Ik lees dat zowel de 3000 en 4000 modellen werpmolens goed te gebruiken zijn, afhankelijk van manier van vissen en type hengel. Ik wil vooral wagglervissen op voorn en brasem op vooral stilstaand water, maximaal 4 meter diep. Ik denk er over om qua hengel voor een Shimano Speedmaster van 4.20 meter te gaan. Is deze Exage 3000 (klik) dan een goede keuze, of is met die hengel een 4000 model (Stradic bijvoorbeeld) dan misschien toch een betere combinatie?
nieuwe matchmolen
Collapse
X
-
-
Die combinatie heb ik ook, maar heb vorig jaar ook die Exage 3000 rd voor iemand geregeld en moet zeggen dat is ook niet mis hoor.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Reageer
-
Speedmaster dynabalance oval blank/ Stradic GTM 4000
De speedmaster kon ik echter begin dit jaar nog goed verkopen en moet nu dus nog weer een 3e naast mijn Maver en shakespear competition hebben.
suc6
.......
-
-
Is nagenoeg hetzelfde alleen kan er minder lijn op de spoel.
Maar voor matchen heb je dat ook niet nodig, als je er 100m op spoelt is dat vaak meer dan genoeg en de rest moet je dan toch opvullen.
Mijn advies is dan ook altijd om er meteen een ondiepe spoel bij te gaan kopen zodat je 3 spoelen hebt en kunt wisselen naar omstandigheden.
suc6
.......
-
Oke.. moeilijke keuze tussen deze Shimano's. De Exage is goedkoper maar zal ongetwijfeld ook een goede molen zijn. Ik vraag me alleen af of de balans van de hengel beter zal zijn met een lichter 3000 of met een zwaarder 4000 model...Reageer
-
Nog een vote voor de stradic 4000 gtm, dit is een echt matchmolen. Maar er zullen er genoeg zijn die de voorkeur geven voor een molen met slip aan de voorzijde, zoals een gewone stradic of twinpower.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
OP mijn matchhengels heb ik allemaal Twinppower 4000 GTM molen en deze bevallen prima. Ik heb ook een 2500 molen die ongeveer zo groot is als een 3000 molens. persoonlijk vind ik deze net te klein als je iets verder weg vist. Een 4000 draait net iets sneller in en dat vist veel prettiger in mijn beleving. Ik zou zeker gaan voor de Stradic 4000.
De kleinere molens zijn wel fijn als je gaat driften of korter (10-15 mtr) uit de kant vist en je veel met de hengel in de hand zit, dan gaat het gewicht tellen na een paar uur vissen.
De Speedmaster match tot 15 of 20 gram is zeker een goede keuze! Lekker strak en werpt primaSjaak van VoordenReageer
-
Frits, uit een andere topic (link) lees ik dat je net begint met matchvissen. Leer eerst maar gewoon lekker matchen met een leuke combinatie die je bij elke betere hengelsportzaak voor een redelijke prijs kunt kopen en ga later, naar je eigen wensen, spelen met verschillende molens en hengels. Het merkje van een molen zegt mij persoonlijk geen ruk. Een dure molen maakt je nog geen visser. Ik heb meerdere goedkopere molens van Cormoran (Corecast) en die vissen als een tierelier (gaat ie kapot is er geen man overboord) Ik heb ook molens van D.A.M., Daiwa, Shakespeare en ja, ook Shimano's. Maar om te beginnen met vissen zou ik mij niet blind staren op al die kleine dingetjes als balans enz. Misschien bevalt het matchen je wel helemaal niet, of misschien ben je, net als ik, een liefhebber van het matchvissen met de vaste montage op kortere afstanden. Wat heb je dan aan een dure 4000 terwijl een 3000 of 2500 beter is...? Om een slip op je molen moet ik dan al helemaal lachen, de laatste keer dat ik bij een brasem de slip moest gebruiken was....uh...uh... geen idee! Je kunt ook gewoon de anti reverse uitzetten... Zoals Marcel van den Eynde altijd zei: Pak de hengel en LEER er mee vissen!groet,
EduardReageer
-
Kijk eens naar de SHIMANO EXAGE EXG 3000 MHSRC of Shimano Exage EXG 3000 of 4000 RC
De 1e heeft de hoogste inhaalsnelheid, maar allemaal prima molens van rond de 6 tientjes.
Suc6
.......
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer