Nieuw visseizoen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Patrick2008
    Feeder

• 30-07-2008
    • 26
    • Drunen

Nieuw visseizoen

Beste feederaars,

In een eerder topic had ik al gelezen dat sommige vissers gewoon lekker doorvissen. Ik vind het nu iets te koud en denk rond half/eind maart weer de hengel op te pakken. Ik vroeg mij echter af, hoe gaan jullie om met voeren.

1. de hoeveelheid die gevoerd wordt.
    2. de samenstelling. Zout/zoet
    3. de hoeveelheid aas, gewoon de haak volstoppen of met een klein haakje en weinig aas?

Graag zou ik antwoord op deze vragen krijgen en ook een verloop ervan. Dus in welke maanden wordt het meer en zoeter enz.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden.

Groeten,
    Patrick
  • janb
    jan b
    • 21-11-2005
    • 1982
    • 't Nieuweland

Ieder 300 sec een vijfvaks korf er ingooien ,het voer wat in zo'n korf zit weegt ongeveer 40 gr .
    dus reken maar uit ,je zit dan op 3600sec al op iets van 500 gr ,om dat gerealiseerd te krijgen zul je behoorlijk moeten aan pakken .En van de vangsten is totaal niets van te zeggen . ik kan hier van daan niet bekijken hoe het met je vis kunsten gesteld is .
    Groeten van Jan de visser

Reageer

• Patrick2008
      Feeder

• 30-07-2008
      • 26
      • Drunen

Bedankt voor de info. Op deze manier vis ik zelf ook altijd, dus om de 5 min. een korf brengen. Mijn vraag is echter of ik op deze manier het hele jaar kan feederen of dat er maanden zijn waar ik minder moet brengen. En dus mijn vraag wat ik moet qua voer en aas.

P.s. ik vis op kanalen die niet-stromend zijn.

Reageer

• henkus
        Met enige kennis...

• 23-12-2008
        • 457
        • hoogmade

Mijn ervaring bij zacht tot niet stromend water is vooral in de wintermaanden minder voeren,

niet minder vaak, maar gewoon een kleinere korf, mag best erg klein zijn, met maar een heel klein beetje aas in de korf.

de vis aast op stilstaand water bijna niet in de koude perioden, de kunst is om ze niet te overvoeren, maar net geintreseerd te krijgen, vaak moet je in de koude periode ook de kanalen een beetje vergeten, haventjes, bruggen, duikers en wijken zijn dan een stuk beter qua visvangst

Reageer

• Patrick2008
          Feeder

• 30-07-2008
          • 26
          • Drunen

Oké hier kan ik wat mee.

Dan zou ik graag willen weten in welke maanden ik minder moet brengen.

Zelf denk ik dat ik zal van eind maart/begin april tot in oktober zal feederen.

Zijn deze maanden goed om gewoon flink te voeren zoals in de eerste reactie. Of moet ik denken aan de R in de maand en in maart/april en september+oktober minderen?

Dan nog mijn vraag over zoet/zout.

Ik lees dat er vissers zijn die met de R in de maand zout toevoegen (100 g per 1 kg). Als ik dit doe moet ik dan andere bestanddelen mijden? Ik weet namelijk dat brasems in de zomer van zoet houden, maar is dit in de wintermaanden ook zo?

En aas zoals maden, wormen en maïs. Kan ik dat altijd gebruiken of in bepaalde maanden liever geen specifiek aas, zoals wormen of maïs bijvoorbeeld.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Reageer

• Patrick2008
            Feeder

• 30-07-2008
            • 26
            • Drunen

Is er niemand die antwoord op deze vragen kan geven?

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Ze zullen er wel zijn alleen is dat ook een zinnig antwoord.
              Wat ik weet dat je er geen touw aan vast kunt knopen als je denkt dat je het weet wordt je direct weer afgestraft bij de volgende sessie.

Zoet in de zomer zeg je, ik ken sessies waar ze absoluut geen zoet wilden hebben maar wel kruiden.
              Zelf ving ik geen drol toen de visser weg ging kwam hij bij mij langs en gaf wat voer zonder zoet maar wel met kruiden en voila.

Wormen, maden / pinkies, casters, mais enz. kun je altijd wel gebruiken en proberen alleen mag je in de komende maanden niet met wormen vissen.
              Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• henkus
                Met enige kennis...

• 23-12-2008
                • 457
                • hoogmade

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick2008
                Is er niemand die antwoord op deze vragen kan geven?
                Douwe heeft helemaal gelijk, er is helemaal niemand op dit forum die precies weet welk voer waneer te gebruiken, het kan zelf van dag tot dag wisselen, het is een kwestie van gevoel en ervaring.

als handgreep hou ik aan; in de zomer veel voer en zoet, in de winter minder en kruidiger.

Maar zeker weet ik het niet en ik ben bang dat ik het ook nooit zeker ga weten, mischien dat ik wat meer gevoel krijg. (of jacob zijn aantekenigenboekje, maar wie wil dat nou niet....)

Reageer

• Jakob
                  <*{{{{><(

• 06-03-2007
                  • 1870
                  • Staphorst

Henkus, je zou der niks aan hebben, alle feiten en data staat in een soort geheimcode omdat Frits niet goed kon schrijven ondanks zijn IQ van boven de 130.

Het zal je raar in de oren klinken na 45 jaar wedstridjvissen: Wedstrijdvissers zijn buiten toppers ook heel vaak tobbers en ik zeker. Je zlef steeds maar weer vertrouwen in praten in de trand van: Ga je nu op het vissen concentreren, je voer is wel goed en soms als de buren beginnen te vangen dan slaat bij mij de twijfel toe en als ik dan ook niet begon te vangen nou dan was er van mijn zelfvertrouwen weer heel weinig over en moest ik door de week weer moed putten. Dus je bent niet de enige die twijfelt, ik weet vrij veel van voer en samenstellingen, vooral door mijn maatje die alles bij hield, maar ik weet nog veel meer niet en heb dus altijd getwijfeld.

Reageer

• fpulles
                    omgeturnd

• 15-02-2008
                    • 1260
                    • Eindhoven

Ik vind het veel lijken op het africhten van een hond. Als je denkt dat je het weet en denkt dat je het kunt, ben je verkeerd bezig.

Frank
                    oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• Jakob
                      <*{{{{><(

• 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

Dat heb je zeer treffend omschreven Frank en geld ook zeker voor het vissen. Ervaring opdoen is het beste en ervaring is niks anders dan vaak op je plaat gaan en daar van leren en ik heb een boel ervaring en heb dus veel fouten gemaakt en af en toe iets van geleerd.

Reageer

Working...