Succes methodfeeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lwes
    feederaar

• 05-09-2009
    • 473
    • hardenberg

[QUOTE=Jan Broess;144834]Gisteren wedstrijd gevist. Helaas is Method geen 'wondermiddel' gebleken.
    QUOTE]

Inderdaad is de Method geen wondermiddel. Afgelopen zaterdagmorgen samen met mijn vaste vismaat naar het overijssels kanaal te hoogte van Gramsbergen geweest.

Ik zelf met de "normale" feeder wijze en hij met de method.
    Na de voorbereiding zijn we om 8.00 begonnen.
    Ik had er zelf voorgekozen om pal tegen de overkant te beginnen en hij op ongeveer zo'n meter of 10 vanaf de kant.
    Het eerste uur was het niet best zelf een paar kleine bliekjes en mijn maat geen beet gehad.
    Maar toen begon het ik ving zelf de ene brasem naar de ander en mijn maat niets.
    Ondanks dat we maar zo'n 15 meter uit elkaar zaten.

Na 2 uurtjes is hij ook strak tegen de overkant gaan vissen maar kon ze er toen ook nog niet op krijgen.
    Resultaat na 4 uurtjes vissen
    Normale feeder visserij 48 stuks waaronder 24 brasems tussen de 0.7 en 2 kg en verder nog wat klein spul.
    Method 4 brasems en 3 bliekjes.

Dus je kunt gerust stellen de normale wijze heeft dik gewonnen.
    Zelf zat ik te vissen met een 30 gr korf in een lus opstelling en als aas maden en pieren.
    Method wijze voer sonubaits method voer en een preston korf van 30 gr en als aas tutti frutti boilies en soft pellets in de smaak aardbei en scopex.

Het kanaal is een langzaamstromend water en zo af en toe pleziervaart tenminste op Zaterdag.
    Diepte aan de kanten is ongeveer zo'n 1 tot 1.5 meter.
    Dus voor mezelf heb ik weer de bevestiging gekregen dat de method wel werkt op stilstaand water en bijvoorbeeld plassen/meren en vijvers maar op iets stromend water het ontzettend moelijk is.
    Ondanks dat er op deze plaatsen waar we zaten ook geregeld gekarperd word is dat nog geen garantie dat er met de method ook gevangen word.
    greetings Luciën

Reageer

• Jan Broess
      Specimen Hunter
      • 21-09-2003
      • 1131
      • Nieuwegein

Dat klopt ook, Luciën. Gisteren stroomde het ook hardnekkig waardoor mijn top redelijk stijf kwam te staan. Niet ideaal voor Ringer's red voer. Method werkt volgens mij ook op stilstaande wateren en/of zeer langzaam stromende wateren met uitstekend bestand aan brasem, eventueel zeelt, karpers, etc. Waar intensief gekarperd is, wordt ook aangewezen als mogelijkheid. Ik wil het liefst in wedstrijdwateren method succesvol in kunnen zetten. Voorlopig zit het er niet in......

Heb al ergens gezegd dat method niet zo goed is op openbare vaarwateren die gegarandeerd kunnen stromen. Overijssels kanaal lijkt me er ook 1 van. Heb wel 's sessies gehad waarin Tutti-Frutti en Scopex het fors afleggen tegen Shellfish. Wellicht een nieuwe poging met Ringer's red voer (met verkruimelde pellets en boilies van alle soorten die je hebt) en Shellfish boilie aan de rig?

Het was geen wedstrijd? Jullie zaten alleen, met je 2'en?
      Greetz,
      Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

Of ik de mini-boillie daadwerkelijk in wedstrijdverband ga inzetten weet ik nog niet, maar ik wil om te beginnen het wel eens proberen met vismeel in mijn feedervoer. Ik zit te denken aan 2/3 Ringers dark en 1/3 gewoon voer. Verder wat verkruimelde boillies erbij en dan zie ik wel of ik de mini-boillies aan de method ga inzetten, maar daar heb je de 2e hengel voor.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• lwes
          feederaar

• 05-09-2009
          • 473
          • hardenberg

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess
          Wellicht een nieuwe poging met Ringer's red voer (met verkruimelde pellets en boilies van alle soorten die je hebt) en Shellfish boilie aan de rig?

Het was geen wedstrijd? Jullie zaten alleen, met je 2'en?
          Jan,

Het was inderdaad geen wedstrijd maar op een stuk van 500 meter zaten er zeker wel 10 a 15 vissers.
          Waaronder ook meerdere feeder vissers en vaste stok vissers.

De vangsten waren over het algemeen zeer wisselend enkele uitschieters maar ze zaten er ook wel tussen die weinig tot geen vis hadden.

De plekken waar wij zaten worden normaal gesproken niet als de beste plekken genoemd. Normaal gesproken met een wedstrijd zijn dit juist de plekken die je niet hoopt te loten.

Persoonlijk ben ik niet zo gek van het Ringers voer maar ik zal het aan mijn maat doorgeven dat hij deze
          maar eens moet gaan proberen. Wie weet vangt hij de volgende keer hier wel meer vis mee

Maar ja voor mezelf hou ik het toch maar bij de tradtionele wijze van feeder vissen.
          Voor mezelf heb ik hier meer vertrouwen in en als je op deze wijze goed vangt dan ga je niet gauw iets anders proberen en vooral niet tijdens een wedstrijd.
          greetings Luciën

Reageer

• Jan Broess
            Specimen Hunter
            • 21-09-2003
            • 1131
            • Nieuwegein

Ik ga het nog 1x proberen, in een competitiewedstrijdje van mijn club alwaar ik niet meeding om hoogste plaatsen omdat ik me altijd toeleg op open (grote) wedstrijden. Dit soort wedstrijden gebruik ik om te experimenteren.
            8 augustus is de volgende mogelijkheid. Mocht ik dan toch succes te hebben, neemt de twijfel toe of ik het op grote wedstrijden ook echt toe ga passen.... Jullie horen het nog van me.

Mijn gevoel zegt ook dat ik normaal moet blijven feederen, zolang het bestand aan brasems van >1500 gram niet zo groot is. Dan wegen de kleine brasems van bijvoorbeeld 500 gram heel zwaar mee. Die vang je niet met method.
            Greetz,
            Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Harpie
              Specimen Hunter
              • 13-02-2003
              • 1009
              • Emmen

Ik zou de method nog niet opgeven als ik jullie was.
              De eerste vereiste is, als je met de method vist, dat je vlak tegen de overkant vist.
              Dus, niet een meter of tien uit de kant.

Gr,
              Harpie
              https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Nappie0310
                Newbie

• 05-10-2009
                • 37
                • Duiven

Oorspronkelijk geplaatst door Harpie
                Ik zou de method nog niet opgeven als ik jullie was.
                De eerste vereiste is, als je met de method vist, dat je vlak tegen de overkant vist.
                Dus, niet een meter of tien uit de kant.

Gr,
                Harpie
                Kun je ook uitleggen waarom dit een eerste vereiste is? Heeft dit met de diepte te maken of is er een andere reden voor. Ik vis zelf altijd gewoon een beetje in het midden van de vijver maar de resultaten vallen tegen... Zou het helpen als ik probeer dicht te de kant te vissen? Ook in gewoon ondiep en stilstaand water?

gr.
                Johan

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

Lijkt me onzin dat het alleen tegen de overkant lukt. Dit verhaal zal wel de wereld in zijn geholpen door het feit dat ze op de wedstrijdputjes in Engeland met de method allemaal tegen de overkant (vaak een eilandje) zitten te vissen.

Tegelijkertijd wordt er met de vaste stok ook karper gevangen, zelfs in de ''margins" (tegen je eigen kant) waar je ook speciale hengels voor hebt.

Reageer

• Jurgen v.d. S
                    Nishikigoi

• 01-08-2008
                    • 203
                    • Nieuwegein

Jan waarom ben je niet ook met made en caster naast je maat gaan vissen of in ieder geval op dezelfde afstand??. ik zie dit niet als "tegen elkaar op vissen " maar samen de vis weg vangen. Ook ik ving deze wedstrijd alles met casters en made. Die keer dat ik een poging deed om de method te gebruiken kwam weer zo'n stofzuiger van een schip langs, maar goed daar had jij ook last van. Voorts lees ik dat je met de metod aan de overkant moet vissen. Waar ik dus zat lukt het niet. Ook vind ik dat je met de korven die ik gebruikte minder ver gooi ( Preston 45 gr ) Voorals nog zal ik één method feeder mee nemen tijdens wedstrijden in de Merwede en af en toe gebruiken wanneer de vis er op zit. Moet wel een behoorlijk verschil merken om ermee door te blijven vissen. Duurt dit te lang dan ga ik weer terug naar het oude vertrouwde

Gisteren wedstrijd gevist. Helaas is Method geen 'wondermiddel' gebleken. Sterker nog, ik heb nooit signaal gezien op de top. Mijn maat viste met normale feeder tegen de overkant en ik 10 meter ervandaan. Doordat het een koppelwedstrijd is, kon ik het niet maken naast de stek van mijn vangende koppelmaat mijn method neer te leggen, zo vissen we tegen elkaar op. Ik bleef doorvissen, afgewisseld met succesvolle vaste hengel, al leverde het alleen voorns op en 1 verdwaalde brasem.

De grote brasems bevonden zich dicht tegen de overkant (wat tijdens mijn oefensessies anders was)
                    Ja, dat is wedstrijddruk. Ik heb weer wat geleerd, als je met method gaat vissen in wedstrijdverband. Dan moet je tegen de overkant aangooien mits mogelijk.

Met de stok zelfs bijna de overwinning gered. Helaas scheelde het 500 gram. Mijn maat ving 8 kg met casters en maden. Ik bleef achter met net geen 3 kg. Jammer, ik dacht echt: ze komen nog en dan ben ik niet meer te houden....

Jullie hebben vast dezelfde ervaring: Training 15 kg, wedstrijd noppes nada.

Reageer

• lwes
                      feederaar

• 05-09-2009
                      • 473
                      • hardenberg

Oorspronkelijk geplaatst door Nappie0310
                      Kun je ook uitleggen waarom dit een eerste vereiste is? Heeft dit met de diepte te maken of is er een andere reden voor. Ik vis zelf altijd gewoon een beetje in het midden van de vijver maar de resultaten vallen tegen... Zou het helpen als ik probeer dicht te de kant te vissen? Ook in gewoon ondiep en stilstaand water?

gr.
                      Johan
                      Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig na. Want proefsgewijs heeft het bij ons wel opgeleverd dat zowel op de vecht als op het overijssels kanaal. De meeste vis gevangen wordt met de method als je in niet pal aan de overkant vist maar iets er van af.
                      Gemiddeld gezegt tussen de 5 en 10 meter van de kant af.

Maar heb je ook al ervaring met de method op het Stieltjeskanaal of de Hoogeveense vaart??????????
                      greetings Luciën

Reageer

• Harpie
                        Specimen Hunter
                        • 13-02-2003
                        • 1009
                        • Emmen

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                        Lijkt me onzin dat het alleen tegen de overkant lukt. Dit verhaal zal wel de wereld in zijn geholpen door het feit dat ze op de wedstrijdputjes in Engeland met de method allemaal tegen de overkant (vaak een eilandje) zitten te vissen.

Tegelijkertijd wordt er met de vaste stok ook karper gevangen, zelfs in de ''margins" (tegen je eigen kant) waar je ook speciale hengels voor hebt.
                        PF,
                        Ik heb het hierbij niet over het vissen op putjes, vijvers, of iets dergelijks, maar over het vissen op kanalen.
                        Onze ervaring is, dat we de brasems, zeelten, vlak onder de kant vangen.
                        Dit is onze ervaring.
                        Jij mag het onzin vinden.

Gr,
                        Harpie
                        https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• preston-freak

• 12-04-2008
                          • 1834
                          • Oss

Tja op kanalen. Feedervissers zitten op bijv. het ARK ook vaak tegen de balk te vissen en niet ergens halverwege. In deze zone is het gewoon goed vangen, ongeacht het type korf.

Reageer

• Jan Broess
                            Specimen Hunter
                            • 21-09-2003
                            • 1131
                            • Nieuwegein

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen v.d. Straten
                            Jan waarom ben je niet ook met made en caster naast je maat gaan vissen of in ieder geval op dezelfde afstand??. ik zie dit niet als "tegen elkaar op vissen " maar samen de vis weg vangen. Ook ik ving deze wedstrijd alles met casters en made. Die keer dat ik een poging deed om de method te gebruiken kwam weer zo'n stofzuiger van een schip langs, maar goed daar had jij ook last van. Voorts lees ik dat je met de metod aan de overkant moet vissen. Waar ik dus zat lukt het niet. Ook vind ik dat je met de korven die ik gebruikte minder ver gooi ( Preston 45 gr ) Voorals nog zal ik één method feeder mee nemen tijdens wedstrijden in de Merwede en af en toe gebruiken wanneer de vis er op zit. Moet wel een behoorlijk verschil merken om ermee door te blijven vissen. Duurt dit te lang dan ga ik weer terug naar het oude vertrouwde

Ja, je hebt gelijk. Maar het is achteraf geklets
                            Tijdens de wedstrijd kan ik niet helder nadenken en ik bleef maar hopen dat ze alsnog kwamen. Dan zou het feest losbarsten en ving ik in een tempo van 10 platten per uur

Ik bleef ook niet als een houten klaas wachten op een aanbeet met method, maar ik wisselde af met de vaste hengel. Daar heb ik toch ook een brasem mee weten te vangen. Dan zouden er nog meer moeten volgen, leek me.

De volgende keer, zondag dus, zal ik me weer 's voor de leeuwen gooien. Lekker alleen method.
                            De oefensessies zeiden genoeg, altijd 15+ kg. Moet toch ook 1x lukken in wedstrijdverband. Zondag gooi ik in ieder geval tegen de overkant!

Inderdaad, het moet een groot verschil opleveren (in het voordeel van method), om ermee door te gaan. Krijg ik zondag weer klop, dan pas ik method alleen toe als ik een ontspannen middagje of avondje wil vissen.
                            Greetz,
                            Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Foxdonut
                              I have a bream!

• 09-04-2010
                              • 1237
                              • Gro

Misschien is de method een optie voor de wat langere wedstrijden, zoals een koppelmarathon of een 24-uurs. Je hoort toch vaak dat het wat langer duurt om met de method een aanbeet te krijgen.
                              Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• Jurgen v.d. S
                                Nishikigoi

• 01-08-2008
                                • 203
                                • Nieuwegein

Ook ik doe weer een poging maar niet ten koste van alles. Ik begin gewoon zoals ik altijd doe en krijg ik ze erop dan gooi ik de method uit. Maar zoals al eerder gezegt ligt het ook aan de plek die we loten. Waar ik zat is gewoonweg geen balk te bekennen en de overkant niet te halen

Ja, je hebt gelijk. Maar het is achteraf geklets
                                Tijdens de wedstrijd kan ik niet helder nadenken en ik bleef maar hopen dat ze alsnog kwamen. Dan zou het feest losbarsten en ving ik in een tempo van 10 platten per uur

Ik bleef ook niet als een houten klaas wachten op een aanbeet met method, maar ik wisselde af met de vaste hengel. Daar heb ik toch ook een brasem mee weten te vangen. Dan zouden er nog meer moeten volgen, leek me.

De volgende keer, zondag dus, zal ik me weer 's voor de leeuwen gooien. Lekker alleen method.
                                De oefensessies zeiden genoeg, altijd 15+ kg. Moet toch ook 1x lukken in wedstrijdverband. Zondag gooi ik in ieder geval tegen de overkant!

Inderdaad, het moet een groot verschil opleveren (in het voordeel van method), om ermee door te gaan. Krijg ik zondag weer klop, dan pas ik method alleen toe als ik een ontspannen middagje of avondje wil vissen.

Reageer

Working...