wat voor vis is dit nu weer?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fristke
    Newbie

• 22-03-2010
    • 10
    • Kaatsheuvel

wat voor vis is dit nu weer?

Vandaag een lekker vruchtbaar dagje gehad aan de Bergse Maas, waar ik toch 10 mooie rivierbrasems, 2 voorntjes, 1 kolblei en 1 vreemde snuiter met mijn nieuwe feeder heb gevangen.

Wie kan me helpen deze vis te identificeren? Zelf dacht ik in eerste instantie aan een kopvoorn, maar daar begin ik nu toch aan te twijfelen. Ik vind namelijk dat hij nogal kleine schubben heeft voor een kopvoorn.

Overigens excuses voor de beroerde kwaliteit foto's, mijn mobiel heeft niet echt een goede kwaliteit foto's.
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

Wanneer ik jouw foto's goed bekijk, trek ik de conclusie dat je in Winde hebt gevangen. Een algemen voorkomende vissoort.
    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• Fristke
      Newbie

• 22-03-2010
      • 10
      • Kaatsheuvel

Ik denk dat je gelijk hebt, altijd gedacht dat windes een wat afgevlakt lichaam hadden. Al met al nog steeds een vruchtbare dag gehad, het was namelijk alsnog een eerste voor me. Maar dan mijn allereerste Winde

Reageer

• Noel Gulpen
        Rutsekletser

• 11-10-2007
        • 450
        • Nieuwkuijk

Mwa het is in elk geval deels een winde. ik zou zeggen een hybride. Winde brasem/kolblei iets in die richting.

greets
        Noel Gulpen

Reageer

• Jan Broess
          Specimen Hunter
          • 21-09-2003
          • 1131
          • Nieuwegein

Het lijkt een gewone blankvoorn, alhoewel de schubben iets fijner zijn. Dan zou Noel gelijk hebben, in dit geval een hybride. Ik zie zeker kenmerken van een blankvoorn (gezien de kop). De hybride blankvoorn/winde zou mijn mening zijn.
          Greetz,
          Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Pieter Stam
            -
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
            Het lijkt een gewone blankvoorn, alhoewel de schubben iets fijner zijn. Dan zou Noel gelijk hebben, in dit geval een hybride. Ik zie zeker kenmerken van een blankvoorn (gezien de kop). De hybride blankvoorn/winde zou mijn mening zijn.

Winde/Blankvoorn was ook mijn eerste indruk. Volgens mij is het in ieder geval geen zuivere winde. Bij een scherpe foto zou je de schubben op de zijlijn kunnen tellen, dat zegt vaak wel een en ander.

Reageer

• Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

Zo.... en nu weer normaal, ok?
              groet,
              Eduard

Reageer

• SvVoorden
                Sportvisser
                • 26-07-2002
                • 747
                • Woerden

Hat kan ook best een kruising tussen een brasem en een winde zijn als ik naar het oog kijk. Een hybride is het zeker want de bek is kleiner dan die van een winde.
                Af en dan vang je van die leuke vissen. Een paar maanden geleden ving ik een kruising tussen een winde en een roofblei van ruim 50 cm.
                Sjaak van Voorden

Reageer

Working...