Succes methodfeeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • he11je24
    tot de laatste minuut
    • 16-10-2005
    • 302
    • Zwartemeer

ik bedoelde ook een swivel voor de kleine lus.
    heb trouwens ook regelmatig met korf gevist en dit ging ook altijd goed geen problemen met vast raken van haak in korf
    veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

Reageer

• he11je24
      tot de laatste minuut
      • 16-10-2005
      • 302
      • Zwartemeer

[IMG]file:///C:/Users/Hendrik/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/Users/Hendrik/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
      veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

Reageer

• Rolla
        Allroundvisser

• 03-05-2009
        • 2424
        • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door he11je24
        [IMG]file:///C:/Users/Hendrik/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/Users/Hendrik/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
        Dit gaat niet werken, verwijzen naar een foto op je locale pc. Je dient je foto's eerste te uploaden naar bijv. je webspace bij je provider of een foto site. Daarna kun je verwijzen naar de foto's.
        Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• he11je24
          tot de laatste minuut
          • 16-10-2005
          • 302
          • Zwartemeer

ik heb bericht proberen te wissen maar is niet gelukt blijkbaar

Reageer

• he11je24
            tot de laatste minuut
            • 16-10-2005
            • 302
            • Zwartemeer

ik gebruik dezelfde onderlijnmontage als Harpie,alleen de lus is ongeveer 30 cm lang.
            op deze grote lus gebruik ik een lijnstopper als ik met de methodfeeder vis schuif ik deze bijna tegen het kleine lusje.
            ga ik weer meet een lange onderlijn vissen dan gaat de lijnstopper weer tegen de hoofdlijn aan.
            voor mij als voordeel dat ik met deze montage op twee manieren kan vissen.

Reageer

• he11je24
              tot de laatste minuut
              • 16-10-2005
              • 302
              • Zwartemeer

hierbij de foto van deze montage
              Aangepast door he11je24; 24-08-2010, 20:23.

Reageer

• Jan Broess
                Specimen Hunter
                • 21-09-2003
                • 1131
                • Nieuwegein

Gister een 'alles of niets' tactiek (Method dus) uitgevoerd aangezien ik alleen kampioen van zomeravondcompetitie kon worden door met een monsterscore te winnen (had een matig seizoen). Het is wel aardig gegaan, maar niet toereikend. De wedstrijd duurde slechts 2.5 uur. 1ste uur nooit beet gehad, buurman al 6 platten. Natuurlijk heb ik het toen wel gezien. Maar toen begon mijn top zachtjes naar voren te bewegen. Natuurlijk, lijnzwemmer. Ik maar nee blijven schudden. De top ging toch onderbrekend bewegen en slapvallen. Eindelijk vis. Pas in de slotfase ving ik 7 brasems achter elkaar. 8 brasems, 7240 gram. Kwam uiteindelijk 4 kg tekort voor de kampioenschap. Als de wedstrijd langer had geduurd.......

Ben namelijk 2de geworden in het eindklassement, met gelijke punten(!) maar minder gewicht dan de nieuwe kampioen. (wel verdiend)

Method kun je sowieso gebruiken om vol in de aanval te gaan als je de kampioenschap (of wedstrijdwinst uiteraard) niet meer in eigen hand hebt
                Greetz,
                Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Bollekneiter
                  Met enige kennis...

• 11-02-2010
                  • 479
                  • Amsterdam

Jan,

Het is inderdaad waar dat je soms in korte tijd met de method enorm veel vis kan vangen. Op druk bevist karperwater ben ik ervan overtuigd dat het 9/10 keer in je voordeel zal zijn.

Jan misschien was je wel kampioen geworden als je 2 liter wormen aan het knippen was geweest. Of het succesvoller is dan de reguliere manier is moeilijk te zeggen. Je zou eigenlijk met veel mensen moeten testen, maar dat is niet te doen.

Wat niet wegneemt dat de method bij tijden uiterst effectief dan wel niet superieur is t.o.v. de reguliere feeder manier.

Reageer

• Harpie
                    Specimen Hunter
                    • 13-02-2003
                    • 1009
                    • Emmen

Oorspronkelijk geplaatst door henkus
                    Als jullie echt zware method feeders willen moeten jullie eens meer in de karperhoek zoeken, dan heb ik het over die drievins korven ipv de flatbed feeders die je in alle bladen ziet staan.
                    Tegen het eind van dit jaar komt Preston met zwaardere methods.

Gr,
                    Harpie
                    https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• eros
                      Newbie

• 26-08-2010
                      • 6
                      • haarlem

Ik ben de hele zomer al aan het vissen met de method. De feeder in het foudraal gelaten.
                      Over missers gesproken heb vrij weinig last. Ik vist met een inline systeem en wordt niet direct gehaakt door het gewicht.
                      Maar ik laat wel de beet goed doorkomen. Dus gewoon wat van je kist af gaan staan.En met twee stokken heb je niet altijd tijd voor de andere. Gebruik haken van Guru method van Preston.
                      Onderlijn is 8cm tot 15 cm. Wat ook kan is een stukje krimpkous op de haak plaatsen. Om een andere stand van de haak te krijgen. een nadeel dat gaat niet met nijlon. Wel met gevlochten lijn want met stoom moet je een hoek maken.
                      Nijlon gaat stuk met stoom.Ik gebruik 18/100 nijlon en 4/100 gevlochten lijn.

Afgelopen zondag had ik een wolhandkrab en een duik eend dat geeft ook veel missers.
                      En weinig vis. Vis altijd met twee stokken andere geen last.

Jammer als je naar huis moet dat het met method het beste gaat.

Je moet wel een kist met aas hebben om succes te hebben je weet nooit op wat voor aas ze bijten.
                      Ik vang veel op gele sweetcorn bolie 10mm mainline.

nog een tip
                      Ik gebruik de rigmaster van( Sanders te heerhugowaard) om mijn onderlijnen te maken altijd de zelfde afstand voor de hair
                      geweldig apparaat.

Je moet wel geduld hebben met de deze visserij.

Reageer

• The Frisian Viking
                        NHSF Erelid
                        • 27-06-2006
                        • 5454
                        • Feânwalden

Gaan ze er dan ook betere stiek in zetten

Oorspronkelijk geplaatst door Harpie
                        Tegen het eind van dit jaar komt Preston met zwaardere methods.

Gr,
                        Harpie
                        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Klokslag12
                          Wil het wel vaker doen

• 08-05-2010
                          • 91
                          • Beilen

Ik gebruikte ook de elastiek versies maar als ik ze dan na 2 weken weer wilde gebruiken, brak het elastiek bij het ringetje af.
                          Ben daarom maar overgestapt op de inline versies, waarbij ik de method vastzet door hem op een wartel te schuiven.

Gellius
                          Vissers zijn lotgenoten.

Reageer

• danny69
                            Feedervisser
                            • 16-03-2005
                            • 227
                            • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

Klokslag,
                            Dat afbreken van je stiek.... Dat hoor ik van een collega visser ook. Hoe kan dat?
                            Ben zelf net met elastiek gaan vissen omdat ik in-line zoveel missers had. Geen best vooruitzicht dus... Ik heb mijn elasticated systeem nu een week. Ben benieuwd dus....

Grt.
                            Danny
                            Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

Reageer

• The Frisian Viking
                              NHSF Erelid
                              • 27-06-2006
                              • 5454
                              • Feânwalden

Ik heb bij al mijn elastiek korven het elastiek al vervangen.
                              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Harpie
                                Specimen Hunter
                                • 13-02-2003
                                • 1009
                                • Emmen

Oorspronkelijk geplaatst door Klokslag12
                                Ik gebruikte ook de elastiek versies maar als ik ze dan na 2 weken weer wilde gebruiken, brak het elastiek bij het ringetje af.Gellius
                                Dus er moet iets zijn wat invloed heeft op het elastiek.

Ik heb ook problemen met het elastiek.
                                Ze zitten bij mij in een plasticdoos, zou dit het probleem kunnen zijn?
                                Heb wel eens gehoord dat je kunstaas in in alle plasticdozen mag opslaan.

Gr,
                                Harpie
                                https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

Working...