info over feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lwes
    feederaar

• 05-09-2009
    • 473
    • hardenberg

info over feeder

Hallo medeforumleden.

Ik kan via een bekende een bijna nieuwe Feeder er bij kopen.
    Alleen ik kan hier weinig tot niets over terug vinden wie van jullie kan
    mij verder helpen.

Het betreft de volgende feeder:
    Shakespeare Solara 420
    Casting Weight 10 tot 70 gram
    met 3 topjes 2x carbon en 1x glas

Het is een hengel waar nog maar een paar keer mee gevist is en die persoon wil
    hem weg doen omdat die eigenlijk te stug is volgens hem.
    Dat idee heb ik zelf niet maar ja wie kent deze hengel en weet er nog meer over te
    vertellen.

Als ik deze hengel aanschaf dan wil ik hier een Mach 2 4000/5000 serie opzetten zou dit een goede
    combinatie kunnen zijn???
    greetings Luciën
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5454
    • Feânwalden

Je moet de hengel zelf proberen om te gooien en om mee te vissen.
    Is de hengel jou naar het zin dan is hij geschikt voor jou mocht hij nou hard en of zacht zijn, dat kan een ander niet voor jou bepalen ervaring van jou zelf is de beste methode dus gewoon even proberen gebruik hem eerst even een paar keer.
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• lwes
      feederaar

• 05-09-2009
      • 473
      • hardenberg

Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
      Je moet de hengel zelf proberen om te gooien en om mee te vissen.
      ervaring van jou zelf is de beste methode dus gewoon even proberen gebruik hem eerst even een paar keer.
      Ik heb er zelf dus ook al mee gegooid en dan ook met diverse gewichten er aan (20 tot 50 gram)
      Persoonlijk vind ik hem het lekkerste gooien met 25 tot 40 gram
      Zelf vind ik het geen overdreven stugge stok maar ja ik hou dan zelf ook wel van wat stevigheid.
      Die echt overdreven zachte of flexibele hengels ben ik persoonlijk toch niet zo gek op.

Maar het gaat me er meer om wie kent deze soort hengel en wie heeft er ervaring met deze hengel.
      Het zal wel niet het nieuwste type zijn want zelf op de site van Shakspeare kan ik over deze hengel niets vinden
      greetings Luciën

Reageer

• lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door lwes
        Ik heb er zelf dus ook al mee gegooid en dan ook met diverse gewichten er aan (20 tot 50 gram)
        Persoonlijk vind ik hem het lekkerste gooien met 25 tot 40 gram
        Zelf vind ik het geen overdreven stugge stok maar ja ik hou dan zelf ook wel van wat stevigheid.
        Die echt overdreven zachte of flexibele hengels ben ik persoonlijk toch niet zo gek op.

Maar het gaat me er meer om wie kent deze soort hengel en wie heeft er ervaring met deze hengel.
        Het zal wel niet het nieuwste type zijn want zelf op de site van Shakspeare kan ik over deze hengel niets vinden
        Het leuke is dat ik stapel gek ben op zwabber stokjes die als je blaast al beweegt.
        Daarom is het kopen van een hengel veel een persoonlijke voorkeur.
        Advies is goed en mooi ,maar er gaat niks boven om de hengel zelf in de hand te hebben en eens uit te testen .
        Meestal als je goed met een winkielier om gaat wil die nog wel eens zeggen test hem maar uit .
        Dat is mijn ervaring
        Groetjes
        Johnny

Match
        Feeder
        Stok

Reageer

• lwes
          feederaar

• 05-09-2009
          • 473
          • hardenberg

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
          Het leuke is dat ik stapel gek ben op zwabber stokjes die als je blaast al beweegt.
          Daarom is het kopen van een hengel veel een persoonlijke voorkeur.
          Advies is goed en mooi ,maar er gaat niks boven om de hengel zelf in de hand te hebben en eens uit te testen .
          Meestal als je goed met een winkielier om gaat wil die nog wel eens zeggen test hem maar uit .
          Dat is mijn ervaring
          Zoals al omschreven heb ik deze hengel al in de hand gehad en mee gegooid. Ik heb hem daarom ook al overgenomen voor een klein bedrag.
          Maar het gaat me er om ik kan zo weinig vinden over deze hengel. Ik had daarom gehoopt dat deze hengel misschien bij jullie bekend was en mij zodoende meer aanvullende info kan verschaffen.

Bijvoorbeeld er staat op tot 60 gram is dit ook echt de bovengrens of zou je hoger kunnen gaan en als ik deze hengel in combinatie met een mach 2 molen maak of dit een goede combinatie zou kunnen zijn ik denk namelijk zelf om hier de 5000 serie op te zetten.
          Maar ja dat zal waarschijnlijk iets te zwaar zijn voor deze light/medium hengel
          greetings Luciën

Reageer

• SvVoorden
            Sportvisser
            • 26-07-2002
            • 747
            • Woerden

Je voelt het direct als je teveel gewicht gaat gooien met een hengel. Bij het gewicht op de hengel gooit de hengel op zijn best. Ga je daarboven dan zul je al snel merken dat het moeilijker wordt om de aftstand te halen. Daarbij komt wel dat je straks ook voer in de korf hebt zitten en dat gooit toch weer heel anders.

De hengel die je noemt is geen bekende hengel en het zal een feeder zijn in de goedkopere klasse van feeders, met alle respect overigens.
            Of je een hengel fijn vind bepaal je zelf en hangt natuurlijk ook af van je budget. Persoonlijk vind ik veel goedkopere medium/heavy feeders te stug in het onderste deel van de hengel waardoor je alleen topactie hebt. Anderen vinden dit weer fijn.

Ik weet niet hoe groot die molens zijn maar op een medium/heavy feeder moet vlgs mij een 4000 of 5000 molen. Zelf vis ik met stradic 4000 molen hierop en veel groter wil ik ze niet hebben.
            Sjaak van Voorden

Reageer

• lwes
              feederaar

• 05-09-2009
              • 473
              • hardenberg

[
              QUOTE=SvVoorden;137298] Daarbij komt wel dat je straks ook voer in de korf hebt zitten en dat gooit toch weer heel anders.

De hengel die je noemt is geen bekende hengel en het zal een feeder zijn in de goedkopere klasse van feeders, met alle respect overigens.
              Of je een hengel fijn vind bepaal je zelf en hangt natuurlijk ook af van je budget. Persoonlijk vind ik veel goedkopere medium/heavy feeders te stug in het onderste deel van de hengel waardoor je alleen topactie hebt. Anderen vinden dit weer fijn.QUOTE]
              Inderdaad met voer er in gooit die heel wat anders daarom heb ik als proef met de hengel ook gegooid met 40 tot 60 gram er aan ( te vergelijken met een 30 a 40 grams korf incl voer). Hij gooide met dit gewicht soepel ik, maar ik moet wel zeggen dat die met 40 gram voor mezelf prettiger gooide dan met 60 gram er aan. Ik had toen het idee dat die wat haperde en dat de worp er iets minder mooi uit kwam.

het zal een feeder zijn in de goedkopere klasse van feeders, met alle respect overigens.
              Ik weet niet of die nu echt ing de goedkopere klasse valt de nieuwprijs voor deze feeder was € 109.95. Dit is niet de prijs die ik er voor betaald heb maar ja dan toch. Ik weet wel je kunt dit niet gaan vergelijken met de prijzen die je betaald voor de nieuwe shimano's of de Ducht Masters.

Zoals je schrijft is deze feeder inderdaad wat stugger in het onderste deel van de hengel. Maar ja ik ervaar dit wel als prettig ben nou eenmaal niet zo'n liefhebber van de zwabber stokken.

Maar ja ik kan er waarschijnlijk ook wel van uit gaan dat deze feeder bij de medeforumleden niet bekend is.
              Ik zal het aankomende seizoen daarom deze feeder zelf proef gewijs gaan uitproberen en kijken wat de mogelijkheden er allemaal mee mogelijk zijn.

Maar mocht er toch nog iemand zijn die me meer kan vertellen dan natuurlijk graag
              greetings Luciën

Reageer

• Jakob
                <*{{{{><(

• 06-03-2007
                • 1870
                • Staphorst

Luciën,

er is heel veel verschil tussen een soepele hengel en een zwabberstok. Ik ben altijd een grote fan geweest van soepele hengels die geen zwabberstok zijn.

De Solara ken ik weliswaar in de 3.90 versie. Ik ben hem verder nooit tegengekomen in NL, wel in UK en daar heb ik er ook mee gevist en voor zover ik weet gebruikten de Engelsen hem om op karper te feederen. Stok heeft inderdaad onderin veel body. De 3.90 koste in de UK 50 pond.
                Mijn stok is het niet, er is goed mee te vissen, dat wel, maar waarvoor je die stok kunt inzetten zijn er andere magnifieke stokken op de markt, uiteraard wel met het bijbehorende prijskaartje.

Als je een goed gevoel hebt bij die stok, dan heb je een goeie koop gedaan en icm de molen die je noemt heb je een bruikbare hengel die in ieder geval sterk is.

In de Vecht is het zeker een bruikbare stok en ook op die sloot daar bij de betonfabriek en Coevorder Vechtkanaal prima te gebruiken hengel. Oh ja, 45 grams korf is het maximum en dan voer er in, gooit die in ieder geval wel goed.

Reageer

• lwes
                  feederaar

• 05-09-2009
                  • 473
                  • hardenberg

Oorspronkelijk geplaatst door Jakob
                  Luciën,

In de Vecht is het zeker een bruikbare stok en ook op die sloot daar bij de betonfabriek en Coevorder Vechtkanaal prima te gebruiken hengel.
                  Maar Jakob toch dat water was toch altijd jouw favoriete water

Maar nog bedankt voor info hier kan ik wel wat mee.
                  greetings Luciën

Reageer

• Jado
                    Komt net kijken

• 14-03-2010
                    • 69
                    • Meppel

Oorspronkelijk geplaatst door lwes
                    Maar Jakob toch dat water was toch altijd jouw favoriete water

Maar nog bedankt voor info hier kan ik wel wat mee.
                    Jacob heeft wel meer wateren waar hij voor heen goed kon vissen en nu bijna geen vis meer is te vangen en dan wordt het al snel een SLOOT

Reageer

• Jakob
                      <*{{{{><(

• 06-03-2007
                      • 1870
                      • Staphorst

Jan,

dit is echt een sloot. Ik heb er wel eens goed vis gevangen. Helaas is dit water op de een of andere manier niet zo best meer. Het is erg helder geworden.

Vroeger kon je er in de winter leuk voorns vangen maar sinds ik daar ween keer de wintercompetitie heb gevist is dat helemaal afgelopen, het schijnt dat de vis daar allemaal een scheve bek heeft door de azijn die ik in het voer gebruikte.

Reageer

Working...