Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik ben benieuwd wat het WK gaat opleveren, Nederland is een feederland bij uitstek, nergens wordt er naar verhouding zo veel gefeederd, maar dat wil niet zeggen dat we favouriet zijn. Genoeg landen die een goede afvaardiging kunnen sturen.
Ik vis niet zo vaak met de feeder, meestal met de stok.
De aanblik van het dobbertje die onder gaat is voor mij toch het mooiste.
Als ik weinig zin heb om veel spullen mee te nemen vis ik met de feeder.
Afstanden tot 25 meter zijn voor mij goed te gooien, verdere afstanden zijn voor mij afzwaaiers.
Ik vis ook graag met een klein pickertje, als het te hard waait voor de stok.
Ik heb nog zo'n ouwe handgemaakte winkelpicker van Wout van Leeuwen.
Man wat heb ik daar een vis mee gevangen, schitterende actie en onverwoestbaar.
Na een aantal jaren niet gevist te hebben heb ik mijn hobby weer opgepakt.
Eerst veel kijken bij grote wedstrijden en bij bekende vissers en daarna wedstrijden winnen.
Maar als van Marwijk belt, zeg ik geen nee, al was het maar om het voer te zeven.
Ik heb vroeger in mijn begin tiener jaren wel eens regionale wedstrijdjes gedaan maar dat was met het vaste stokje.
Eind jaren 80 heb ik zelf eens een pickertje gemaakt van een dood gewone werp hengel om te kijken of ik die manier van visserij leuk vond. Zodoende ben ik uiteindelijk na een paar jaar de picker gebruikt te hebben naar de feeder over gegaan en niet meer vanaf gestapt.
Ik zit met de vaste stok alleen op de steiger in mijn achtertuin, zonder elastiek maar gewoon op de oldschool manier, lekker basic maar nog steeds effectief.
Reageer