Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Maar in de meeste dvd's van bob nudd moet ik toch zeggen dat hij veel meer met pallets ( vaak kleinere) los voert en dan af en toe een balletje voer plaatst. ( waar ook weer pallets en grondvoer in zitten).
is dit het verschil in water in engeland en nederland of maakt dat weinig uit.
ik ben nameiljk nog wel geinterresseerd geraakt in het vissen zoals bob het doet vooral met de vaste stok. veel mooie grotere vis.
werkt het vissen met pallets dan hier in nederland net zo goed?
bedankt voor reacties
Hoi,
Een paar dingen, ik heb in de DVD maar enkele wijzigingen in techniek gezien. Op een "slechte" dag trek ik veel meer uit de kast als alleen 5kg voer bijgooien en een beetje spelen met de kleur van het aas. Dat is ook wat ik bedoelde wat ik graag gezien had. Op de DVD kan je ook zien dat de brasem de pellets wel pakte. Waarom zetten ze deze dan niet op de hair? enz.... enz... Het blijft echter een leuke DVD waar zeker een vervolg aan gegeven mag worden wat mij betreft.
Dan even over pellets in Engeland, het is in andere topics al vaker benoemd, de vis daar in die commercials is doorgaans kweekvis welke is grootgetrokken op pellets, het is voor die vissen het meest "natuurlijke" aas dat ze kennen.
In Nederland heb ik er al heel leuke resultaten mee behaald. Moet wel zeggen dat ik veel vaker de pelletfeeder gebruik, dan de method.
Op de vaste stok ook heel goed bruikbaar voer en aas. Vooral effectief op wateren waar ook veel gekarperd is en wordt. Die jongens doen veel voorbereidend werk voor ons.
Deze dvd is in een weekendje opgenomen. Je ziet ze leuke platten vangen en de onderwaterbeelden zijn wel oké, maar voor het methodvissen is het niet al te leerzaam, want er wordt weinig ingegaan op de rig enzo. Echt veel over de method leer je dus niet, over de gedragingen van een school platten des te meer (hoe ze azen en steeds wegzwemmen etc.), maar dat is dus leerzaam voor het gehele wit- en feedervissen.
Op internet (youtube) vind je genoeg filmpjes met de method, maar dan zonder de onderwaterbeelden, maar wel met meer diepgang over andere belangrijke facetten van het methodvissen.
Als je pas echt mooie dikke vissen en onderwaterbeelden wilt zien en mooie natuur, dan zijn de dvd's: Catching the Impossible een absolute aanrader.
heb de DVD nu ook gezien. Komt er nog een vervolg op?
mooie onderwaterbeelden maar men trekt inderdaad een conclusie over 3 dagen. Als ik het goed begrepen heb is een tekorte onderlijn ook niet altijd effectief. toen hij iets langer ging ( 25 cm) haakte de vis zich wel.
Kan iemand mij vertellen wat de reden is dat de vis op de derde dag veel meer op de plek aast? Als je kijkt naar de eerste twee dagen, aast de vis veel onrustiger en is veel sneller weg.
Ik heb er wel een eigen idee over. En dat is dat de derde dag veel minder gevoerd werd dan op de eerste twee dagen. Is er ook iemand die daar anders over denkt? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het te maken heeft met b.v. de kleur of geur van het voer. Ook heb ik gedacht dat het te maken zou kunnen hebben met de weersomstandigheden. Andere windrichting, meer of minder zon of misschien zelfs wel een ander luchtdrukgebied. Naar mijn mening ook geen onbelangrijke factoren. Anderen verwijzen dat misschien naar het land der fabelen, maar ik kan niet anders concluderen dat bij b.v. een oosten en of noordoostenwind de vangsten eigenlijk altijd een stuk minder zijn.
Gr. Bas
Gr. Bas
Een vis vangen is niet moeilijk.
Vis blijven vangen wel...
Kan iemand mij vertellen wat de reden is dat de vis op de derde dag veel meer op de plek aast? Als je kijkt naar de eerste twee dagen, aast de vis veel onrustiger en is veel sneller weg.
Ik heb er wel een eigen idee over. En dat is dat de derde dag veel minder gevoerd werd dan op de eerste twee dagen. Is er ook iemand die daar anders over denkt? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het te maken heeft met b.v. de kleur of geur van het voer. Ook heb ik gedacht dat het te maken zou kunnen hebben met de weersomstandigheden. Andere windrichting, meer of minder zon of misschien zelfs wel een ander luchtdrukgebied. Naar mijn mening ook geen onbelangrijke factoren. Anderen verwijzen dat misschien naar het land der fabelen, maar ik kan niet anders concluderen dat bij b.v. een oosten en of noordoostenwind de vangsten eigenlijk altijd een stuk minder zijn.
Gr. Bas
Hoi Bas,
Alle zaken die jij aandraagt spelen zeker een rol.
Ik denk echter dat de vis rustiger en beter aast doordat er al een paar dagen voer op dezelfde plek erin gegooid wordt, dit natuurlijk samen met mogelijke andere factoren die je noemt.
Alle zaken die jij aandraagt spelen zeker een rol.
Ik denk echter dat de vis rustiger en beter aast doordat er al een paar dagen voer op dezelfde plek erin gegooid wordt, dit natuurlijk samen met mogelijke andere factoren die je noemt.
Groet,
Marco
Mja, daar zeg je wat.
Op dezelfde plek voeren maakt de vissen natuurlijk vertrouwd.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je meer vangt op de plekken waar veel gevist wordt.
Op nieuwe stekken vang je vaak minder, maar als er op een nieuwe plek veel gevist wordt, komen de vangsten op een gegeven moment vanzelf.
Gr. Bas
Een vis vangen is niet moeilijk.
Vis blijven vangen wel...
Reageer