Onderlijnen method vs feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Joas
    Frequent aanwezig

• 18-07-2009
    • 199
    • Breamcity

Oorspronkelijk geplaatst door jurpronk
    Ik ben de method feeder al 2 jaar aan het testen, concluderend kan ik zeggen dat: of je nu een korfje met boilie gebruikt of een method feeder met boilie, het in principe niet veel uit maakt. De method feeder ansich is een commercieele actie (ben er zelf trouwens ingetrapt). Wat we wel hebben geleerd is dat je ook met een boilie leuk kan witvissen en dat voer op basis van vismeel soms voor leuke vangsten kan zorgen. Ik zeg in ieder geval vaarwel tegen de method feeder en doe tegenwoordig alles weer met de korf.
    Haha, grappige conclusie! Ik moet zeggen dat ik er ook steeds meer zo over begin te denken al denk ik dat de method wel een wapen is!

Het is interessant om twee hengels klaar te leggen...
    Laatst zat ik wat te experimenteren en kreeg op mijn method met een onderlijn van 10 cm vrijwel geen aanbeten. Ik zet mijn feeder met korf en onderlijn van 50 cm erin.... top krom!
    Ik ving die middag niet veel vis maar de vis die ik ving kwamen (bijna) allemaal op de korf met lange onderlijn.
    Blind vertrouwen op de method en de korf afschrijven is dus niet verstandig.
    Ik denk dat er regelmatig momenten zijn dat de vis op de rand van je voerplek aast. Met een langere onderlijn heb je meer kans dat je aas op deze rand komt te liggen ipv met een korte onderlijn.
    Overigens viste ik op beide hengels met hetzelfde aas (boilie) dus daar heeft het niet aan gelegen.

Zijn er trouwens ook andere die, net als ik, merken dat het elastiek snel slijt? Laatst trek ik zo het elastiek van een preston method doormidden..
    Aangepast door Joas; 28-05-2010, 08:49.

Reageer

• Fisherman's Friend
      Frequent aanwezig

• 15-07-2007
      • 100
      • Numansdorp

Ach ja ieder heeft zo z'n voorkeuren,op het ene water werkt het wel andere niet.
      Ik heb hier een stek met de method vangen als een tierelier en met de gewone korf kleine vis of niets...

En Joas.. in de 4jaar dat ik de method feeder nu gebruik heb ik 1 keer gehad dat ik een kapot elastiek had.
      En toch dikke karpers van 15-18lb op gevangen!

Reageer

• SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

Ik had toevallig afgelopen week ook dat ik een vis verspeelde doordat het elastiek brak. Toch maar beter controleren voortaan en het elastiek vervangen.

Joas: Je viste met de langere onderlijn ook met ander aas waarschijnlijk? Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat ze de boilies of pellets die je op dat moment aanbied gewoon niet willen en meer zin hebben in een paar casters of maden.
        Ik leg tegenwoordig wel vaak een hengels met een boilie of pellet klaar.
        Sjaak van Voorden

Reageer

• jurpronk
          Method feeder

• 15-05-2008
          • 22
          • leersum

Ik heb ook al twee keer een karper verspeeld door het elastiek, het elastiek was nog geneens zo oud (+- 6 maanden). Durf het nu niet meer aan om met elastiek te vissen. Als ik een method gebruik, dan gebruik ik de inline van preston.

Even terugkomen op de keus method of korf: Indien je bij je korf een onderlijn van 10 cm gebruik, heb je naar mijn mening hetzelfde principe. Enige verschil is dat je je boilie niet meer in het voer kan stoppen.

Reageer

• Amadeus
            Knoeit wat aan het water.

• 02-09-2007
            • 1626
            • Westerlee

Na wat ik gezien heb in die onderwatervideo vallen die boilies toch uit het voer.
            Dus lijkt het mij zinloos dat die boilies in het voer verstopt zit.
            Waarom eigenlijk verstoppen? het is toch de bedoeling dat de vis dat ding vind of niet?
            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

Reageer

• TheSir
              Newbie

• 12-05-2010
              • 28
              • Groningen

Ik stop ook nooit eigenlijk mijn haakaas in de method, zie het voordeel daar niet van. Vind het enkel maar meer gepruts bij het kneden van het voer op de method.

Reageer

• jurpronk
                Method feeder

• 15-05-2008
                • 22
                • leersum

Als je je boilie niet in de method stopt, wat is dan het verschil tussen een korf, 10 cm onderlijn + boilie
                en een method, 10cm en boilie? Ik zie dat verschil eigenlijk niet.

Reageer

• Feeder-Koning
                  Brasem / Zeelt en Giebel

• 28-04-2010
                  • 69
                  • Den Haag

Als je je boilie niet in de method stopt, wat is dan het verschil tussen een korf, 10 cm onderlijn + boilie
                  en een method, 10cm en boilie? Ik zie dat verschil eigenlijk niet.
                  Dat zou je toch moeten weten Jur, je heb inmiddels de method 2 jaar getest . Vind het trouwens een flinke tijd 2 jaar testen van een vrij simpel systeem.

Marco
                  110% ANTI VISPAS

Reageer

• jurpronk
                    Method feeder

• 15-05-2008
                    • 22
                    • leersum

Zal het duidelijker zeggen: Mijn mening is dat er nauwelijks verschil in zit, ik probeer een discussie op te zetten en zoek vissers die kunnen beargumenteren dat er wel degelijk een verschil zit (uiteraard is er een verschil in het visuele aspect, maar naar mijn mening maakt dat qua vangsten niet veel uit).

Te vergelijken methodes zijn:

korf, 10 cm onderlijn + boilie

method, 10 cm onderlijn + boilie

Reageer

• tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

Zal het duidelijker zeggen: Mijn mening is dat er nauwelijks verschil in zit, ik probeer een discussie op te zetten en zoek vissers die kunnen beargumenteren dat er wel degelijk een verschil zit (uiteraard is er een verschil in het visuele aspect, maar naar mijn mening maakt dat qua vangsten niet veel uit).

Te vergelijken methodes zijn:

korf, 10 cm onderlijn + boilie

method, 10 cm onderlijn + boilie
                      Hallo

dat is niet zo moeilijk

de aanbieding van je lokvoer is anders en je hebt niet zo veel mogelijk heden

een korf is een rekbaar begrip van een dichte tot zeer open korf

vroeger viste vaak met twee onderlijnen met de korf die kwamen nog al eens in de war

een filmrolletje aan twee zijden open als korf bracht dan uitkomst

het had een dubbele fuctie

een redelijk rul voertje berijkte dan toch de bodem ook op een rivier

en je verstopte dan een angel in filmrolletje door de gladde wand bleef de angel niet hangen
                      gr Gerard

Reageer

Working...