medium feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Een hengel is atlijd erg persoonlijk. De een vind een hengel fijn terwijl de ander er helemaal niet mee kan gooien of vissen. Persoonlijk ben ik een liefhebber van een soepele blank en niet zo'n stugge stok.
    Het maakt niet uit hoe een hengel afgewerkt is maar voor sommigen is dit echter wel belangrijk. Ik weet bijna zeker dat in de praktijk een mooie hengel beter verkoopt dan een minder mooie, al zijn ze net zo goed.

Het is sowieso dat als je een feeder koopt in de prijsklasse van een Antares, Dutchmaster of een Speedmaster je nooit een slechte stok koopt. De van de willik feeder is zeker niet minder dan een Dutchmaster dus met beiden doe je een goede koop. Ze zijn echter wel veel duurder dan een Beastmaster en als je die fijn vind waarom dan zo'n dure aankoop.
    Sjaak van Voorden

Reageer

• Jurgen v.d. S
      Nishikigoi

• 01-08-2008
      • 203
      • Nieuwegein

Knoop is gisteren doorgehakt. Heb de PVDW-390 3.90 40-80 Gram gekocht en Preston Dutch Master 12` 8 Feeder 380 cm is besteld. Over laatst genoemde hoef ik niets meer te vertellen, is gewoon een top hengel welke ik twee weken geleden van Jan Broes mocht lenen
      Over de PvdW kan ik jullie het volgende mededelen na er vanmorgen mee gevist te hebben.
      Er zitten 6 toppen bij de twee glasogen heb ik nog niet gebruikt Heb in het AR gezeten met korf 60 gram en de versneden top 1 1/2 oz. Deze reageert zeer goed maar is vrij nerveus bij golfslag en het was redelijk druk met de scheepvaart in het AR. Reageert zeer goed op aanbeet. Voorts met de 1/12 oz vol carbon gezeten. Ook deze reageerde zeer goed en heeft minder last van de golfen. Het ingooien met beide toppen ging me erg gemakkelijk af. Legde de korf 60 gr continu op 65 meter op dezelfde plek zonder er enige moeite voor te doen ( wind in de rug ) Had vandaag het geluk dat de vis niet aan te slepen was dus heb goed kunnen oefenen.

Waarom ik de PVDW-390 3.90 40-80 Gram heb gekozen en niet de Dutch Master 13,8 ft Feeder 80 - 100 gram is gevoelskwestie.Allebei voelde goed aan. Misschien het prijsverschil, 6 toppen , mooie hoes ( kan je molen aan de hengel laten )

Jurgen

Reageer

• Jurgen v.d. S
        Nishikigoi

• 01-08-2008
        • 203
        • Nieuwegein

Oorspronkelijk geplaatst door wabende
        Jurgen, Ik heb laatst, op aanraden van Arie Roubos, een medium feeder van Garbolino gekocht bij de dikke plat. Arie zegt dat hij alleen nog maar met deze stokken vist dus leek het mij het proberen waard.
        Nu vis ik ook met een DM dus ik weet wat die stokken kunnen. Dit is echter wel een heavy maar ik moet eerlijk zeggen dat die Garbolino mij niet tegen valt. Er zitten 3 toppen bij en het is echjt een hele soepele hengel. Je zet je korf er echt makkelijk mee weg. Heb er inmiddels mee in de Lek en het ARK gevist en naar volle tevredenheid moet ik zeggen, want ik heb er al een paar dikke brasems mee geland. Prijs technisch zit er wel een groot vershil tussen die stok en een DM, heb hem voor € 115 gekocht en dat geld is hij dubbel en dwars waard.
        Klopt, heb de hengel gezien maar ik heb al twee maal de DM130gr. gebruik deze om de overkant van het ARK te halen. Ik wilde eigenlijk een wat lichtere hengel om op 60 meter en korter te vissen. De DM 12.8 had ik al besteld en ik twijfelde tussen de DM en de PvdW in deze gewichtsklasse .Maar wat je in een ander topic ook al schreef dat de alle al je hengels wil vervangen door de DM, ik ben er ook druk mee bezig. Vind de Garbolino een moioe hengel maar kies toch voor de DM

Reageer

Working...