Douwe
                          NHSF lid van verdienste
                          • 01-07-2006
                          • 3136
                          • Leeuwarden

Marco ik heb de DVD al vanaf het begin dat hij in het blad stond.
                          Inderdaad aardige DVD waarvan ik ook zeker een eventueel vervolg van zal kopen omdat het interessanter is om te zien wat het dier doet dan hoe je hem drilt.

Reageer

• lolo
                            Geniet maar niet met mate
                            • 01-05-2003
                            • 3873
                            • Weesp

Met zo dvd leren de makers ook weer Die lezen heus wel waar ook ter wereld wat ze nog meer kunnen verbeteren .Ook moet daar wel weer het geld voor zijn .En nog belangrijker de vraag moet groot zijn .
                            Groetjes
                            Johnny

Match
                            Feeder
                            Stok

Reageer

• T3RR0R
                              Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                              • 980
                              • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
                              Met zo dvd leren de makers ook weer Die lezen heus wel waar ook ter wereld wat ze nog meer kunnen verbeteren .Ook moet daar wel weer het geld voor zijn .En nog belangrijker de vraag moet groot zijn .
                              @Douwe en John,

Ik hoef inderdaad ook niet te zien hoe de vis naar binnen gehaald wordt, maar wat ie doet onderwater op de stek. Ik zou graag veel meer andere technieken en aasaanbiedingen willen zien en de reactie van de vis erop. Het zou helemaal top zijn als ze ook zoiets maakten met de vaste stok. Wie weet.....

Groet,

Marco
                              Lid Team Sensas Punt NL
                              marco@breamteam.nl
                              http://www.teamsensas.nl/

Reageer

• janb
                                jan b
                                • 21-11-2005
                                • 1982
                                • 't Nieuweland

Met het uitbrengen van zo'n dvd zie maar weer eens wat er van al je theorieen over eind blijft .
                                ik heb al vaak mijn bedenkingen ,als visser met een zekere stelligheid weten te beweren dat het zo of zo is .Voor het uit komen van deze dvd, was het altijd nog zo dat je kon zeggen "je kan nou eenmaal niet onder water kijken"
                                Maar dat is nu ook achterhaald ,nou denk ik ook wel dat je het niet in eens voor 100% kan krijgen zo als je wilt,maar het is toch weer een stap voorwaarts .
                                Het brengt in ieder geval theorie en praktijk weer een stapje dichr bij elkaar.
                                Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...