Toppen Dutch Master

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • martinwinschoten
    ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
    • 798
    • Winschoten

Toppen Dutch Master

Zijn er mensen die problemen hebben met de feedertoppen van de Preston Dm?

Heb nu in een week tijd 3 toppen gebroken. Afgelopen 10 jaar is me verder nooit een top stuk gegaan.

Ben dus niet van plan om weer toppen te gaan bestellen van Preston. Weet iemand een alternatief???

Moet er nog wel even bij vermelden dat ik alleen problemen heb met de toppen van de 12"8. De toppen van de 14"2 geven geen problemen.
    Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland
  • Harpie
    Specimen Hunter
    • 13-02-2003
    • 1009
    • Emmen

Oorspronkelijk geplaatst door martinwinschoten
    Zijn er mensen die problemen hebben met de feedertoppen van de Preston Dm?

Heb nu in een week tijd 3 toppen gebroken. Afgelopen 10 jaar is me verder nooit een top stuk gegaan.

Ben dus niet van plan om weer toppen te gaan bestellen van Preston. Weet iemand een alternatief???

Moet er nog wel even bij vermelden dat ik alleen problemen heb met de toppen van de 12"8. De toppen van de 14"2 geven geen problemen.
    Martin,

Ik heb nog geen enkel probleem gehad met de toppen van de Dutch Masters.

Gr,
    Harpie
    https://www.prestonfishing.nl/

Reageer

• Jurgen v.d. S
      Nishikigoi

• 01-08-2008
      • 203
      • Nieuwegein

Gooi met de Dm 130 gr. met de rode top korven van 80 gram 100 meter weg. Nog nooit een top gebroken. Maandagmorgen hengel ??????

Reageer

• lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

Martin zijn ze ook allemaal tussen een bepaalde topoog gebroken? (plek)
        Dan kun je het aanrekenenen als productie fout .
        Ik weet hoe jij met je spullen omgaat dus daar zal het zeker niet aan liggen .
        Groetjes
        Johnny

Match
        Feeder
        Stok

Reageer

• fpulles
          omgeturnd

• 15-02-2008
          • 1260
          • Eindhoven

Ja. Eveneens Martin. 2x van de 12'8. beide de light versie, waarvan 1x eigen schuld. (vuil op de voorslagknoop en niet gezien)

De andere keer gaf een top gewoon de geest bij het scheppen van een vis. Was voor mij ook een raadsel waarom ie stuk ging.

Verder nooit problemen met m;n dm ers; en ik en vis met alle uitvoeringen.

Frank
          oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• martinwinschoten
            ONVOORSTELBAAR

• 17-02-2008
            • 798
            • Winschoten

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
            Martin zijn ze ook allemaal tussen een bepaalde topoog gebroken? (plek)
            Dan kun je het aanrekenenen als productie fout .
            Ik weet hoe jij met je spullen omgaat dus daar zal het zeker niet aan liggen .

Ik zal het even gaan nakijken of het op dezelfde plek is. Ze zijn ook niet echt doormidden, maar meer gespleten zeg maar.
            Team Bobs hengelsport Prinz Royal

Team Attrafish Nederland

Reageer

• Jan Broess
              Specimen Hunter
              • 21-09-2003
              • 1131
              • Nieuwegein

Ik vind het vreemd dat het bij een Preston-product gebeurt, en wel 3x achter elkaar in 1 WEEK!
              Misschien een aanbeveling om 's in een ander winkel een top te kopen, want die ene winkel heeft een serie toppen gekocht uit dezelfde batch. Ze breken volgens mij allemaal.

Bij al mijn Dutchmasters is er nog nooit een top gebroken waar productiefout in het spel is.
              Weliswaar brak ik een top DM2 (met 12.8") tijdens het binnendraaien en ik lette niet op. Toen bleek mijn voorslagknoop een takje mee te nemen en 'knak'. Kostte me 19.95 euro.

En de zwaarste top (groen) op 14.2" is ook net te dik en past niet in. Moet nog afgeschuurd worden, ik laat het aan een expert over...

Niets is perfect, zelfs Preston, onthoud dat
              Greetz,
              Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Ron
                Met enige kennis...
                • 06-02-2002
                • 356
                • Willemstad

Ik heb zelf de lichtste Dutc Master gekocht, de 11.8 en heb al twee toppen gebroken.
                De gebroken toppen heb ik inmiddels laten vervangen door nieuwe.
                De oude en nieuwe toppen heb ik laten beoordelen door een hengelbouwer, deze vertelde dat de ogen op de verkeerde zijde van de top zijn gebouwd. Daardoor gaan zij voor de worp draaien en pang zegt de top!
                Erg jammer want voor de rest is het fijne hengel om mee te vissen.
                Prutsvisser

Reageer

• Foxdonut
                  I have a bream!

• 09-04-2010
                  • 1237
                  • Gro

Ik ken ook iemand die al drie toppen van de DM er doorheen heeft gejaagd in 1 week tijd! En dit is nou niet bepaald de slechtste feedervisser die ik ken, toeval...? wel raar verhaal dit iig
                  Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• preston-freak
                    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Als ik dit zo lees heb ik nog geluk gehad met mijn DM's, want vooralsnog nog geen breuk gehad, in de jaren ervoor ook niet met mijn Shimano's.

Natuurlijk moet je altijd letten op je werptechniek, kijken of de lijn niet om de tip zit, vuil op de voorslagknoop etc.
                    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• henkus
                      Met enige kennis...

• 23-12-2008
                      • 457
                      • hoogmade

Nog geen DM top kapot gegooid, 1x door lijn om de top (stom........eigen schuld),

verder net als pf eigenlijk nog nooit een top gebroken door iets wat niet mijn eigen stomme rotschuld was, al moet ik wel zeggen dat ik mijn hengels nooit tot 100% van het werpvermogen belast, ik blijf er altijd wel een 10 tot 20% onder.

Reageer

Working...