Nee helaas ivm met de koop van een nieuw huis moet ik verstek laten gaan.
Matchdag
Collapse
X
-
Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis
2016 walk-over Blauforlaet !
2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist ! -
Indeling matchdag
Hallo allemaal,
Hier is hoe ik voorstel om het morgen te doen.
We arriveren allemaal zo rond 8 uur op de parkeerplaats. (zie eerdere posting). Ik zal alvast om 7 uur even een rondje doen langs het parcours om te kijken waar we terecht kunnen. Ik heb niets gehoord van wedstrijden morgen, maar niet alle (verenigings)wedstrijdjes zijn bij iedereen bekend....
Als we op de stek zijn bouwt ieder zijn viskist en rest van de spullen op, en vervolgens laat ik het een en ander even zien over het optuigen van de matchhengel en wat tips daarbij.
Ik laat verschillende manier van peilen zien en laat jullie zien hoe je altijd op dezelfde plek kan vissen.
Dan iets over voeren en voerpatronen voor het matchen. En.... het zodanig werpen dat je niet steeds in de klit zit of pruiken gooit.
Daarna gaan jullie naar mijn idee zelf aan de gang waarbij Theo e.e.a. verteld en tips geeft over het voer en de samenstelling. Ik zal zelf rondlopen om over het matchen en wat daar mee samenhangt tips te geven en jullie adviezen te geven.
Na het vissen kunnen we nog wel even ergens een bakkie doen denk ik zo!!
Met een beetje geluk - heb ik net gezien- houden we het redelijk droog. De wind wordt NW, dus ik zal kijken of we ons parcours zó kunnen kiezen dat we die een beetje achter ons hebben. Dat gooit - zeker wanneer je nog aan het oefenen bent- wel zo lekker.
Ik stel voor dat we tot een uur of 1 vissen, maar daarin zijn we uiteraard heel flexibel.
Voorts heb ik begrepen, dat vrijwel iedereen zijn eigen dobbers meebrengt. Zorg dat je er een paar bij je hebt in de range van zo rond de 8 gram. Ikzelf vis daar altijd met 2 hengels. 1 lichte waggler van zo rond de 3 gram en ik heb altijd een zwaardere klaarliggen voor als de wind opsteekt of het gaat stromen.
Nou ja, we maken er wel wat van!!
Tot morgen allemaal
Loek****************************
MATCH VISSEN IS HET MOOIST
****************************Reageer
-
Loek,
Ik vind het echt jammer dat ik niet mee kan doen. Ik hoop op een mooi verslag van de dag...
Gr. BasGr. Bas
Een vis vangen is niet moeilijk.
Vis blijven vangen wel...

Reageer
-
Komt goed Bas,
Als het allemaal een beetje positief gevonden wordt, kunnen we dat nog wel eens doen denk ik.
Gr Loek****************************
MATCH VISSEN IS HET MOOIST
****************************Reageer
-
Ik hoop het.
Ik beheers het feederen en de vaste stok goed, maar de match kan ook een geducht wapen zijn.
Ik zou daar heel graag bedreven in raken.
Misschien in het voorjaar van 2011? 2010 zal niet makkelijk meer worden denk ik...Gr. Bas
Een vis vangen is niet moeilijk.
Vis blijven vangen wel...

Reageer
-
Reageer
-
Quote: De datum voor de matchdag is 25 september. We gaan het allemaal beleven in de Oude Rijn nabij Bodegraven-Zwammerdam. De definitieve stek zal ik een beetje af laten hangen van de weers (wind) omstandigheden.
Ik stel voor dat we elkaar om 08:00 uur treffen op het parkeerterrein bij Zwammerdam.
Er is in Zwammerdam een brug over de Oude Rijn . De straat heet Verloostraat. Als je de brug overgaat in Oostelijke richting komt je op de Buitenkerk.
Als je in je Tom Tom Buitenkerk 2 te Zwammerdam intoetst dan kom je vlak bij het parkeerterrein terecht.
Je rijdt in Zwammerdam de brug over in oostelijke richting, slaat net over de brug rechtsaf de Buitenkerk op en dan direct rechts is het parkeer terrein waar we verzamelen.Theo de Kreij.
www.natuurzorg.eu
Hou van de natuur, laat je stek schoon achter 
Reageer
-
Je weet IK zou wel willen maar de baas heeft toch besloten om in Asten te blijven.Heb je eindelijk besloten om naar Fryslân te verhuizen.!!!!!!!!!!!
Wel een stuk groter huis dus meer plaats voor mijn visrommel zullen we maar zeggen
Groeten
Frank
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Denk eerder dat als de "baas" beslist dat je in Asten blijft dat "de baas" ook wel zal beslissen dat de voorraad visspullen beperkt moet blijven
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Ik hoor wel dat jij dezelfde ervaring thuis hebt Gerrit
Groeten
Frank
2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !Reageer
-
Eerste reactie op de matchdag: ontzettend leerzaam, lekker ontspannen sfeertje!!!!!
Loek en Theo: hartstikke bedankt. Ik voel mij al een beetje ervaren matchvisser na de vangst van al die bliekjes. De kunst om steeds op dezelfde plek te vissen met een matchhengel is me nu duidelijk geworden!
Ook leuk om mensen te ontmoeten die je alleen van (forum)naam kent.
Ik wacht vol spanning op de foto's van Lolo...........
Nogmaals dank!
WimReageer
-
21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
Webbies Forumindex Footer